Skip to main content

Brief die je niet zal sturen

• September 29, 2025
  • 74 reacties
  • 1021 Bekeken

Toon eerste bericht

74 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 4, 2025

@Wolf  en ​@Boterbloempjee  jullie hebben altijd ook zulke goede inzichten en reacties. Ik zou echt benieuwd zijn hoe jullie er naar kijken en sorry als ik zeur. Ik stel jullie gewoon zo op prijs! ♥️

Waren ​@Natureflower  en ​@Banaantjeeee  ook nog maar actief 🥺😘hun inzicht was ook altijd goed. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 4, 2025

@nononsensgirl gehoorzaamheid is niet hetzelfde als onderwerping. Ik stel me vragen bij de straffen van ​@Tartan15 en ​@Tover01 maar ik vind dat ze er wel heel volwassen en wijs mee omgegaan zijn.  Vaak is het beter je ergens bij neer te leggen dan er een conflict van te maken waar geen eind aan komt. En dat is ook stoer.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 4, 2025

@Diana  goed gezegd. Jij bedoelt dat je je vragen stelt over de soort straf?  Niet dat ze hem verdienen of niet. Ik bij dat eerste, straf verdienen deden ze zeker.

Groetjes Tjempie xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 4, 2025

@Tjempie  inderdaad, over de soort straf.  Niet over het feit dat ze straf kregen.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 4, 2025

@Diana  bekentenis, ik ben het met jullie eens 😊  Groetjes liefs Tartan X 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 5, 2025

Heel juist en raak ​@Diana . En de jongens waren verstandig om het te ondergaan ondanks de heftigheid. Inderdaad dat is ook kracht. ​@Tartan15  goed zelf inzicht! ​@Tover01  ook hoor. 💪

Doby xx 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 5, 2025

@Diana  zeker boeiend en beter dan de zoveelste seks lijst. ​@nononsensgirl  ik ben dat wel met je eens, de vergelijking is niet helemaal te maken, als meisje is dat anders. En ik zou zeker ook weigeren, dan zou ik zwijgen en weglopen uit de les denk ik. Mooi wat je noemt de maximale vernedering, zeker voor jongens. Nog in dit thema een vraag voor ​@Tover01  je hebt een topic " positief denken". Je beschrijft daarin je straf, dat je bij een les voor de klas moest staan en strafwerk kreeg, for no reason what so ever. Vind ik btw ook stom hoor! Maar had je toen niet hetzelfde schaamte gevoel als in de hoek? Nu je 2 jaar ouder bent helemaal? Zo voor de klas? Mag ik vragen of je ook heel nederig stond? Onbewust handen op je rug bij voorbeeld? Hoe ervoer je dat? Of was je toen alleen boos om het onrecht? Just curious in dit verband hoor 😘. Doby xx

Hey ​@Dobymeis13  is prima hoor, haha wat heeft zoiets veel kanten. Ik reageer wat laat want ik moest er even over nadenken. Ja ik had voor een deel wel hetzelfde gevoel. Dat je niet anders kunt en je bekeken voelt en zo snel mogelijk weer wilt zitten. Ik stond voor de klas in mn standaard houding vlgs mij idd zoals je zegt. Beetje (te) beleefd/braaf misschien 🫣.  Handjes achter. Doe ik altijd als ik met volwassenen praat of nadenk of me verlegen of onzeker voel. Of ook uit respect of laten zien dat ik nergens aan zit bijvoorbeeld (winkel, museum). Ik ervoer deze straf anders dan toen in de hal omdat ik dat toen 100% verdient vond en me overgaf, en bij dit laatste vond en vind ik de straf belachelijk en overdreven. Ik stond er verlegen bij omdat dat helaas mn reactie is als iemand die de leiding over me heeft boos is. Maar van binnen was ik boos en beschaamd. En ik vond het vooral heel oneerlijk om straf te krijgen voor iets dat de hele klas fout deed, en ikzelf dan nog het minste.  Mix van vervelende gevoelens eerlijk gezegd. ​@nononsensgirl  Ik ben niet te stoer om toe te geven dat ik me dan (te makkelijk?) neerleg bij  bevoegdheid en volwassen mensen die boven mij staan. Zoals een docent dus. Op zo n moment durf ik er niet tegen in te gaan. Kan er toch niet tegenop. Ik zit zo in elkaar en merk gelukkig wel dat ik met veel respect wel iets mondiger wordt. Met dank aan scouting waar je ook leert leiding geven enzo. Wel fijn! 

