Constant moe


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet of ik de enige ben maar ik ben constant moe. Ik slaap slecht want ik kom slecht in slaap en dan ben ik 's ochtends vroeg wakker. Heeft iemand anders dit ook? 'S avonds ga ik altijd over dingen nadenken en ben ik heel erg gestrest en dan slaap ik laat en als ik dan elke ochtend ook nog vroeg wakker ben dan ben ik ontzentend moe. En als ik moe ben wird ik sagarijnig en dan doe ik domme dingen en wordt ik snel boos. Daardoor worden mijn ouders ook boos om mij. Heeft iemand een idee zodat ik 's avond sneller slaap of dat ik minder moe ben?
Trouwens ik snap als je niet reageert ik plaats te veel topics.

307 reacties

hey lise, je zou het ook minder direct kunnen doen door ze even te appen hoe het gaat en als ze zeggen goed, dat je dan even vraagt of jij iets met ze kan bespreken.
als ze daar ja op zeggen dan kan jij even over whapp je verhaal doen, hier heb je meer tijd en kan je dus langer nadenken wat je wilt zeggen en is het ook iets minder direct voor je en zou het dus makkelijker kunnen gaan

Ronald
Je vriendinnen hebben al veel problemen, waardoor jij het nu niet wilt vertellen. Ik snap wat je bedoelt, maar ik vermoed dat je vriendinnen het helemaal niet erg zullen vinden als jij over je problemen begint. Ze zullen vast opgelucht zijn dat je er niet alleen mee blijft zitten.

Hoewel je zegt dat je een lastige prater bent, vind ik dat je je hier op het forum goed uitdrukt. Misschien werkt het voor jou beter om over je problemen te schrijven, bijvoorbeeld via mail. Je kan bij je vriendinnen aangeven dat je praten lastig vindt.
@Ronald2001 Sorry, maar dat is geen goed idd. Want ze zouden liever willen dat ik het in het echt vertel want ik weet al dat mijn ene vriendin als ik het verrtel helemaal door het lint gaat en ik heb liever niet dat ze dan alleen is als ik het vertel... Het had in andere gevallen wel een goed idd kunnen zijn!

@Kenshin Denk je?
Op het forum kan ik er langer over nadenken over dingen en dan kan ik er over nadenken en in het
weet ik nooit wat ik moet zeggen...
Wat vervelend dat die ene vriendin door het lint zou gaan. Als je praten moeilijk vindt, zou je een brief kunnen schrijven, en die je vriendinnen laten lezen als jullie allemaal samen zijn.
Ik weet het nu even niet wat ik moet doen...
Hoe voel je je nu? Zijn er nog nare dingen gebeurd?
Slecht.

Niets bijzonders...
Je voelt je slecht. Kan je wat uitrusten momenteel, of heb je het heel druk? Kan je tijd voor jezelf maken?
Ik kom niet van de stress af.....
hey lise,

je heb meerdere manieren om van stress af te komen, of het helpt verschilt ook per persoon.
  • lekker harlopen of sportief iets doen
  • al je stress van je afschrijven
  • een piekermoment, je neemt 3 vaste tijden op de dag en dan ga je alleen aan je stress denken, de rest van de dag mag je er niet aan denken en dit kan bij sommige mensen helpen.
  • praat er met mensen over
  • ga dingen doen die je leuk vind
Ga het proberen
Heyy,

Het gaat even niet meer. Ik weet niet waardoor maar voel me echt KUT...
Je voelt je helemaal niet goed. Wanneer is dit gevoel opgekomen? Is er iets gebeurd, of is dit zo'n gevoel dat zonder specifieke aanleiding op komt dagen?

Dit is al eerder vermeld, maar je kan altijd:
  • terecht bij de KinderTelefoon
  • terecht bij 113 en 1813 (bij die laatste heb je ook de optie om te mailen)
  • terecht bij je mentor of huisarts (die heeft beroepsgeheim)
  • terecht bij je vriendinnen, want ook al spelen er misschien dingen in hun leven, willen ze er vast steeds voor je zijn
1813 ga ik proberen
Het gaat al slecht en nu heb ik het ook nog verpest bij een jongen waarmee ik goed contact had
Wat jammer dat er wat naars gebeurd is tussen jou en een jongen waar je een goed contact mee had. Niet fijn dat je je daardoor nog slechter voelt. Denk je dat je, eventueel na wat afstand, de band die je met die jongen had, kan herstellen?
Geen idee, hoop het.
Ok. Word je gesteund door je omgeving?
Niemand kent hem, nouja ik maar niemand verder die ik knen... Maar hou daar maar over op..

Ik ben dom, stom en ik haat mezelf.. Wat doe ik nog goed? Ik will dood!
Erg jammer dat je jezelf zo haat. Iedereen doet stomme, domme dingen. Dat hoort bij het leven. Misschien wil je dit nu niet horen, maar je hebt vast iets geleerd uit deze situatie, ook al ben je je daar (nog) niet bewust van.

Denk je dat een gesprek met de zelfmoordlijn of met de KinderTelefoon zou kunnen helpen?
Wat heb ik geleerd dan?

Mischien
Wat je geleerd hebt is iets waar je vroeg of laat zelf achter komt. Misschien weet je nu hoe je bepaalde situaties beter niet aanpakt, of wat je beter kan doen in de toekomst.
Hoe moet ik daar achter komen, wat ben ik toch een stom mens ik kan beter dood gaan.
Jij bent geen stom mens. Ik vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden om jou te doen inzien dat jij waardevol bent. Je lijkt erg diep te zitten, waardoor je heel erg kritisch voor jezelf wordt. Je mag jezelf gerust vergeven, ook als je fouten maakt. Iedereen maakt fouten.

Er zijn andere opties dan de dood. Online zijn verhalen te vinden van mensen die het heel moeilijk hebben gehad, ondanks dat zijn blijven doorzetten, en nu een fijn leven hebben. Jij kan ook zo'n dapper iemand zijn. Jij kan de moeilijkheden waar je mee zit overwinnen.

Kan je er met iemand over praten? Je vriendinnen bijvoorbeeld?
Nu kan ik even niet met mijn vriendinnen praten mischien later....

Reageer