Vraag

depressie

  • 15 September 2019
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi, ik ben een meisje van 14 jaar.
De laatste tijd gaat het wel weer wat beter met mezelf I guess ook ga ik voor mijn depressie en thuissituatie naar een psycholoog toe. ik heb mezelf meerdere keren al gesneden want het haalt me pijn weg. ik heb dit een jaar lang voor mezelf gehouden omdat ik andere geen pijn hiermee wou doen. In die tijd is het een deel van mezelf geworden? Ik zal het proberen beter te omschrijven: normale mensen zijn het licht dus hun hebben een lichte kamer in die kamer in een deur en als je daardoorheen gaat dan kom je in de donkere kamer, wat voor mij staat voor depressie. Doordat ik een jaar lang alles in mezelf heb gehouden in die deur dus verdwenen? Laten we zeggen dat er soms wel een straaltje licht als zon komt maar de deur is weg en ik heb niet bepaald het gevoelalsof die terug komt? Kijk natuurlijk wil ik ook weer blij zijn enzo maar ik kan het gewoon niet laten gaan en daardoor word het alleen maar moeilijker.. iemand tips? Ik zit echt vast met mezelf

1 reactie

hey

heb je wel eens met je psycholoog gesproken over het fijt dat je voelt dat je die deur kwijt bent.

Je deur is echt niet weg. jou deur naar blijdschap en geluk is nu ontvindbaar omdat je te ver naar binnen bent gegaan in die kamer.
het kost tijd en moeite en pijn om toch die deur te vinden.

zie het als een berg beklimmen...
als je hoger op de berg wilt komen moet je eerst naar beneden om te zien waar het eind doel licht. elke keer als je om hoog gaat moet je eerst een stukje naar beneden om weer om weer om hoog te gaan.

iedereen heeft een berg die hij/zij moet beklimmen. maar bij sommige is het een heuveltje en bij sommige is het de mount everest.

het is een moeilijke rijs om die te beklimmen. en daarom is het ook goed dat je hulp hebt. want samen sta je sterker dan alleen 💪

ik heb het heel lang geprobeerd om het alleen te beklimmen zonder hulo middelen. dat lukt gewoon niet. je zakt in je 1tje alleen maar veder van de berg af.

daarom ben ik blij dat je hulp hebt. praat als je belieft met haar over het snijden. je hebt in dit toppic veel alternatieven voor het snijden.

ik hoop dat je wat aan me reactie hebt

groetjes
blue

Reageer