@Tartan15  prachtig gezegd! Zo jammer dat te weinig mensen dit draadje lezen! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 5, 2025

Hoi ​@Tover01  je houding en je opstelling daar vind ik juist slim, verstandig en het enige wat je kon doen om gedoe te voorkomen. Handen op je rug is misschien beleefd, jij zegt ook braaf, maar ik vind het ook vriendelijk, respectvol en niet-aanvallend. Precies wat het slimste was op dat moment. Niet over jouw standaard houding twijfelen hoor. Zeker in de situatie die je beschrijft. Houd jij  dan maar je handen op je rug! 

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 8, 2025

@Tjempie  zal ik doen! Je hebt gelijk. Dankjewel hoor 😘. Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 8, 2025

Lieve ​@Tover01  ik ben het helemaal eens met ​@Tjempie  en ik doe dat zelf ook, ook al ben ik 16. Het is soms het verstandigste om te gehoorzamen en dan moet je er maar even doorheen. Moest ik pas geleden ook bij die leidster van amper 2 jaar ouder en het maakt mij niks minder jongen dan daarvoor. Vind ook mijn vriendin. En dat is het belangrijkste.

Groetjes liefs Tartan X 

• October 9, 2025

Hi ​@Tjempie  Oké cool 🙂jij vind dat het slimste. Respect naar jou hoor. Maar mijn denken is anders. Ik blijf het surrender vinden, sorry. Ik zeg niet dat hij brutaal moet doen en gekke dingen. Gewoon rustig en zelfverzekerd er tegen in en zeggen ik vind uw straf te veel en ik bied aan de opgaven alsnog te maken. Het is een kleine fout, en dan is het accepteren van een idioot hoge straf niet wat ik verwacht van een sterke jongen. En dan ook in die, ik vind juist te lieve, houding met handen op zijn rug van ik ben u gehoorzaam. Dat staat echt te braaf tegenover de straf. Zeker van een jongen. Gewoon je armen over elkaar ofzo. Sorry, zo denk ik..hoe aardig ik jou,Tover ook vind. Dat meen ik. 

En ik las jouw topic brief nog eens weer, wat bedoel je met  tegen ​@Tartan15  : "Hoe je altijd in detail zo openlijk en beschrijvend over jouw belevenissen vertelt. Van leidinggeven op een stoer kamp tot voor straf op je knieën voor een maar heel iets ouder meisje."  ?? 

Is dat real of een grappig iets dat gebeurde? Op je knieën? Hoe ouder was dat meisje en serieus,  moest dit? Ik ga uit dat dit een grappig ding was? Een dude van 15 gaat toch echt nooit op de knieën als straf en zeker nooit gekregen van een"iets ouder meisje"? 😄 Met alle respect maar wat is er echt gebeurd? Ik zei al eerder dat ik niet wil judgen maar dit is zo ver uit mijn zone.... helpen jullie mij leren en begrijpen? Groetjes K.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 9, 2025

