Vraag

depressie

  • 11 February 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

hey uhm ik voel me dus echt super depri laatste tijd en ik weet dus nie wat ik moet doen, ik ben bang om het tegen mijn ouders te vertellen of om naar een dokter te gaan maarhoe weet ik dan of ik echt depressief ben?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Wat vervelend zeg.

Als je wilt weten of je depressief bent zou je toch echt naar de huisarts moeten, hij kan je doorverwijzen naar een psycholoog ofzo. Hij/zij kan jou diagnostiseren met depressie.

Je zou in eerste instantie met je ouders kunnen praten. Maar aangezien je dat eng vindt zou je ook een briefje kunnen schrijven of een appje kunnen sturen. Je kan bijvoorbeeld schrijven hoe je je de laatste tijd voelt, dat je hulp wilt of als je dat niet durft zou je ook nog kunnen zeggen dat je met ze wilt praten over iets, dan gaan zij vanzelf wel vragen stellen.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi chloe.help,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

 

Sofie

 

De Kindertelefoon 

 

Badge +1

hey uhm ik voel me dus echt super depri laatste tijd en ik weet dus nie wat ik moet doen, ik ben bang om het tegen mijn ouders te vertellen of om naar een dokter te gaan maarhoe weet ik dan of ik echt depressief ben?

Ik zou er met een goede vriend over praten die je helemaal vertrouwd en als dingen te zwaar of moeilijk, waar je niet goet over voelt die op je maag blijven liggen zou ik dan met je ouders tog over praten of met een vriend daar steun in zoeken.  Maar weet jij zelf al hoe het komt dat je depressieve bent vaak helt tekenen want je daar alles in kwijt kan en je doet dat hoe jij het wilt. Anders kan je ook als je iets lastig vind hier er op het forum of chat er over praten. Want dat je dit schrijft bedekent Tog dat je heel sterk ben en ook slim. Ik hoop echt dat je er over praat, tekende ov chat,…

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, 

En nog een knufel😊☺️

Reageer