Vraag

bang dat ik mezelf ga snijden

  • 5 October 2021
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Ik ben bang als ik vanmiddag alleen thuis ben me ga snijden en omdat ik weet dat het verslavend is wil ik het verkonden weten jullie hoe?

Liefs Lucky 


4 reacties

Haai Lucky, 

Wat is precies de reden dat je er bang voor bent dat je jezelf gaat snijden? Ik zou eerst dat nagaan, meestal gebeurt het namelijk in een patroon. Er is iets waar jij je niet goed over/bij voelt of meerdere dingen, en dan kan dat als gevolg zijn dat je jezelf gaat snijden. Wat maakt het dat jij dat wilt doen?

Als je denkt dat het invloed heeft dat je alleen thuis bent, kun je daar wel wat aan doen. Je kunt dan vanmiddag naar een vriendin/vriend gaan, of familie of kennis. In ieder geval dat je vanmiddag iets gaat doen zodat je niet alleen bent. 

Snap je een beetje wat ik bedoel? Het is nooit dat je denkt van oh laat ik mij vanmiddag gaan snijden, daar gaat echt wel wat aan vooraf. Zodra je weet waarom, kun je daar over nadenken voor een oplossing, en tot nu tijd alternatieven verzinnen. Is wel makkelijk praten, maar zo werkt het wel. 

Hou je haaks, en wees lief voor jezelf!

X Loes

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik zou iets gaan doen wat je echt leuk vindt (gamen, sporten)

Ik weet zeker dat je het kan om je zelf niet te gaan snijden!!!!

Liefs beartje

Heyy Lucky!

 

Ik sluit me wel aan bij Beartje.

Afleiding zoeken door iets leuks te doen kan namelijk inderdaad goed helpen om dit te voorkomen! 

 

Je kan bijvoorbeeld een stukje wandelen, tekenen, een film kijken, netflixen, muziek luisteren, een boek lezen, sporten of misschien je kamer opruimen. In ieder geval iets wat je leuk vindt om te doen!

 

Jij kan dit! Ik geloof in je:blush:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 5
Badge +4

Snijden betekent dikwijls littekens die je altijd zal blijven zien , wat heb je daar nu aan ? Niet doen dus !

Reageer