Skip to main content
Vraag

Bang voor de tandarts..🙈

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5

Haii,

ik moet morgen weer naar de tandarts, ik vind het altijd wel eng maar ben eigenlijk heel bang dat er nu wat is..😕🙈 Ik heb geen last ofzo hoor maar heb tandenpoetsen het afgelopen half jaar soms een beetje laten versloffen..🙈 Ik deed het dan wel maar minder goed.. dom van mezelf maar ja ..😕 Wat helpt bij jullie om dan wat minder gestresst te zijn?.. 

Veel liefs❤️

6 reacties

lunatjeee.xoxo
Forum|alt.badge.img+2

Hey hey!

Ik snap echt dat je je een beetje zorgen maakt! Het is heel normaal om je een beetje zenuwachtig te voelen voor een tandartsafspraak, zeker als je je tanden niet altijd even goed hebt gepoetst. Maar je hoeft je echt niet te schamen, want we hebben allemaal wel eens zo'n periode. Het belangrijkste is dat je nu naar de tandarts gaat en jezelf niet te veel druk legt. 😌

Wat bij mij helpt om minder gestrest te zijn, is gewoon even rustig ademhalen voor je gaat. Probeer jezelf in te stellen op "het is maar een check-up" en herinner jezelf eraan dat tandartsen er zijn om te helpen, niet om te straffen. Een andere tip is om naar een fijn muziekje of een podcast te luisteren tijdens de afspraak (als dat mogelijk is), zodat je je niet te veel focust op wat er gebeurt.

Je kunt ook van tevoren even tegen de tandarts zeggen dat je je een beetje zorgen maakt – ze zijn er juist om je op je gemak te stellen. En als je echt bang bent, kun je vragen of je wat langer kunt pauzeren als dat nodig is.

En vergeet niet: je hebt geen pijn, dus de kans is groot dat het allemaal wel meevalt! 😊 Het kan allemaal echt best meevallen, en je doet al het juiste door je zorgen serieus te nemen.

Veel succes morgen, je komt er vast doorheen! ❤️

Groetjes!!

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2442 reacties
  • 11 maart 2025

Hey lieverd, als je bij de tandarts komt kun je dit het beste meteen eerlijk vertellen. Ik weet zeker dat de tandarts dan rekening houd met jouw gevoel en dan heel rustig en met extra uitleg helpen. En misschien kun je hier eens kijken: https://nl.wikihow.com/Angst-voor-de-tandarts-overwinnen

Het komt vast goed en je hoeft niet bang te zijn hoor! 😘

Liefs Tover xxx

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 516 reacties
  • 11 maart 2025

Hey, 

Afleiding zoeken vooral, ga op sociale media, doe een spelletje, even iets waarbij je er niet aan hoeft te denken. En bij je tandarts eerlijk vertellen. 

Wat ik vaak heb in de wachtkamer dat ik dan ineens pijn krijg aan een tand terwijl ik dit nooit heb, en dan uiteindelijk is er helemaal niets en heb ik mezelf dit wijsgemaakt. Dit kan dus ook gebeuren bij jou, komt goed. 

Veel succes morgen! 

Liefs Silence 

Blub
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 86 reacties
  • 12 maart 2025

Heyy lieve ​@Cantaloupe ,

ik sluit me helemaal aan bij de rest! En ik snap wel dat je er bang voor bent, maar het kan helpen om van tevoren aan te geven dat je bang \ nerveus bent.. daar kijkt een tandarts echt niet van op en kan je juist geruststellen en zeggen wat hij of zij doet. Hopelijk helpt dit een beetje.❤️🩷

veel liefs en dikke knuffel 🫂 succes vandaag 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Topper
  • 509 reacties
  • 12 maart 2025

Haii,

dankjewel iedereen 😘🤗 Het ging wel goed hoor, ik had een klein gaatje maar het viel gelukkig heel erg mee en hoefde geen verdoving🙂

Liefs🤗❤️

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve ​@Cantaloupe ,

Super fijn 😘♥️

Liefs 🤗

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen