Attractie in eigen land...

  • 8 June 2017
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Helaas worden er destijds nog genoeg racistische opmerkingen gemaakt over mensen die er anders uitzien dan het “standaard plaatje van de Nederlander(blond, blauwe ogen)” ikzelf als Chinees heb daar erg veel last van en ben misschien niet de enige.

Zo ook op school worden er “grapjes” gemaakt over rijstvelden, spleetogen, de letter r niet kunnen uitspreken, rare woorden met Chinezige klanken worden er geroepen wat word ik daar gek van!
En wat al helemaal vervelend is, is dat als je dan op straat loopt denken sommige mensen grappig te zijn om even “ni haou” te gaan roepen, ik roep toch ook niet tegen elke Nederlander: “hey kaaskop” of “hallo koeienliefhebber!” en oja ik krijg ook vaak het woord loempia naar me hoofd gegooid, stel je even voor als Nederlander, als elke Chinees tegen je zou zeggen “kaaaasss” word je gek van toch?
Op feesten/evenement hou ik het liefste mijn zonnebril op, bang dat mensen mijn “spleetogen” zien en opmerkingen gaan maken.

Door al deze opmerkingen blijf ik liever binnen, durf op bepaalde mensen niet eens af te stappen en lig soms echt nachten wakker van deze opmerkingen. Ze kijken anders naar je, ze behandelen je anders alleen maar, omdat ik er anders uitzie, so what! Jammer dat sommige medeburgers mij het gevoel geven dat ik een attractie ben in eigen land, terwijl ik mijzelf toch echt zie als een Nederlander, want ja wie nou niet als je al vanaf je 1e in Nederland woont met Nederlandse ouders….

6 reacties

Ik vind racisme echt laf en het is ook nog eens slecht voor je haren kijk maar naar geert wilders en trump maar ik get is gewoon laf en ze zijn gewoon dom en kut ik bedoel maar van buiten zijn we anders maar van binnen gelijk
Hoi!

Die mensen doen echt stom. Er is geen reden om mensen te pesten met hun afkomst.

Ik vind alles en iedereen die uit Azië komt heel erg mooi. Jullie zijn zo elegant, hebben mooi zwart haar...

Je gaat best met iemand praten. Je mentor of ouders. Dit pesten moet nu stoppen. Wie weet pesten die mensen wel nog anderen, dus je gaat niet alleen jezelf, maar ook andere mensen helpen.

Misschien kun je de volgende keer dat ze iets stoms tegen je zeggen, iets vertellen over China. Ga niet schelden, maar vertel rustig iets waar Chinezen goed in zijn. Een sport ofzoiets.

Groetjes
x
Hoi !
Dit is echt helemaal niet oké ! Pesten en racisme zijn sowieso twee verschrikkelijke en laffe dingen .
Het is echt niet goed als je jezelf zowat gaat verstoppen , je bent mooi zoals je bent ! Hoe je ogen er nu uitzien of je huid , of wat dan ook , je blijft gewoon jezelf , puur je (goede!) zelf . Op school raad ik je aan naar je mentor te stappen die dan naar die pesters kan gaan . Op straat valt er helaas niet veel aan te doen , al kan je wel die mensen een blik geven van : serieus man ?!
Hopelijk werkt het een beetje en succes hé !
Groetjes Lot
P.s. Ben je geadopteerd ? sorry als ik ff off-topic ga , maar m'n zusje en broertje zijn ook geadopteerd en ik vind dat dus reuze interessant 😉
Ow ja , je kan hen ook vragen :'' Wat is nou eigenlijk het probleem ?! Eet ik anders ? Nee ! Praat ik anders ? Nee ! Slaap ik anders ? Nee!'' Meestal hebben ze hier dan niet direct antwoord op .
Groetjes , Lot
Dat had ik vorig jaar ook gelukkig nu voorbij:))xx
Ik heb dit ook terwijl ik al mn leven lang in Nederland woon. Ik kan zelfs het dialect nadoen dus ik snap ook niet waarom ze dit bij mij doen. Ook in jouw geval is het heel flauw om zulke opmerkingen te maken

Reageer