Hey ​@nononsensgirl  ik heb eig al antwoord gegeven op jouw opmerkingen 🙂. Maar dankjewel voor je eerlijke reactie weer. Ik ben niet het type jongen dat jij tof vind, prima toch.  Bij jou past weer een heel andere jongen. Mijn meisje is zeer blij met mij en wederzijds en dat is het belangrijkste zoals ​@Tartan15  ook zegt. Haha mijn handen maken nog een hele discussie los zeg. Misschien iets voor een topic: wat betekent handen op je rug? 😉 Voor mij is mijn handen op mijn rug houden nou eenmaal mn reactie en mijn standaard (beleefde) houding zoals ik al vertelde. Ik heb ze zelfs met het beginnen met zoenen zo xD.  En dat gaat ook niet veranderen door discussies hier ☺️. Ik respecteer je mening maar respecteer ook mijn andere "niet zo mannelijke" houding. Het is zoals het is. Ik ben zo en ook rokjes dragen is deel van mij. Ook terwijl ik dit typ.  Wel goed ook dat je wilt leren van anderen! Liefs, Tover xxx

NightShadow

Mooi verwoord ​@Tover01! Ben het helemaal met je eens. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 9, 2025

@Tover01 handen op de rug is helemaal niet onderdanig (tenzij ze vastgebonden zijn).  In tegendeel: als je je rug recht houdt, je kin vooruit steekt en je borst opspant, straal je zelfs iets uitdagends uit.  Het is pas als je die handen op je rug combineert met afzakkende schouders en een hangend hoofd, dat je je onderdanig opstelt.  Maar zoals je zelf zei: misschien een mooi onderwerp voor een ander gesprek, over handen en lichaamshoudingen en zo. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 9, 2025

Heel sterk ​@Tover01 !  Ik sta helemaal achter jou 💪♥️.  Wat ik hier eerder over zei is nu nog sterker naar jou bedoeld! 

En @kindertelefoon ik heb een vraag. Als je in het "reageer' veld een @ typt zie je wie er gereageerd hebben. Ik zie in dit topic dat ​@NightShadow  ook een post heeft geplaatst. Maar die zie ik niet terug 😊 kunt u eens checken? Of vergis ik mij? Dank u alvast. Groetjes Tjempie xxx

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • October 9, 2025

Hoi ​@Tjempie ,

klopt, om 11:24 , ik heb deze zojuist vrijgegeven 😄

Groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 9, 2025

@NightShadow  ​@Tjempie  ​@Diana  Dankjewel weer! Diana mooi hoe je dat zegt. Ik zal er eens bewust op letten. Volgens mij is mn vriendin het met jou eens. Soms vind ze het ook wel cute, soms wijs,  zo van dingen bestuderen, en soms vind ze het respectvol. Of combi van. En ja bij de lerares en mijn straf verhaal was het dan wel vooral onderdanig maar dat was passend. Lief dat iedereen zo mee denkt hoor! ♥️ Liefs, Tover xxx

P.S.  ​@Diana  🙂ik heb nog een topic over houdingen: 

https://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-en-gezondheid-37/standaard-houding-98206

