Buitengesloten in groep van 3

  • 5 September 2021
  • 7 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal ik heb echt geen idee of iemand mij hiermee kan helpen en of je zo een lange tekst wil lezen (sorry daarvoor)  ik weet eigenlijk niet eens waarom ik hier iets op ga zetten maar ik moet het gewoon even kwijt. 

Ik heb namelijk twee vriendinnen: (ik noem ze even bij de voorletter) R en C we waren heel erg close met zn drieën en het was altijd erg gezellig todat we weer begin 2021 weer in lockdown gingen waardoor we niet meer naar school konden. We moesten voor scheikunde een presentatie doen en 1-persoon moest het dan onnline presenteren en niemand wilde dat natuurlijk dus toen gingen we lootjes trekken en ik was degene die het moest doen en ik was daar wel een beetje gefrustreerd over.  En ik weet het niet meer precies maar ze zeiden allemaal dingen over de presentatie en ik zei zo ach ja boeiend. En toen zeiden ze van ja maar je moet het wel goed doen want wij zouden dat ook doen en toen zei ik jahaa. We hadden ook een geschiedenis project waar je een foto bij een monument moest maken in die tijd mocht je maar met 2 personen naar buiten maar onze docent vond het prima als we ook met zn 3en naar buiten gingen. Maar C en R wilden perse met zn tweeën gaan en ik zei waarom niet met zn 3en en toen zei R: door corona mag ik niet met 3 mensen naar buiten. En toen zei ik tegen haar maar je ging toch laatst met je vriendengroep ook gewoon afspreken (en haar vriendengroep bestaat uit 10 personen ofzo) en toen begon ze te liegen want ze wilden gewoon niet dat ik kwam. En toen zei ze ja maar we fietsen altijd in aparte groepen en binnen mag ik wel met meerdere personen omdat dan niemand het weet ofzo iets. En ik zei gewoon van oh oke en ik ging er niet verder op in. De volgende dag moesten we samenwerken om vragen te bedenken en ik dacht dat het handig was om even met zn drieën te bellen dus ik app ze een paar keer in de groepsapp en ze reageren de hele tijd niet. Toen kreeg ik in een keer een lang bericht van R met ja ik vond het echt niet leuk dat je over mijn vriendengroep ging praten want dat zijn helemaal niet jouw zaken en je hoeft je daar niet mee te bemoeien terwijl ik gewoon een vraag stelde en het niet zo bedoelde.  En toen zei ze ook dat ik bot deed tegen ze maar ze wist dat mijn moeder die week erg ziek was door haar evenwichtsorganen en ze kon bij zich zelf niet bedenken dat het misschien door mijn zieke moeder kwam. C wist niet dat mijn moeder ziek was en reageerde met: ja klopt op het bericht van R. En ik zei dus toen dat mijn moeder ziek was en het daardoor kwam daarna reageerde ze er niet meer op en heb ik mijn excuses aangeboden omdat ik er gewoon over wilde zijn. Maar ze gingen daarna alleen maar dingen over de vragen zeggen van ja  je moet er ook een bedenken want wij doen alles. Maar dat kwam omdat ze samen aan het bellen waren en ik alles alleen moest doen. Ik piekerde er de hele dag over omdat ik anders niemand zou hebben op school en omdat we ruzie hadden om iets waar ik me ook echt slecht over voelde maar nu besef ik me wel dat het kwam door mijn moeder maar zij beseften dat niet. Ik hield het niet meer vol en besloot om naar R haar huis te gaan en sorry te zeggen toen was het goed. En ik zei tegen C via de telefoon sorry en ze zei: voor wat? en ik zei voor dat ene en toen zei ze ooh ja. Wat dus heel raar was want ze wilde gewoon meegaan met R zodat ze in die vriendengroep van haar zou komen. En nu zijn we wel bevriend maar ze doen erg toxic tegen me ze gebruiken me voor veel dingen. En ze doen alles samen en zetten het de hele tijd op social media waardoor ik me erg buitengesloten en vewaarloosd voel. Ik heb wel een beste vriendin maar die woont ver en zij waren de enige vrienden die ik hier dichtbij had. Ik hoopte echt dat ik niet bij R EN C in de klas zou komen en dat is dus wel zo en nu zit ik daar de hele tijd over te denken want ik weet dat ik buitengesloten ga worden. En ze hebben weer hun zin zoals altijd want C zit nu ook in de vriendengroep en ik ben helemaal alleen. En ik heb er echt geen zin in ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen want ik huil in mijn bed todat ik in slaap val en ik voel echt dat mijn gezondheid achteruit gaat kan iemand me alsjeblieft helpen? En ja ik praat hier soms over me moeder over maar ze zegt wel een paar dingen maar het helpt me niet zo goed.

Heel erg bedankt als je dit hebt gelezen en sorry dat het zo lang was en ik nu een beetje je tijd heb verspild oh en trouwens ik ga naar 4 vwo en ben 15 jaar oud ik weet niet of je er iets aan hebt maar ja xoxoxxoxoxoxoxox

Doeiiii en dankjewel!!


7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heyy,

 

Ontzettend rotte situatie dit. Ik wil wel even zeggen, als mensen zo toxic tegen je doen, weg ermee. Zij verdienen jou helemaal niet.

Ik ben geen professional op dit gebied dus ik wil niet zonder zekerheid iets gaan antwoorden, maar ik wou even laten weten dat ik je bericht gelezen had en meedenk over je situatie als dat tot enige support is :)

 

Sorry dat ik niet goed kan helpen.

~Nah.

