Skip to main content
Vraag

Standaard houding

• July 12, 2025
  • 18 reacties
  • 394 Bekeken

Tover01
Forum|alt.badge.img+19

Hey allemaal!  Niet een ernstige topic maar een vraagje over het dagelijkse leven xD.  Vanmorgen was ik met mn vriendin aan het mountainbiken en we zagen een paar reeën lopen dus stopten we even om te kijken. En daarbij waren we natuurlijk stil. Het was heel mooi. En zij zei daar na opeens"als jij ergens naar kijkt of met mensen praat heb jij altijd zo schattig je handjes op je rug" 😊. En  bijv in een winkel als ik rond kijk ook. Zelfs met zoenen haha 🤭. Zelf denk ik daar niet echt bij na. In de winkel of een museum doe ik dat omdat ik wil laten zien dat ik nergens aanzit en als ik met mensen praat is het (onbewust) respect denk ik zelf. En anders ook concentratie. Of laten zien dat je luistert misschien net als vroeger op school haha. We hadden het er over dat het mijn standaard houding is net zoals bij haar handen in de zij of dat ze loopt terwijl ze de jas/vest/ blouse met beide handen net onder de kraag vast pakt. En ook wel op de rug in een museum bv.  Hebben jullie ook zoiets dat je een houding hebt die je echt vaak aanneemt? Ik bedoel echt dus vanzelf, dus niet als het moet ( bijvoorbeeld  opstellen bij gym, voor straf of erewacht op 4 mei) .  Ben je je daar van bewust of gaat het vanzelf, of denk je nu opeens van " hé nu dat mafkeesje Tover het zegt...." 😉   Misschien hebben jullie wel onbewust grappige maniertjes of zoiets. Nouja ik dacht eraan dus vandaar. Bedankt weer voor jullie posts alvast! 

Liefs Tover xxx

18 reacties

OnlyMe
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • July 12, 2025

Hey ​@Tover01 

Nu je het zegt..

Ik heb altijd dat als ik op de foto ga dat ik mijn hoofd nét een beetje scheef hou, ik weet niet waarom, maar dat is zo.

Ik heb ook altijd dat ik lach met mijn hele zijn. Zo breed als ik kan, met een glinstering in mijn ogen en nogal vaak met schuddende schouders. Ik hou ervan om te lachen en ik ben dus ook echt helemaal niet moeilijk om te laten lachen.

Ik ben een blij mens, en meerdere mensen vertellen mij heel vaak, dat mijn giechel, mijn lach, mijn pret iets heeft.

Ook vinden ze het altijd heel aanstekelijk, dus als ik lach, lachen er vaak wel mensen mee.

Ik kan het ook niet helpen om hierover te lachen terwijl ik dit schrijf.

Het is wel grappig dat ik helemaal oplicht als ik lach. Als een puppy die het woord "bal" hoort.

Verder niet echt iets in mijn houding, ik heb wel altijd dat ik niet mijn armen over elkaar sla omdat dat een beetje gesloten eruit ziet.

Maar handen in mijn zij is ook vaak raar want dan breng ik onbewust echt super veel attitude over omdat ik eigenlijk altijd heel sterk in mijn schoenen sta. 😁

-OnlyMe

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 12, 2025

Wat een leuke vraag.
Ik sta vaak met mijn armen voor mijn borst gekruist, zo sta ik ontspannen.  Ik steek ook vaak onbewust mijn kin naar voren als ik naar iemand luister, dat komt blijkbaar nogal uitdagend over - wat zeker niet mijn bedoeling is.

Mijn vriendje houdt bij het rennen steeds zijn broeksrand vast, alsof hij bang is dat hij gaat afzakken.  Als hij moet lachen schudt hij zo hard met zijn schouders dat het lijkt alsof hij elektrische schokken krijgt.

• July 12, 2025

Hallo,

Wat grappig inderdaad😅 eigenlijk nog nooit bij stilgestaan!

Ik merk bij mezelf dat mijn 'standaardhouding' met mijn handen in mijn zakken is (deze zin is grammaticaal compleet incorrect maar ik heb geen idee hoe het wel goed is😂).

