Constant moe



Toon eerste bericht

307 reacties

Hey Lise123

Dat is heftig. Zou je willen vertellen wat er gebeurd is, of hoe je je voelt?

Jij hebt alle recht op dit account. Je kan hier altijd terecht voor hulp en steun.

Groetjes
Kenshin
Ik doe het toch nooit goed.
Wrm zouden julie mij ooit willen helpen
er zijn veel redenen om je te helpen.

het forum is voor iedereen open, dus ook voor jou.
jij bent een mens, ieder mens is belangrijk
jij voelt je niet happy, iedereen moet zich happy voelen
etc
Hey Lise123

We willen je zeker helpen. Op dit forum helpen we elkaar vrijwillig, simpelweg omdat we om elkaar geven, ook al kennen we elkaar niet in real life. Ik zou het fijn vinden als we op dit forum jou, ook al is het maar een klein beetje, een fijn gevoel van steun zouden kunnen geven.

Je bent hier altijd welkom, maar het is geen verplichting. Je bent ons niets verschuldigd, hoewel we het wel fijn zouden vinden als je onze hulp toelaat. Als jij daarmee instemt, kunnen we je helpen.

Groetjes
Kenshin
Mhh
Neem gerust je tijd, maar weet dat we er voor je zijn.

Ik heb je quote gelezen. Ook aan jou heel fijne feestdagen gewenst.

Groetjes
Kenshin
kweenie ik voel me niet goed.
Hee,

Ik denk dat je te weinig van het slaaphormoon melatonine in je lichaam hebt. Als je naar de huisarts gaat, kan die medicijnen voorschrijven waar dat ook in zit. 's Avonds kom je dan beter in slaap, je slaapt dieper en 's ochtends ben je dan later wakker. Dat zorgt voor een beter slaapritme, waardoor je je overdag best wakker voelt (hoop ik).
Sterkte!
Je voelt je niet goed. Heb je wat je nu voelt al eerder gevoeld?
@Durf Thnx voor de tip maar ik durf echt niet naar de huisarts te gaan in me eentje en mijn ouders hoeven het niet te weten.

@Kenshin Ja
Je hebt dit gevoel al eerder gehad. Is er iets gebeurd waardoor je je zo bent gaan voelen, of kwam het gevoel zonder aanleiding op?

Zou je naar de huisarts durven als er een vriendin mee ging?
Het is al best vaak

Nee
Het is al best vaak. Bedoel je daarmee dat de gevoelens vaak terugkomen?
Ja, ik bene er echt helemaal klaat mee mischien doe ik het wel binnekort.
Hey Lise123

Ik maak me zorgen om je. Is het nare gevoel waar je mee zat erger geworden? Zijn er daarnaast dingen gebeurd?

Je kan altijd terecht op het forum en bij 113.

Zou je wat meer kunnen vertellen over wat er aan de hand is? Op die manier kunnen we je beter helpen.

Groetjes
Kenshin
Hey Lise

Hoe gaat het met je? Je leek redelijk diep te zitten bij je laatste bericht in dit topic.

Als je dit niet wilt delen, hoeft dat niet. Hier doe je waar je je goed bij voelt.

Groetjes
Kenshin
Hoii,

Ik zal even vertellen wat er gebeurt is de laatste tijd..

Ik had een insta account gemaakt omdat ik gewoon even mijn gevoelens even kwijt te kunnen enzo.. Ik vond het heel fijn ik praate gewoon met iedereen en ik kon mijn verhaal kwijt en ik hielp hun vooral. Maar toen kwam ik er vorige week woensdag achter dat ik ook met S dm'de die donderdag is zij erachter gekomen dat ik het was en is ze naar mijn mentor gegaan. Mijn mentor heeft mijn moeder gebeld en toen heb ik daar heel veel gezeik om gehad en ik heb me er wel kunnen uitlullen dat ik er niks mee bedoelde. Maar ik bedoelde er wel wat mee.. Alles wat ik schreef schreef ik omdat ik me er goed bij voelde en ik vind het ook geen probleem om alles aan julie te vertellen het is toch annoniem als julie nou mensen waren die ik kende dan was het een ander verhaal geweest. Mijn ouders willen nu dingen gaan controleren enzo waar ik totaal niet achter sta maar ik heb daar niets over te zeggen.

Ik snijd mezelf nog vaak omdat ik gewoon heel veel stress heb.

Waar ik vooral mee zit is mezelf, weglopen, thuis, geloof, vriendinnen en school.

