Vraag

Dagboek

  • 15 August 2018
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Sinds een paar maanden schrijf ik elke dag op wat ik doe op een dag, lijkt me erg interessant om dat later terug te kunnen lezen. Zijn er meer mensen die iets dergelijks doen?

7 reacties

Ik heb het ooit gedaan,
Maae ik lees het bijna nooit terug.
Omdat ik probeer het te vergeten. Ik wil het me niet herinneren.
Maar iedereen is daar wel anders mee
Het is wel een interessant idee.
Zo kun je ook makkelijk zien hoe ver je eigenlijk bent gekomen en hoe jij zelf bent veranderd.
Echter vrees ik dat mijn dagelijkse leven niet al te veel kantjes zal vullen.
Hoewel ik juist dingen helaas te goed onthoudt zijn er ook dingen die ik liever zo snel mogelijk vergeet.
Dan is het natuurlijk niet zo slim om dat op papier te zetten.
Hee,

Ik heb vroeger wel een soort dagboek bijgehouden, maar ik ging toen is met mijn jongere broertje zoeken in de spullen van me zus en vonden toen ook een boekje en daar schreef zij alles in. En wij waren nog jong en las dat dus en toen voelde ik me na de hand zo schuldig, want ik zou zelf ook niet willen dat mensen in mijn spullen zoeken en dan het schrift vinden.

Dus ik heb toen het schrift meegenomen naar het bos en verbrand. En sinds dien schrijf ik soms iets op me laptop en nadat ik het geschreven heb verwijder ik het weer.

^
Future
Hoi

In een dagboek schrijven kan een goede methode zijn om gebeurtenissen te verwerken. De dingen verplaatsen uit je hoofd, op papier, kan voor rust zorgen.

Gezellig blijven schrijven, zou ik zeggen :)

Groetjes
x
Hi,

Ik schrijf wel mijn dromen op. Alleen meestal ben ik te laat met het schrijven, want dan ben ik ze weer vergeten 😞 Soms komen ze later wel weer terug.

Ik schreef vroeger altijd ieder jaar mijn naam op een papiertje. Dan kon ik mijn handschrift zien veranderen. Op gegeven moment dacht ik "Oh, dat ga ik vergeten, dus ik gooi het maar weg". Sinds dien denk ik ieder jaar aan dat papiertje en heb ik heel veel spijt, maar goed.

Verder schrijf ik af en toe wel dingen op wat ik gedaan heb. Ik deed dat altijd heel fanatiek op vakantie, maar daar ben ik op gegeven moment mee gestopt, omdat ik er geen tijd meer voor wou maken.

Op zich is het wel een goed idee om zo ook bepaalde patronen te ontdekken en wellicht te doorbreken (mocht je er niet tevreden mee zijn).

Gr. Pin
heyo,
ja ik houd ook twee dagboeken bij zou ik kunnen zeggen, 1tje doe ik vooral om stress van me af te kunnen schrijven en daardoor veel rust in mijn hoofd te krijgen, ik schrijf er alleen niet in om het later te kunnen lezen aangezien alles wat ik erin schrijf dingen zijn die ik juist wil vergeten
en in de andere schrijf ik alle positieve dingen van de dag/week voor het geval dat ik heel somber word of ik denk dat er niks meer positiefs is ik daar in kan lezen en toch weer zie dat ook ik positieve dingen heb

Ronald
Ik gebruik mijn dagboek nu ruim 8 jaar en ik schrijf er dingen in wat ik heb gedaan en dan vooral leuke dingen zoals over de vakantie, vriendinnen en uitjes. Maar ik schrijf er ook quotes in. Dat set mij aan het denken haha. Ik schrijf niet elke dag in mijn dagboek alleen als ik er zin in heb :))xx

Reageer