Vraag

constant gevoel van verlangen

  • 8 October 2023
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 28 reacties

Hey, ik heb het goed maar op het zelfde moment ook zo pijnlijk 

ik heb sinds een tijd een relatie met iemand waar ik heel veel van hou. En nu na n tijd beginnen we heel hecht te worden. Best extreem. Ik bezoek haar vaak en we spreken af wanneer het maar kan. 
mij ben heel blij met de mogelijkheden die ik heb, en dat ik dus zeer regelmatig langs kan komen om haar te zien. 
alleen is het zo zwaar als ik niet bij haar ben. Alsof er een stuk mist in mijn hart. Terwijl ik weet dat ik ook gelukkig kan zijn als ik even niet bij haar ben, want zo heb ik het altijd al gedaan. 
maar het lukt me niet. Ik ben leeg van binnen en het enige wat ik kan voelen is verlangen om haar weer vast te houden. Om over haar gezichtje te strelen. Haar in de ogen aan te kijken en om te zeggen dat ik van haar hou. 
maar als ik alleen in de avond ben, wil ik niet slapen. Het lukt me zo slecht bij de gedachte dat k alleen ben. 
mij voel liefde maar ook verdriet als ik niet bij haar ben. 
Ook heb ik een constante angst voor het feit dat een mens ieder moment kan overlijden. En ik wil haar echt niet missen. 
ik huil mezelf in slaap en blijf tot laat op. 
ook heb ik een tijd geleden aan selfharm gedaan, daar ben ik gelukkig vanaf gekomen. Zij heeft me geholpen het te overkomen. Maar in de avonden wil ik zo graag. Gewoon om het feit dat ik me zo voel. Waarom zou ik zo debiel doen? K zie haar over een paar dagen weer etc….


 

heeft iemand anders ook moeite met dit soort gevoelens? Heeft iemand tips? 
iets om me beter te laten voelen, of het wat me zou kunnen helpen beter te slapen en om om te gaan met mijn gevoel? Of om de gedachtes te laten verdwijnen van sh?

alvast bedankt, en anders bedankt voor het lezen.

groetjes, 

ik


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

groetjes,

Yasmin de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Hoihoi, ik zat afgelopen nov-juli ook in een hele hechte relatie met mijn vriendin. Ik was een tijd mentaal niet stabiel en ik miste haar ook heel erg vaak. 

Ik kan je verzekeren dit verschrikkelijke gevoel van verlangen slechts een fase is en dat het zal verdwijnen. Het is echter heel lastig om hiermee om te gaan. Probeer afleiding te zoeken in andere hobby’s en je kunt ook gewoon veel met haar appen. En doe je best om jezelf op rust te voelen, want mensen gaan écht niet zomaar dood. De kans is namelijk heel erg klein. 

Ik weet niet heel goed hoe je van self harm gedachtes af komt, maar hier zijn dingen die je kunt doen ipv jezelf werkelijk pijjn doen. 


Ik hoop dat dit helpt en groetjes!!

Reputatie 2
Badge

Ik heb zelf ook al last gehad van dit soort gevoelens en je angst dat ze komt te overlijden vind ik heel herkenbaar, ik ben ook constant bang dat mijn dierbaren plots omkomen en ookal vind je misschien dat je je aanstelt of debiel doet, dat is niet zo. Ik heb zelf ook ervaring met sh en ik weet nog steeds niet heel goed hoe je met die neigingen om moet gaan, maar als ik ze krijg neem ik meestal een adempauze en wacht een tijdje tot het weer weg is. Hopelijk kun je daar wat mee. Wat betreft je verlangen naar haar, probeer te focussen op de leuke dingen en maak wat tijd voor jezelf vrij zodat je je kunt bezighouden met iets anders. Sterkte!

Reageer