Depressief

  • 20 May 2018
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een jongen, ik ben depressief en wil graag een einde aan mijn leven maken. Ik snij mezelf vaak maar wil het eigenlijk niet. Ik heb het al 3 keer geprobeerd om zelfmoord te plegen maar het is altijd fout gegaan, ik zit in een benarde situatie, door de dood van mijn oma en mijn opa aan het sterven + mama had kanker, vind ik mezelf heel slecht.. ik kan me niet meer goed concentreren en heb slechte cijfers, ik doe er alles aan maar kan me nooit concentreren in een toets en krijg vaak een black-out, ik durf dat niet te zeggen want mn ouders denken dat ik autisme ofzo heb maar dat is niet zo.. kan iemand mij helpen..

4 reacties

Hoi

Miss kan je muziek luisteren dat helpt mij heel goed om rustig te worden...

Gr

-Dit bericht in aangepast door De Kindertelefoon, met betrekking tot forumregel 9-
Nu @deppresedboy,
Jij wil jezelf niet snijden, ik heb dit ook en ben nu 1 week clean.
Ik heb samen met een vriendin van me dat elke * aantal dagen dat ik het niet krijg wij wat leuks doen, misschien kan je dit proberen met iemand of alleen al durf je het niet vertellen.

Op school heb je een vertrouwenspersoon, misschien een idee om dit met haar te bespreken, ze mag het tegen niemand zeggen namelijk.

Je opa en oma zijn aan het sterven. Dat is heel jammer, maar denk aan de positiefe dingen die je met ze heb gedaan of die zij mee brachten.

Probeer afleiding te zoeken bij vrienden, sport, familie, school, gamen. Gewoon iets om van je gedachten af te zijn (misschien een psycholoog, kan je alles kwijt en ze helpen je)

Onthoud 1 ding goed:
Een depressie kom je niet in een keer vanaf, als het goed gaat en opeens weer slecht, dan heb je niet gefaald of ben je een mislukking, nee je heb een val gemaakt die je moest maken om er vanaf te komen. ( dit geld ook voor het snijden, je kan een week clean zijn maar als het nog een keer gebeurd, niet opgeven doorgaan! Denk aan de goede dingen!.

Hoop dat dit een beetje geholpen heeft.

Ronald
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

Bedankt, ik zal er wat mee doen!
Hoi! Probeer vooral veel afleiding te zoeken. Bedenk je dat je oma en opa voor hun leven gevochten hebben. Zij wilde leven, maar dit kon niet. Wees dankbaar dat je mag leven Ookal heb je tegenslagen. Ik weet niet of dit onder promoten valt maar ik kijk op dit moment het programma tweestrijd. Misschien zou dit je kracht kunnen geven. In iedergeval een dikke knuffel?

Reageer