Reputatie 1
Badge

Super lief dat je het hebt gelezen en je hebt me goed genoeg geholpen met het feit dat je het hebt gelezen echt heel erg bedankt xx

Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

Ik vond het helemaal niet erg om het te lezen, ik vind het juist fijn en interessant, je hebt er namelijk veel meer aan als aan een klein tekstje!

Ik moet zeggen dat ik een soortgelijke situatie heb meegemaakt en het is nu een jaar later en ik heb er nog steeds veel last van, mij mental health is flink achteruit gegaan! Dus om dat voor te zijn is mijn eerste tip ga praten met een dokter of therapeut! En raak niet jezelf kwijt zoals ik dat heb gedaan. 
 

oké nu even over je vrienden, mijn advies is en wat ik ook zou doen is: ze droppen, weg met die Fake friends ( hoe moeilijk dat ook klinkt), ze gebruiken je overduidelijk en om ze nu vast te houden doet jou alleen maar meer pijn en gaat hun alleen maar meer plezier brengen, want als ik kan zien aan wat je getypt hebt lijkt het niet dat ze veel aan je denken of om je geven. (Sorry als het hard klinkt)! Wat ze doen en zeggen slaat ook helemaal nergens op alleen nog maar meer redenen om ze weg te doen!

Ik zou zeggen kijk in je eigen klas naar andere kinderen misschien ontmoet je kinderen die je al kende maar is het veranderd en worden jullie vrienden! En laat R en C los, waarschijnlijk als je dat doet kijken ze je raar aan of doen ze misschien even raar, omdat ze dachten dat ze je onder de duim hadden en dat je te bang was om iets te doen! Maar ik weet zeker dat dat niet zo is. Als het niet lukt in je eigen klas zou ik zeggen, ga kijken of er een andere klas is. En als dat ook niet werkt en het echt heel heftig word kan je zelfs kijken om naar een andere school te gaan, maar dat ligt er aan natuurlijk.

En wat ik nog even wou zeggen, iets dat heel moeilijk is en mij namelijk ook nog niet lukt is: denken aan jezelf, jezelf op de eerste plaats zetten en denken aan de mensen die veel voor je betekenen. (Beter 1 heel goede vriend of vriendin, dan een heleboel mensen die stiekem niks om je geven.)

Als R en C raar gaan doen, probeer dan aan jezelf te denk: ‘ik zit hier voor mezelf, ik zit hier voor mijn toekomst, ik zie deze mensen na de middelbare school waarschijnlijk toch nooit meer, het maakt niet uit wat ze van me denken ik mag ze niet en hoef niks met ze te doen als ik dat niet wil, dingen die ze zeggen raken me niet want het maakt niet uit want het zijn niet mijn vrienden en ze zijn gewoon jaloers.

En probeer nieuwe mensen te leren kennen misschien op school, op een sport, of online, die kunnen je helpen en er voor je zijn.

Ik hoop echt dat je hier iets aan hebt! :)

 

 

Reputatie 1
Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.
@Nah. Super lief dat je het hebt gelezen en je hebt me goed genoeg geholpen met het feit dat je het hebt gelezen echt heel erg bedankt xx

Reputatie 1
Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Rosa06 Hoii echt heel lief dat je het allemaal hebt gelezen en ik vind je tips echt super en ik ga proberen ze te droppen maar ik weet niet echt precies hoe ik het ga doen maar echt heel erg bedankt voor je super lieve berichtje en ik hoop echt met heel mijn hart voor je dat het ook beter gaat worden met jou ik voel me nu echt beter door je berichtje en ik heb er echt iets aan gehad! En trouwens volgens mij ben jij een heel aardig persoon en dat zie ik al alleen door dit berichtje je lijkt me echt een aardige meid en ik weet zeker dat die mensen die jou iets hebben aangedaan gewoon fout zitten ik hoop echt dat jij en ook ik het draad weer samen op gaan pakken! xxxx N

Reputatie 4
Badge +4

@anoniem_n 

dat is inderdaad een beetje lastig, ik zou toch proberen om voor jezelf op te komen, bijvoorbeeld: er is weer een situatie waarvan je merkt dat ze je gebruiken of iets anders, dat is het moment om voor jezelf op te komen en te zeggen hoe je je voelt,  ik heb iets van mijn dokter geleerd: het 4 stappenplan (grenzen aangeven), 1. Tegen de andere zeggen hoe je je voelt, bv: verdrietig. 2. Benoem het gedrag van de ander, bv: jou buitensluiten, je gebruiken. 3. Benoem wat het gevolg is van hun gedrag voor jou, bv: je zit niet meer lekker in je vel en raakt depressief. 4. Geef aan hoe je wilt dat de ander zich gedraagt ( persoonlijk denk ik omdat we ze toch willen droppen, dat het beter is als je deze overslaat en zou zeggen dat het klaar is en geen vrienden meer wilt zijn.) Bv: je zou willen dat ze je gelijk behandelen en niet buitensluiten.  En nog een tip voor het piekeren: de hier en nu oefening (ook van mijn mijn dokter :D) als je begint te piekeren noem dan random dingen op waar je bent bv: in je kamer, bed kast spiegel, kleurtjes, vormpjes, dingen je mag ze allemaal opnoemen. Het helpt je brein af te leiden van de nare gedachten. 
 

Dankjewel, echt super bedankt. Je lijkt me echt een super lief meisje, ik denk dat als we elkaar in het echt kende dat we goede vrienden waren LOL! Wij gaan zeker samen de draad oppakken!!! 
 

p.s je berichtje liet me huilen, op de goede manier! :) 

Reputatie 1
Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Rosa06 
omggg echt zo lief nu maak jij mij aan het huilen ik denk echt dat we goede vriendinnen geweest zouden zijn erg bedankt voor je tips alweer! en we houden elkaar nog wel op de hoogte:)

Reageer