Groetjes van mij ❤️❤️

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • July 12, 2025

Hoi Tover ! Wat een leuk onderwerp! Ik heb ook wel zoiets geloof ik. Als ik mij voorstel lijkt het net of ik iets buig, maar ik knik dan iets met mijn hoofd. En als ik  een poosje sta doe ik 1 hand in de zij en met de andere zit ik dan aan mijn haar of heb ik een pen ofzo in vast. En ik denk nu ook, als ik stil sta met mijn benen naast elkaar heb ik altijd een knie iets gebogen of geknikt of hoe zeg je dat 😊. Zulke dingen. En je meisje heeft gelijk, handjes op je rug is schattig bij jongens 😉😘

Groetjes Tjempie xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 12, 2025

Hoi hoi, ik doe dat ook wel hoor.  Ik heb  eens ai geraadpleegd ( doe ik eigenlijk nooit voor het forum trouwens) en : handen op de rug kan staan voor gezag, afwachtend, bestuderend, rust, bescheidenheid, beleefdheid, onzekerheid, schuld,  straf, afstand nemen, nederigheid, vriendelijk en behulpzaam en (aan gezag) onderworpen.  Daar zitten er wel een paar bij die volgens mij wel bij jou passen 😉.  Ikzelf doe dat ook wel, en handen langs mijn zij en dan de broek vasthouden ter hoogte van de dijbenen doe ik ook. Of net als ​@Tjempie  een knie iets geknikt haha. Herkenbaar. En ik wrijf vaak over de bovenkant van mijn neus. Als nadenk houding ofzo. En als ik me schaam ook koppie naar de grond in combinatie met handjes op de rug of voor mijn gezicht . En ook hand voor de mond bij verbaasd zijn. Of juist stoer staan handen in de zij en zo nog wel meer. Leuk om over na te denken! 

Groetjes liefs Tartan X 

• July 12, 2025

Hii!

Leuke vraagg😊 Nooit echt over nagedacht eigenlijk... Ik heb meestal mijn handen in de zij of zakken volgens mij. Dat laatste mocht op de basisschool niet, omdat ik dan net een puber leek ofzo🤔😆

xx Lieve

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 12, 2025

Hey ​@Tover01 ! Ik draag vaak casual kleding, dus als ik een vest of hoedie aan heb doe ik vaak mijn handen in de zakken, anders gewoon langs me. 

Tijdens het eten als mijn armen op tafel liggen doe ik ze soms recht omhoog, en mijn hand schuin naar beneden. Geen idee waarom 😂. Ziet er volgensmij heel raar uit

Groetjes Lupus 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 14, 2025

@Lieve2009  haha ik herken dat wel. Mijn juf in groep 7 vond dat er veel te lui en nonchalant uitzien xD. En met sommige groepsgesprekken moest je opstaan en handen op je rug als je de beurt kreeg, dat soort dingen.  Ik vind die van jouw school erg grappig dat jullie te veel op een puber leken dan 😄

Groetjes liefs Tartan X

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 22, 2025

Heeee ​@Tover01 ik gluur een beetje tussen je topics 🫢 xD 

Leuke vraag hoor. Ik sta vaak met mijn handen in mijn jas/ trui/ vest/ zakken, broekzakken vind ik echt helemaal niet comfortabel

Ik sta óók vaak met mijn handen op mijn rug, nou eigenlijk ietsje lager dan mn rug meer mn kont xp Dat vind ik comfortabel... 

Bij mn crush weet ik nooit een normale houding aan te nemen 🫢 Eerst heel lang nadenken hoe ik ga staan of kom aanlopen: "handjes op mn rug of in mn zakken?" Jas open of dicht? Zonnebril over mn ogen of gewoon op mn hoofd? Lachen of een gewone blik? Dus dan heb ik geen standaardhouding 🫣

Soms ook met mn hand in mn nek, maar dat staat zo verlegen denk ik…

Liefs,

XXX Yusa 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 22, 2025

Hey ​@Yusa  dankjewel! Ik denk dat als je je zelf comfy voelt bij een houding dat je dat ook uitstraalt 😍 handen op je rug kan dus van alles zijn maar dus ook respectvol en wijs. En als je naar je crush loopt zou ik altijd een houding doen waar jij je dan goed bij voelt, dan maakt het niks uit of je je handen in de zakken of op je rug houd enzo, in de nek kan ook van alles betekenen, zeker met 2 handen is dat vaak iets van schrik of overgave of als je je hoofd erbij naar achteren doet, balen (heb ik dan bij sport 😉). Maar doe lekker waar je je goed bij  voelt. Geldt ook voor jas open en dicht denk ik. Als jij je relaxed voelt kan het allemaal. Leuk dat je reageert! 😘

Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Late reactie maar, wat een leuke vraag! Ik merk ook wel dat ik vaak met mijn handen in mijn zakken sta, of als ik ergens echt geconcentreerd naar kijk, ik gewoon altijd mijn armen kruis of zo. Het is wel grappig om te bedenken wat je allemaal onbewust doet! 

xx liefs Wolf 🐺

• November 7, 2025

Hi. Haha wat lief. Handen op je rug. Dit typeert jou, dat heb ik langzamerhand wel door 🙂 je meisje zegt het goed. Zeer schattig, en bescheiden. Mooi hoor. Ik begrijp haar wel als zij jouw algehele houding een  aantrekkelijk plusje vind  bij haar jongen. Zou ik ook vinden 😍 Vriendelijk ook. Overigens is handen op je rug naast nederig juist ook wel wijs en open. 