De laatste tijd denk ik ook vaak aan weglopen.. Weglopen van alles en iedereen of alleen weglopen van thuis..
Want thuis heb ik best veel ruzie en ik voel me alleen nog fijn op me kamer maar dat ook niet altijd meer. Omdat ze daar ook de laatste tijd steeds binnenkomen maar ik zou het fijn vinden als ik ook echt een eigen plekje zou hebben maar dat heb ik momenteel niet. Thuis heb ik heel veel ruzie en ik wil het ook niet langer zo...

Ik vind het ook lastig om te geloven in God en of hij wel van me houd. En ik voel hem niet.. Het lijkt net alsof hij zegt jij zit in de problemen? Oke, leuk. Je kunt wel bidden en bidden maar denk je nou echt dat dat helpt? Denk je dat ik je ga helpen? Denk je dat ik van je hou?

Ik zit ook heel erg met mezelf.. Ik ben te dik en ik eet ook minder en sport meer dan eerst omdat ik gewoon echt dunner wil worden, en er echt onzeker over ben.. Ook ben ik onzeker over eigenlijk mijn hele lichaam omdat ik te dikke bovenbenen heb en een lelijk gezicht... En ik er niet uit zie... Ook om me innerlijk ben ik vet onzeker want ik ben gewoon niet goed zoals ik nu ben.. Ik moet sws veranderen want nu houden mensen zo echt niet van me.. Ik zeg ook te vaak dingen waarvan ik daarna denk dit had ik niet moetten zeggen..

Ik wil trouwens nog steeds dood, ik heb er over getwijfelt om niet binnenkort even ergens heen te gaan om het te doen.. Ik wil het doen om een van de vier manieren die ik hier niet zo ga zeggen.. En ik twijfel best wel erg voor welke ik moet kiezen.

En dan mijn vriendinnen.. Ehm.. dat komt omdat ik niet snap waarom zij mijn vriendin willen zijn.. En of ze wel echte vriendinnen zijn...

En school.. Ja, ik sta er best wel slecht voor en heb veel huiswerk en toetsen.. Als ik zo doorga moet ik het einde van het jaar een nieveau lager en dat wil ik echt niet..

Ik heb ook vaak stemmen in mijn hoofd waar ik gek van word en waartegen ik jammer genoeg niet kan zeggen van stil nou even ik wil gewoon verder en niet steeds horen wat ik fout doe wat alles is.. En ik weet dat de stemmen gelijk hebben want dat vind ik ook maar alsnog...

Sorry, dat het best een lang verhaal is geworden en ik snap dat julie mij niet willen helpen...
Badge
Jullie gaan offtopic, willen jullie bij het onderwerp blijven?

Groet, Juliette
De Kindertelefoon
@Juliette_
Ik begrijp deze opmerking niet zo goed. Het bericht dat hier als off-topic beschouwd wordt, gaat misschien niet rechtstreeks over slapeloosheid, waar dit topic 'Constant moe' over gaat, maar het gaat wel over dingen die Lise123 wakker houden. Naar mijn mening is dit laatste bericht dus niet off-topic, en zou er verder op ingegaan mogen worden.

Met vriendelijke groet
Kenshin
Badge
@Kenshin goed opgemerkt. Omdat de reactie o.a. ook over weglopen gaat, bedoel k dat het voor nieuwe onderwerpen goed is om een nieuwe topic te starten. Beter voor de vindbaarheid in verband met reacties van andere forumgebruikers.

Groet, Juliette
De Kindertelefoon
@Juliette_
Bedankt voor uw toelichting. Ik ga op de reactie van Lise123 reageren, maar zal proberen om bij het onderwerp te blijven. Ik schrijf uit de intentie om na te gaan wat er omgaat in het hoofd van deze gebruiker, met andere woorden, wat haar uit haar slaap houdt. Op die manier valt dat onder dit topic 'Constant moe'. Ik zal er ook even bij vermelden dat, om in te gaan op een bepaald onderwerp, er best een apart topic aangemaakt wordt.

Met vriendelijke groet
Kenshin
Hey Lise

Je had fijne anonieme gesprekken via Instagram, en je ouders zijn hierachter gekomen. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn moet zijn om gecontroleerd te worden.

Je snijdt erg vaak. Aangezien je aangeeft dat je anonieme gesprekken fijn vindt, zou ik je graag aanraden om, als je nood hebt aan een gesprek, of de drang naar snijden voelt, de KinderTelefoon of 113 te contacteren. Daar kan je anoniem je verhaal doen. Misschien voel je je maar even beter, maar dat is het alsnog waard.

Je hebt nood aan je eigen plekje. Ik vind het jammer dat je ouders je de privacy van je kamer niet gunnen. Denk je dat je, op een kalm en ontspannen moment, bij je ouders zou kunnen aangeven dat je nood hebt aan rust? Zijn er momenten waarop er met je ouders te praten valt?

