Beantwoord

bijna mezelf gesneden

  • 20 May 2019
  • 1 reactie
  • 378 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik plaats veel topiks ben een pikeraar.
ik hat vrijdag ruzie thuis was boos en verdrietig. En ik dacht rendem aan die pesters en mij neefje die me aangerand hat en wou me polsen door snijden deed het niet voor mij vriendjd heb wel gesneden hield het niet meer was 3 maanden van het snijden af maar hield het niet meer hij weet het dat ik dat gedaan heb hij maakt zich zorgen over mij maar ik ook over hem wand hij heeft een litteken bij zijn arm hij was begongen maar was gestopt vriend tegen gehouden hij word ook gepest wij begrijpen elkaar en daar ben ik blij mee

maar ik ben geschrokken dat ik echt mij polsen open wou snijden en ik krijg geen hulp vraag ik al 7 maanden om krijg gewoon niet
ik weet niet wat ik hier mer moet help me pleas gr lotte

tekst aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel 9.
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 May 2019, 23:02

Bekijk origineel

1 reactie

Hey!

Vrijdag voelde je je niet goed en dacht je aan nare dingen die gebeurd zijn. Je voelde je toen zo rot dat je een zelfmoordpoging wilde doen. Dat heb je toen niet gedaan, maar je hebt jezelf wel terug gesneden. Je maakt je daarnaast ook zorgen om je vriend en zoekt al langer vruchteloos naar hulp.
Wat naar dat dit allemaal is gebeurd!

Hoe voel je je nu? Heb je nog steeds suïcidale neigingen of voel je je ondertussen al wat beter? Heb je sinds vrijdag nog gesneden?
Ik wil eerst al even zeggen dat ik het ontzettend knap van je vind dat je drie maanden lang jezelf geen pijn had gedaan! Het is jammer dat je door die dag waarop je je zo rot voelde terug bent begonnen, het is echter heel normaal om af en toe terug te vallen op slechte dagen. Herstellen van zefbeschadiging gaat met vallen en weer opstaan, soms gaat het heel lang goed, en soms val je terug. Het is nu aan jou (en ik ben er zeker van dat je dat kunt!) om terug op te staan en verder te gaan zonder snijden.
Misschien kan dit topic je daar wel bij helpen.

Je zoekt al een tijdje naar hulp. Bedoel je dan dat je een tijdje bent aangemeld bij iets van hulp, of dat je eerder nog geen idee hebt waar hulp te vinden?
Ik denk dat het belangrijk is om ook tijdens het zoeken naar gepaste hulp, al een beetje ondersteuning te krijgen.
Zou je het zien zitten om over jouw gevoelens te praten met een leerlingenbegeleider bij jou op school, of je huisarts? Als je dat niet wilt of durft kun je ook per mail terecht bij GripOpJeDip, en per telefoon of chat bij de KinderTelefoon of 113. 113 Heeft trouwens ook een online zelfhulpcursus die je al een beetje op weg kan helpen.

Doet je vriend zichzelf nog steeds pijn? Misschien kun je hem eens zeggen dat hij ook contact kan opnemen met bovengenoemde organisaties, of ook een berichtje kan plaatsen op het forum.

Heb je nu nog toegang tot gevaarlijke voorwerpen? Ik zou je aanraden om ervoor te zorgen dat deze uit je buurt liggen op een moment dat je je slecht voelt.

Sterkte!
Groetjes
Lot

Reageer