Ik heb zelf vaak mijn handen voor me in elkaar gevouwen als ik sta te praten, of met 1 hand wat achter mijn hoofd in het haar frutselen (onzekerheid?). Of ik gebaar er veel mee. Op mijn rug zoals jij heb ik ook wel eens. Als ik met een "vip" moet praten of inderdaad ook in een dure winkel of museum. Het zal zoals jij zegt idd wel een teken zijn aan andere mensen dat ik me netjes gedraag daar ofzo. In de kerkelijke sfeer heb ik mijn handen vaak bij elkaar voor me of ook wel op de rug. Leuk om over na te denken!  Groetjes K.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 10, 2025

Dankjewel K. 😘 Nu ik er wat op aan het letten ben merk ik hoe vaak ik zoiets doe. Idd grappig als je er (letterlijk xD) bij stil staat.  Ik wil eens proberen of mijn houding verschil maakt met hoe anderen met mij praten of zelf hun houding veranderen. Dat lijkt me grappig. Bijvoorbeeld het zelfde soort gesprek met handen stil op mijn rug of heel druk aan het gebaren.  Het zou leuk zijn om te kijken of de ander dan ook dat doet. Bijv vanmorgen stond ik een tijdje met een meisje uit mijn klas te praten en ik had (uiteraard) mijn handjes achter me en na eventjes deed zij dat ook. Leuk zulke gedrags dingen. 

Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat je weg bent, hoop eig dat je nog  kijkt en terug komt. Je bent echt zo welkom en had een interessante kijk op dingen! 

Liefs, Tover xxxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 10, 2025

@Tover01 Ja het is idd best grappig (IK BEN NIET JE ZIN AAN HET HERHALEN HOOR) 

Ik heb na jouw topic een paar mensen wat gevraagd over hun standaard houding. Mijn bff staat altijd met een voet op de ander, en de anderen die ik vroeg staan er niet bij stil 😁😂 (mijn BFF moet ook daarvoor naar de fysiotherapeut dus ik moet het zeggen als dat zie gebeuren.)

Ik gebaar nooit. Echt volgens mij nooit. Alleen als ik iets grappigs na doe. Ik heb nog wel een standaard houding. Die had ik nog niet gezegd. Met mijn hand aan mijn kraag friemelen en een beetje daar aan vasthouden. Dat ziet er raar uit volgens mij.

Tijdens het eten als mijn armen op tafel liggen doe ik ze soms recht omhoog, en mijn hand schuin naar beneden. Geen idee waarom 😂. Ziet er volgensmij heel raar uit

Groetjes Lupus 

En ja ik had dat uitgeprobeerd (ik wilde me er iets bij voorstellen) en mijn zus zei "wat doe jij?" 😂 Dat wilde ik ook eventjes zeggen XD ​@Lupus niks mis mee hoor 😉 

Liefs, xxx Yusa 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 10, 2025

Dit soort topics is zo leuk en interessant inderdaad. Ze gaan over dingen waar je niet vaak bij stil staat en maken je bewust ervan. Heel nuttig en leuk!  Wat mij nog aanvullend opvalt is dat veel mensen, ik ook, vaak een herhalende beweging maken. Bijvoorbeeld met een voet wat heen en weer gaan of met vingers friemelen. Doe ik zelf veel als ik me wat onzeker voel. Of tekeningetjes maken op een blaadje. Met een plukje haar spelen. Zulke onbewuste dingen. Weet iemand nog een leuk houdings ding? 😉

Groetjes liefs Tartan X 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 26, 2026

Ik vind dit nog steeds een erg leuk topic😊 en ik heb ook nog een nieuwe standaardhouding erbij🙃 Dat is ipv handen op rug handen in elkaar gevouwen voor me, dus voor mn kruis.  Ook als ik iemand begroet geef ik een knikje🙂‍↕️  

Heb ook nog wel dat ik vaak over mn hals wrijf, en dat ik een pluk haar rondjes draai. Maar dat is eig helemaal geen houding 😅 maar eerder gewoonte. 

Liefs ❤️ 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 26, 2026

Haha leuk ​@Yusa  dat doe ik soms ook.  En ik doe ook vaak een hand voor de mond als ik nadenk of iets bijzonder vind. En sinds ik dit topic heb gemaakt ben ik vaker bewust van hoe ik erbij sta xD handen op de rug is nog steeds wel een gewoonte haha.

Liefs, Tover xxxx 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 27, 2026

Hoi. Haha grappig ​@Yusa   dat herken ik ook wel.  En ​@Tover01  prima gewoonte. Zolang het maar niet voor straf is 😉 grapje hoor 😘

Groetjes Tjempie xxx