depressie

  • 3 November 2022
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, Ik ben een meisje van 18 jaar en zit met een depressie. Ik heb vaak huilbuien, paniekmomenten. Wat kan helpen om me beter, gelukkiger te voelen?

Ik drink rozemarijn thee en dit kan helpen om me vrolijker te voelen.

 

G-anoniem


3 reacties

Hi @G-anoniem , 

wat vervelend voor je dat je je zo voelt en in deze situatie zit. 

Ben je gediagnosticeerd met een depressie? Of denk je dat je een depressie hebt? 

Goed ook dat je al dingen aan het zoeken bent wat jou misschien kan helpen om hieruit te geraken, dat geeft aan dat je er echt iets voor wilt doen, knap van je. Alleen denk ik wel, mocht het zo zijn dat je in een daadwerkelijke depressie zit en je er echt uit wilt komen met de juiste begeleiding en betrouwbaar advies je het beste naar een psycholoog kunt gaan. 

Neem bijvoorbeeld contact op met je huisarts en vraag naar de eventuele mogelijkheden en wie weet is het wel wat voor je. Want ik denk zelf persoonlijk mocht t echt een depressie zijn alleen de thee niet gaat helpen. 

Ik wens je alle liefde en kracht toe om je hieruit te laten komen en je weer prettiger in je vel te laten voelen. 

Heel vee liefs < 3 Just Helping. 

Badge

Ik zou, persoonlijk, en dat meen ik echt, gewoon blij zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Het beste is om naar de huisarts te gaan, die kan je verder helpen en doorverwijzen naar een psycholoog. 

Ik ben zelf depressief geweest, dus weet precies hoe het is, daarom komen hier mijn tips om er mee om te gaan:

1: ga bewegen, het leid je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan. Een hele work-out hoeft echt niet! Gewoon elke dag eventjes wandelen is al goed!

2: muziek luisteren, geen depressieve!, maar waar een boodschap in zit. Voorbeelden van liedjes die kunnen helpen: Better days are coming van dermot kennedy, just hold on van presence, i believe in you van cimorelli.

3: kijk een motivational speech, kun je zo op YouTube opzoeken.

4: chat met 113 als je een suïcidale gedachte hebt. Zij kunnen je helpen met wat je dan op zo'n moment kan doen en er alleen al over chatten kan al helpen!!

5: de allerbelangrijkste, maar tegelijk ook de allermoeilijkste: vertrouw er op dat alles goed komt!! Dat kan heel moeilijk zijn, dat weet ik. Maar toen ik dat deed had ik ineens uit het niets GEEN suïcidale gedachten meer!!!

BEL GELIJK 112 ALS JE ZIN HEBT OM JEZELF IETS AAN TE DOEN (SNIJDEN BIJVOORBEELD) OF OP HET PUNT STAAT OM ZELFMOORD TE PLEGEN!!

KEEP FIGHTING, NEVER GIVE UP!!

JE KAN DIT!! ALS IK OVER EEN DEPRESSIE KAN KOMEN, WAAROM JIJ DAN NIET??

:)

EEM37

Reageer