Vraag

Ben ik depressief?

  • 15 January 2018
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heei,
Ik ben 13 jaar oud en voel me elke dag min. 5 x nutteloos en onzichtbaar enz. Ik heb daarom wat testjes gedaan (ongeveer 15) en daar kwam elke keer uit dat ik nogal depprissief was. Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik naar een zelfvertrouwen coach wil, maar ik wil niet depprissief zijn en mijn vriendinnen maken er alleen maar grappen over. En ik ben ook verliefd op een jongen maar hij niet op mij. Hij heeft in het geheim verkering met een meisje dat weet dat ik hem leuk vind. Help! Ik ben nu liever dood dan levend....

3 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hoi hoi,

Ga naar ene kinderpschyloog als je hulp wil. Of misschien naar een vertrouwenspersoon. Nee ze zullen niks aan je ouders vertellen of wie dan ook. Tenzij je ze natuurlijk toestemming geeft. Ze hebben een geheimhoudingsplicht. Daarnaast moet je het niet met je vriendinnen over hebben. En al helemaal niet als ze grapjes maken.

Daarnaast je zit net in je pubertijd hé? Je hormonen zijn bezig je groeit er gebeurt van alles. Je pubertijd is een moeilijk fase waar je maar het beste van moet maken.

Succes!
Zoals Kaasplank aangeeft kan het ook liggen aan de hormonen, daar kun je inderdaad depressieve gevoelens van krijgen en dat is normaal. Als het langer aanhoudt dan een maand dan zou het eens wat anders kunnen zijn. Depressiviteit kan een klacht van vanalles zijn zowel psychisch als lichamelijk. Ik weet niet of je ook al problemen met je vitaminen hebt aangezien het nu ook winter is en veel mensen vitaminen D tekort komen in Nederland. Uiteraard kan het psychisch zijn en dat kan je overkomen. Dan is het belangrijk aangeeft bij je huisarts/ouders/mentor. Je huisarts kan je een verwijzing geven naar psycholoog. Die kan kijken wat er aan de hand is. Die testjes online zijn niet genoeg geef ik ook aan. Ik heb zelf die testen ook ingevuld en ik kwam altijd uit als ernstig depressief. Mijn vraag ook nog heb je nog andere klachten of alleen depressiviteit? slik je medicatie of heb je andere aandoeningen?
Hoi!

Je vermoedt dat je depressief bent. Niet fijn natuurlijk, en ik denk dat professionele hulp, zoals die zelfvertrouwen coach, wel van pas kan komen. Als jij aanvoelt dat dat je gaat helpen, is het een goed idee om het eens te proberen.

Stom van je vriendinnen dat ze er grappen over maken. Ze begrijpen duidelijk niet wat depressie inhoudt, anders zouden ze er niet mee lachen. Je zou ze eens duidelijk kunnen uitleggen wat depressie precies is, en misschien begrijpen ze het dan. Als ze er dan nog mee blijven lachen, zijn ze misschien niet de juiste gesprekspartner voor serieuze gesprekken.

Hoe reageerde je moeder toen je vertelde dat je graag hulp had?

Jammer dat die jongen niet verliefd op je is, maar daar kun je waarschijnlijk niet zo veel aan veranderen. Verliefdheid valt niet te forceren, en als hij al verliefd is op iemand anders, zul je je daarbij moeten neerleggen.
Dat meisje waar hij een relatie mee heeft, weet dat jij hem leuk vindt. Hoe gaat zij hiermee om?

De eerste stap lijkt mij nu professionele hulp zoeken. Je kunt hiermee in contact komen via school of de huisdokter.

Hoe somber alles er nu uitziet, er komen altijd goede tijden aan.

Groetjes
x

Reageer