Skip to main content

Hoiii

Ik zit al een half jaar bij 2 verschillende psychologen voor depressie en inmiddels gaat dit goed, maar allebei de psychologen zeggen iets anders: de ene zegt dat ik sterke symptomen van autisme heb en de andere totaal niet, omdat de behandeling goed aanslaat? Ik zeg niet dat ik graag een diagnose wil, maar ik wil gewoon weten wat er met mij aan de hand is. Ik weet dat de symptomen bij iedereen verschillen en dat je verschillende soorten,  klassen, etc. hebt, maar heeft iemand dit ook meegemaakt en eventueel tips?

Love you,

Kim

Mag ik vragen van wat je last hebt  (wat voor symptomen)


Wat voor symptomen 

Vroeger was ik niet erg sociaal en ging niet met andere kinderen mee, ik had moeite met mijn emoties en kon die moeilijk uitdrukken en ik merk nu dat ik minder snel leer en achterloop met school. Ik heb online een paar dingen gelezen en sommige dingen klopten wel bij mij en anderen juist niet, dus ik vind het zelf ook wel lastig


Wat ik zou doen is proberen te werken aan die dingen. wat socialer proberen te worden, en met het minder snel leren kan zijn doordat je lastigere stof krijgt op school is logisch. ik weet niet of je dat al doet maar wat voor mij nu meer werkt is aantekeningen maken goed luisteren tijdens uitleg, ik dee dat vorig jaar nog niet echt maar nu ik in m’n examen jaar zit moet het wel en het gaat daardoor best wel goed. en als je de aantekeningen doet schrijf het op papier dan onthoud je het beter.  Ik denk niet dat je zo zeer autistisch bent probeer eerst je problemen op te lossen door der wat aan te doen.

ik hoop dat dit hielp groetjes vleesstok 


ik heb precies hetzelfde gehad maar het hoeft geen autisme te zijn, werd je op school ook gepest????ik heb het gehad omdat ik vanaf groep 2 t/m 8 werd gepest

 

 


Ik heb zelf autisme en een tip is misschien naar een speciale school gaan?


oh, moeilijk. je kan zelf natuurlijk het beste weten hoe jij je voelt en hoe jij dingen ervaart. misschien kan je contact vinden met iemand (er zijn ook insta accounts) die zelf autisme heeft en er met die persoon over praten. er zijn zoals je al zei heel veel vormen van autisme, maar als jij je in dingen herkent die die persoon ook ervaart kan dat misschien wat verheldering geven! 

en over die diagnose, dat snap ik helemaal! het is gewoon fijn om te weten wat er nou aan de hand is zodat je het ook zo snel mogelijk ‘op kan lossen’/ gemakkelijker kan maken voor jezelf. dat je hardstikke normaal! 

ik hoop dat hier wat aan hebt en dat het allemaal goed komt :) 

liefs!!


Reageer