Comic con met vrienden

  • 8 May 2018
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Een vriendin van mij kwam op het idee om met onze vriendengroep naar comic con te gaan in november. Weinig willen mee, in het begin alleen ik, zei en nog een andere vriendin. Alleen nu wil er dus nog iemand mee. Heel gezellig dat hij mee wilt, alleen ik heb het gevoel dat hij het niks gaat vinden. Veel cosplay vindt hij volgens mij raar, veel comics/anime vindt hij niks en veel van de showcased games zijn volgens mij niet zijn type game, als je snapt wat ik bedoel. Als hij het niet naar zijn zin heeft, kan hij een beetje chagrijnig worden en steeds klagen. Nu ben ik bang dat dit voor ons de hele experience kan verpesten. Maakt dit mij egoïstisch? Moet ik hem aanraden om ff te kijken hoe comic con in elkaar zit en of het hem echt leuk lijkt? Hij is namelijk wel een goede vriend en ik wil liever niet egoïstisch overkomen.

Cartoon Trash

Sorry als dit niet in de goede categorie staat, wist niet of het meer bij deze paste of Relaties en Liefde.

3 reacties

hey!


ik kan snappen dat je dit vervelend vind en het is totaal niet egoïstich. ik zou niet zeggen dat je bang bent dat hij het niet leuk zou vinden maar hem laten zien van hoe een comic con in elkaar zit en wat er te doen valt, als je hem goed hebt ingelicht vraag je of hij het echt wel leuk vind en mee wilt gaan. als hij ja zecht kan je er helemaal vanuit gaan dat jullie plezier zullen hebben. en als het hem toch niet bevalt moet je je er niks van aantrekken en gewoon op jezelf of de dingen om je heen letten! ik hoop dat dit wat heeft geholpen.


xx HIKARI-ULTRA
Hola,

Gewoon zeggen wat je er van vind. Ik had laatst een soort gelijke ervaring, ik vroeg aan een vriend of hij mee wilde naar een feest hij wilde graag mee maar het was niet echt voor hem. Ik heb hem later nog een keer uitgelegd wat het feest inhoud en toen begon hij toch een beetje te twijfelen. Ik heb hem de tijd gegeven om er eens goed over te denken. Hij heeft helaas/gelukkig gister afgezegd.

Als hij later toch mee wilt en het word niks kan je hem hier gewoon op aanspreken. Ik ben ook helemaal niet het type dat ze ziet verschijnen op comicon en ik ga ook helemaal niet met ''dat soort mensen'' om maar ik vind het stiekem allemaal heel leuk.
Wat ik probeer te zeggen laat ze verrassen mocht het toch allemaal door gaan misschien vind hij het allemaal wel heel leuk :)

Hoop dat dit je een beetje rust heeft gegeven.

x en suc6
Hoi,

Er zit natuurlijk eigen belang in deze kwestie, maar je denkt ook juist aan die vriend van je! Je wilt niet dat hij niet meegaat, omdat je hem niet mag.

Ik zou gewoon een keertje goed uitleggen wat het is en hem misschien wat sites geven waar hij op kan kijken. Het is goed dat hij weet waar hij naartoe wilt. Dan wordt het leuker voor jullie en voor hem.

Je kunt dan ook voorstellen om een andere keer iets met z'n allen te doen, voor het geval hij bang is dat jullie dingen zonder hem willen doen of dat hij wordt buitengesloten ofzo. Dan neem je dat gevoel weer weg en je doet natuurlijk iets leuks met je vrienden :)

Gr. Pin

Reageer