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 9, 2025

Hoi ​@nononsensgirl  ik help je graag om te leren, wat altijd goed is.  Je vraag beantwoorden. Daarvoor zet ik even heel stoer mijn trots opzij 😉🙂. Ik had recent een activiteit waarbij ik jongere kinderen naar en in een boot moest begeleiden. Ik was wat nonchalant en liet ze zonder extra beveiliging aan het zwemvest in de boot stappen. Zaten dus los en ik liet het erbij, was met andere dingen bezig. Daarnaast was er een jerrycan omgevallen met verouderde zeep erin en dat stonk geweldig vies. Ding was daar neergezet zodat ik het weg kon zetten. Ik vergat ook dat. De dop was los omdat ik eraan geroken had. Niet vastgedraaid. Dit alles omdat iemand mij een grappig filmpje wou laten zien en ik gaf daar voorrang aan. Daardoor kwamen die kids onbeveiligd in de boot en lag er daarna ook een vieze dikke laag stinkende oude zeep op de hele steiger. Dat was dus echt beide heel dom en gevaarlijk van mij.  Vooral omdat ik beter weet, alles heb geleerd. Dat "iets oudere meisje" (17) was van het organiserende leidingteam en degene die mede toezicht hield op een veilig verloop. Ze was terecht boos, gaf mij een flinke berisping waar de kids bij waren (dat was idd wel beschamend) en gaf mij de opdracht om per direct de rommel op te dweilen en de steiger veilig en schoon te maken. Daarvoor had ik 2 dweilen, een borstel en een emmer ter beschikking. De straf was dus het openlijke, dat ik dat ter plekke meteen moest doen na mijn uitbrander, en ervoor op mijn knieën moest zitten om goed te kunnen schoonmaken. Onder de blikken van die jongere kinderen. Pijnlijk maar fair. Mijn vriendin zag het ook en vond dat ik een domme actie zeer verdiend goed maakte door niet tegen te spreken en de openlijke berisping en het klusje zonder gezeur te accepteren. Ik zat fout en dan moet je je niet te flink voelen om dat gewoon stilzwijgend goed te maken. Trouwens het' in de hoek'  verhaal van mij was in de brugklas, niet op mijn 15e. Het ergste dat mij recentelijk op school is 'overkomen' was vorig jaar een keer op de gang staan tijdens een gymles. Terecht overigens. En net als ​@Tover01  zijn geweldige meisje vind mijn lief mij prima, lief, en voldoende sterk en stoer. Ook als ik op mijn knieën een straf voldoe.  

Groetjes liefs Tartan X

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 9, 2025

Hoi ​@Tartan15  mooi uitgelegd. Je bent echt heel eerlijk. Ik las je brief hierover.  Om bij het topic te blijven, dit lijkt mij voor een jongen best een drempel. Zou het voor mij al zijn! Ik zou boos en verdrietig zijn. Ik vind het groot hoe jij het oppakte, de straf accepteerde. Zonder tegenspraak dit doen vergt kracht en zelfbeheersing denk ik. Ik vind wel, om bij de juiste woorden van ​@Diana  te blijven, dat er vragen te stellen zijn bij de straf zelf. Okey je was nonchalant en hebt het eerste stuk slordig afgehandeld, maar vervolgens krijg je een forse openbare straf. Die kinderen zien daar dat een grote jongen op zijn nummer wordt gezet,  enkel "ja *naam* " terug zegt en vervolgens op zijn blote knieën aan het boenen en schrobben gaat. Dat is voor jou zeer vernederend vind ik, en voor die kinderen een schokkende aanblik. Zeker omdat het gebeurt door een (in hun ogen) even groot meisje. En daar vind ik trouwens ook wel wat van. Een 17 jarig meisje dat straffen uitdeelt vind ik persoonlijk echt te jong. Ze koos ook een  te openbare straf voor jou. Ook al vind je zelf dat het goed was zo, ik zou denken dat zij beter gewoon jou had kunnen aanspreken of een oudere collega erbij halen.   Nu ben jij als stoere knul toch wel een beetje voor schut gezet vind ik. In de ogen van die kinderen ben je daar wel wat gedegradeerd. En dat verdien jij niet,  ook al was je wel verkeerd bezig met risico's. Binnenskamers berispen, de regels nog eens doorspreken en buiten gewoon de boel even schoonmaken en de kinderen extra checken was voldoende geweest lijkt mij hoor. Ik vind dat dat meisje (in haar enthousiasme en oprechtheid denk ik) te veel hooi op haar vork nam. However, je bent wel een kanjer hoe je in het leven staat hoor! 

Doby xxxx 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 10, 2025

Hoi ​@Tartan15  oh dat was wel  een beetje gevaarlijk dus. Afgeleid om een filmpje. Dat is niet zo goed. Bedoel ik goed hoor 😘 Maar je hebt ervoor moeten boeten.  Goed van je hoe je het oppakt. Je moet er van leren. Ik vind zoals je het beschrijft de straf toch wel wat vernederend hoor. Op je knieën schoonmaken voor al die kinderen. Dat iedereen ziet dat je je moet schamen en fout zat. En gegeven door een leidinggevend meisje. Maar stoer dat jij dat deed. Heb je er nog met dat meisje over gepraat? Wat vind jij achteraf? Hoe vonden de kinderen het dat een jongen straf kreeg van een meisje? ( Dit Topic) Ik vind het knap hoe je leert van je fouten ! 