Er wordt gezegd dat God je niets zal geven dat je niet aankan. Dat is een uitspraak die ik nu en dan hoor. Ik kan me echter voorstellen dat blijven volhouden bij momenten erg lastig kan zijn.

Is er in jouw religie een plek waar je naartoe kan? Een gebedshuis bijvoorbeeld, of een ruimte waar mede-gelovigen samenkomen? Misschien kan dat wel jouw, of jullie, plekje worden. Naar wat ik gelezen heb, voelt Ronald2001 zich erg gesteund op de bijeenkomsten van zijn religie.

Je bent onzeker. Kan je dit bespreken met je vriendinnen? Vaak helpt het om hier niet alleen mee te blijven zitten.

Je denkt nog steeds aan zelfmoord. Dat is heftig. Ik raad je af een poging te ondernemen. De kans is groot dat de poging zal mislukken. Daarbij zou ik het jammer vinden dat een persoon als jij vroegtijdig uit het leven stapt.

Je vriendinnen zien schoonheid en mooie eigenschappen in je die jij zelf niet ziet. Ik hoop dat je vriendinnen je kunnen helpen met het doen inzien dat jij het waard bent, en dat jij absoluut positieve en mooie kanten hebt.

Hoe voelde je je bij je mentor, toen jullie het hadden over dat Instagramaccount? Voel je je goed bij hem of haar? Je zou bij je mentor kunnen aangeven dat je het lastig hebt. Op die manier kan school daar rekening mee houden.

Wat een nare stemmen. Je zou kunnen proberen om op te schrijven wat ze zeggen. Het kan dat de stemmen daar rustiger van worden. Ook hier kan het goed zijn om 113 of de KinderTelefoon te contacteren.

Zoals Juliette_ van de KinderTelefoon zei, kan het nuttig zijn om, als je graag op een bepaald onderwerp wilt ingaan, een apart topic aan te maken.

Bedankt voor de update. Ik vind het fijn om van je gehoord te hebben. Ik hoop dat je je hier goed voelt, en dat je verhaal doen geholpen heeft.

Groetjes
Kenshin
@Kenshin Denk je dat je, op een kalm en ontspannen moment, bij je ouders zou kunnen aangeven dat je nood hebt aan rust?

Dan zullen ze heel raar reageren
Zijn er momenten waarop er met je ouders te praten valt?

Nee...
Er wordt gezegd dat God je niets zal geven dat je niet aankan. Dat is een uitspraak die ik nu en dan hoor. Ik kan me echter voorstellen dat blijven volhouden bij momenten erg lastig kan zijn.

Nog nooit gehoort.. Maar... Ik weet niet of hij het bij mij wel heeft gedaan.. Ik weet niet of ik het leven wel aan kan..
Is er in jouw religie een plek waar je naartoe kan? Een gebedshuis bijvoorbeeld, of een ruimte waar mede-gelovigen samenkomen? Misschien kan dat wel jouw, of jullie, plekje worden.

Nee, niet echt nou ja alleen op zondag en op chatecisa
Je bent onzeker. Kan je dit bespreken met je vriendinnen? Vaak helpt het om hier niet alleen mee te blijven zitten.

1 vriendin maar die weet niet dat het zo erg is..
Je denkt nog steeds aan zelfmoord. Dat is heftig. Ik raad je af een poging te ondernemen. De kans is groot dat de poging zal mislukken.

Ik weet al een manier hoe ik het kan doen en ik denk dat het dan wel lukt...
Daarbij zou ik het jammer vinden dat een persoon als jij vroegtijdig uit het leven stapt.

Een persoon als ik...?
Je vriendinnen zien schoonheid en mooie eigenschappen in je die jij zelf niet ziet. Ik hoop dat je vriendinnen je kunnen helpen met het doen inzien dat jij het waard bent, en dat jij absoluut positieve en mooie kanten hebt.

Dat is het probleem die heb ik niet..
Hoe voelde je je bij je mentor, toen jullie het hadden over dat Instagramaccount?

Noujah met hem alleen heeft hij me maar een paar vragen gesteld..
Voel je je goed bij hem of haar?

Nee..
Je zou bij je mentor kunnen aangeven dat je het lastig hebt.

Hij lult dan alles door en ik wil niet dat ze het weten
Ook hier kan het goed zijn om 113 of de KinderTelefoon te contacteren.

Hele goede tip maar ik vind het niet heel fijn

Liefs
Hey Lise123

Zou je iemand met beroepsgeheim een kans willen geven? Een huisarts of psycholoog kan je helpen, en mag door de geheimhoudingsplicht niet zomaar doorvertellen waar je mee zit.

Groetjes
Kenshin
Hey,

Sorry maar dat wil ik echt niet en dan komen me ouders er toch wel een keertje achter hoe kut ik het dan ook vind...

Reageer