Vraag

Beste vriendin?

  • 3 August 2018
  • 7 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou mijn enige beste vriendin en ik hebben dus een toxic friendship (er zijn genoeg sites die je vertellen waneer je dat hebt en op echt 4 was het alemaal ja)

Even wat back story:
We wonnen bij elkaar in de straat en hadden eerst altijd ruzie, toen hadden we dat op ene dag opgelost en vroeg zij mij besties te woorden dus ik zo van oké. Nu zeker een paar jaar verder gaat het steeds slechter soms gaat het goed en soms echt totaal niet (best vaak niet) ik heb het gevoel dat haar ander vriendinnen (echt 10 andere ofzo) belangrijker voor haar zijn en ik er ben als niemand anders kan. Een voor beeld hier van ik ging met haar naar de manege. Ik liep daar aleen rond en zij met haar vrienden. Dus toen dacht ik dan neem ik haar mee naar mijn manege. Maar nee hoor ik liep daar weer aleen en zij weer met andere vriendinnen. Nu komt ze naar mijn manege met een vriendin en ik wil der dan eigelijk niet tegen komen wand dan reageert zo ook niet echt nice. Op haar verjaardag was ze met een iemand de heele tijd ik zat daar op ene bankje en mijn 'telie (ja ik probeer dan nog wel contact te maaken maar als er vervolgens niks terug got stop ik daar ook weer mee.

Ik wil haar ook niet kwijt wand ik heb niemand voor de rest maar gelukkig word ik hier ook niet van.

Moet ik vertellen hoe ik mij voel of gewoon zo doorgaan en wie weet groeien we uitelkaar of dichterbij elkaar? Ik weet het niet meer

Dankje wel❤️

7 reacties

Hoi

Niet fijn dat die vriendin zo doet. Ze wil je graag als vriendin, maar soms laat ze je zitten. Is ze vooral aardig als jullie met twee zijn? Laat ze je vooral staan als er anderen bijzijn?

In mijn ogen is geen vriendschap beter dan een vriendschap die je ongelukkig maakt. Jullie hoeven ook niet per se besties te zijn. Misschien is een 'gewone' vriendschap, of eerder kennissen zijn van elkaar, beter voor jullie. Jullie zouden af en toe kunnen paardrijden samen, maar het hele 'bestie-gedoe' achterwege laten.

Kan je dit met haar bespreken op een moment dat jullie alleen zijn en niet gestoord kunnen worden? Wie weet is ze zich er niet van bewust dat ze jou bij momenten weinig aandacht geeft. Het kan goed zijn haar te wijzen op hoe het voor jou voelt.

Groetjes
x
Nou als wij aleen zijn samen gaat het beter maar nogsteeds voel ik me dom als ik iets doe kijkt ze zo van weird enzo en ja paardrijden wil ik nu echt niet meer met er het maakte me echt heel verdrietig dat ze mij gewoon achterliet ik ben haat bestie ook neit meer ze praat altijd over haar ander vriendinnen en hoe goede vrienden ze wel niet zijn. Nu hat ik bv ook iets gestuurd en gezegd van dat is echt gevaarlijk om te doen en toen werd ze ineens boos zo van dat is niet gevaarlijk ben jij bang enzo terwijl ik gewoon wat wou zeggen en nu doet ze alsof ik dom ben alweer en ze doet altijd ales wat ik fout doe benoemen

Ik weet het niet meer we hebben nu ook ruzie en negeert me maar oke ik heb eigelijk gene zin meer om mijzelf stom te vielen met haar

Dankje wel ❤️
Ze mag best vrienden hebben hoor maar ik bestaat ook nog zeg maar
Niet fijn dat ze je een neerkijkende blik geeft. Als je niet graag met haar paardrijdt, hoeft dat ook niet. Niet ok dat ze je verdrietig maakt. Ik vind dat jij een vriend(in) verdient die blij is met jou, en jou respecteert.

Die vriendin zou blij moeten zijn dat jij voor haar uitkijkt en haar wijst op mogelijke gevolgen, in plaats van boos te worden. Je negeren is ook niet fijn. Als je het gevoel hebt dat je jezelf stom gaat vinden door haar, denk ik dat je best afstand van haar kan doen.

Ze mag zeker vrienden hebben, en dat lijkt me op zich het probleem niet. Het probleem is het gebrek aan respect tegenover jou.
Dankje wel ik denk dat ik inderdaad afstand ga doen zeker voor nu even ik zie wel hoe 't verder loopt maar we worden in mijn oogen echt geen dike vrienden meer?

Ik hoop dat ik nieuwe vrienden ga vinden maar goed

Dankjewelll❤️❤️❤️
Soms kan wat afstand een band die mensen hebben beter maken. Ik hoop dat je vrienden vindt die je wel respecteren, en waar je je goed bij voelt.
Dankje welll❤️❤️❤️

Reageer