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Hey! Goede opmerkingen ​@Dobymeis13  en ​@Tjempie ! Als je er zo over nadenkt vind ik dat jullie een goed punt hebben. En het is dus extra knap hoe ​@Tartan15  de straf opvatte! Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Wat een mooie en lieve brief, ​@Tjempie! Je schrijft echt met gevoel en je laat goed zien hoe je denkt en voelt over jongens, en ook over de mensen waar je over praat. Het is alsof je recht uit je hart schrijft ❤️

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 10, 2025

Dankjewel lieve ​@Wolf  😘 de rest van het gesprek werd ook echt heel interessant, dankzij mooie discussies.  Ik ben blij dat ik zo'n topic kon bereiken. Groetjes Tjempie xxx

• October 17, 2025

@Tover01 handen op de rug is helemaal niet onderdanig (tenzij ze vastgebonden zijn).  In tegendeel: als je je rug recht houdt, je kin vooruit steekt en je borst opspant, straal je zelfs iets uitdagends uit.  Het is pas als je die handen op je rug combineert met afzakkende schouders en een hangend hoofd, dat je je onderdanig opstelt.  Maar zoals je zelf zei: misschien een mooi onderwerp voor een ander gesprek, over handen en lichaamshoudingen en zo. 

Hi ​@Diana  dat is waar wat je zegt. Het kan autoriteit uitstralen en overzicht. En zekerheid. Wijsheid ook. Maar bij hun tweeën in de hoekstraf (die was verdient!) en ​@Tover01  voor de klas (niet verdient) was het echt nederigheid als je het leest. Gezicht blozend. Met gebogen hoofd. Overgave, hij geeft zich verloren en toont volle onderwerping aan de lerares. Je handen zijn je onafhankelijkheid, en als je die op de rug houd bij straf of preek voor de klas met strafregels dan ben je max onderdanig en niet in self defense tegen de (onredelijke ) mevrouw. Helaas. Ik had Tover daar wat meer verzet en boosheid over zijn eigenwaarde gegund. Niet het nederige, met twee woorden accepteren van een onredelijke vrouw haar grillen, zoals hij nu deed. Ik bedoel de hele klas ziet hem nu daar lief staan en niks terug doen maar een bak strafwerk accepteren.  En hoort "Ja mevrouw", ziet z'n handen op zijn rug. Inclusief zijn meisje, hoe pijnlijk. Wel zielig ook. Eerlijk? Was ik zijn meisje dan verwacht ik van een jongen meer tegenspraak, stand up. Ik gun hem meer trots op zo'n moment😍💪😎 hij is zo aardig. Meen ik echt , deze jongens zijn echt wel goed en leuk. 🥰 Daarom juist. Groetjes K.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • October 17, 2025

@nononsensgirl  ik heb veel liever een jongen die nederigheid kent en beleefd is dan eentje die niet tegen kritiek kan en geen gezag of straf (vooral van een vrouw) wil accepteren. Ik zei ergens anders ook al, een jongen verliest bij mij geen waardigheid als hij toegeeft dat hij niet tegen een machtsmisbruikende juf op kan.  Zijn nederigheid en houding waren op dat moment het enige juiste omdat al het andere verkeerd was geweest. Het is erg genoeg om zo te moeten staan, al die ogen op je gericht. Bij mij zou hij juist nog meer respect en eigenwaarde krijgen doordat hij de kracht heeft om zich even weg te cijferen. Zoals ​@Diana  zei, er zit ook kracht in toe geven en straf aanvaarden. En handen op zijn rug vind ik slim, lief en respectvol. Je moet het maar kunnen opbrengen tegen een onredelijk kreng dat jou vernedert.  

Groetjes Tjempie xxx