Vraag

depressie

  • 26 June 2020
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

ik was depressief, maar de afgelopen tijd (eig sinds het hele Corona gedoe) had ik het idee dat het echt veel beter ging. Ik dacht eigenlijk dat ik er van af was! Maar ik voel me op dit moment ineens super sad.. Ik deed iets waar ik vroeger erg van genoot, maar ik kon er nu helemaal geen plezier meer uit halen.. Ben ik opnieuw depressief? Heeft iemand miss tips voor mij zodat ik weer wat blijer wordt ofzo?? Toen ik in mijn “vorige” depressie zat sneed ik mijzelf ook, daar ben ik nu gelukkig mee gestopt, maar ik ben bang dat ik me opnieuw ga snijden. 
 

groetjes,

Amie


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey!

Ik ben mijn depressie ook kwijtgeraakt in de 'corona periode' en ik heb ook af en toe van die sad momentjes. Ik begrijp je volledig. 

Zoals ik al zei heb ik ook af en toe een sad momentje, maar dat heeft echt iedereen! Als je een sad dagje (of 2 ) hebt, betekent dit niet dat dit een depressie is. Ik heb het even opgezocht je hebt MISSCHIEN een depressie als je hier al 2 weken last van hebt.

Hopelijk heb je hier wat aan! Groetjes xIlse

Reputatie 7
Badge +7

@xllse hey,

thxx voor je berichtje! Gelukkig ben ik niet de enige;) Hopen dat ik morgen weer happy ben. Fijn dat jij ook van je depressie af bent! 
groetjes,

Amie

Hey Amie

 

Ook ik heb in een depressie gezeten, ben hieruit gekropen, maar heb bij momenten nog een sad dagje. Dat hoort erbij, denk ik, ook voor iemand die geen depressie heeft gehad. Zolang deze dagjes niet al te regelmatig voorkomen, denk ik niet dat je terug in je depressie aan het struikelen bent. 

 

Houd je je hormonen een beetje in de gaten? Op sommige momenten van de maand, bijvoorbeeld rond je menstruatie, kan je je door hormoonschommelingen een dagje tot enkele dagen wat minder gaan voelen. Op zo’n momenten is het van belang om dingen te doen waar je je goed door gaat voelen. 

 

Moest de drang tot zelfbeschadiging terugkeren, zou je dit topic kunnen doornemen. Daarin worden namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. Als het dan gebeurt dat je weer denkt aan snijden, kan je het topic eens bekijken. 

 

Heb je het gevoel toch weer in het negatieve te belanden, bespreek je dit best met iemand. Een familielid bijvoorbeeld, of een vertrouwenspersoon op school. Op die manier sta je er niet alleen voor, en is er iemand om je te steunen waar nodig. 

 

Gr. Kenshin

Reageer