Vraag

anxiety? heb ik het?!

  • 27 April 2022
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Hey jongens! Ik wilde dit laten voor me zelf houden maar ik vertel het jullie aleen want jullie zijn de enige die ik kan vertrouwen- nou het zit zo: ik ben met mijn moeder toen ik 6 was ofzo gingen we naar de speeltijd en ik viel dus en heel veel mensen zoals kinderen, tieners en volwassenen, ik viel dus en ze keken naar mij en begonnen te lachen. Ook omdat ik mijn liwvelings kleren aan had. ( eerlijk was wel lelijlk ).. ik was bang en begon te huilen.  Nu ik in groep 8 zit heb ik vaak de angst om uit gelachen te worden om dat mensen naar mee kijken alsof ze me vies vinden- ik vind het ook moeilijk om vrienden te maken.  Ik kan niet voor mijzelf op komen en durf niemand aan te spreken.. meestal zit ik aleen en voel ik meestal geen gevoel. Tijdens gym op school hadden alle meiden en jongens ruzie en zd begonnen fucking hard te schreeuwen. Ik werd bang en kreeg een paniek aanval ik lach echt op de grond alsof er m'n ouders of zusje vermoord was. Iedereen keek naar mij en begonnen te lachen om mij.. ik werd boos en bang en had mijzelf per ongeluk uit stress gesneden met een steen. S.( Een bitxh)  zij zei: D..P..R.! DEPRESSION! ze ging ook liggen op de grond en zei: ik ben bang. Blablabalabal.  Enzo niemand ziet mij staan. Letterlijk. Zelfs m'n bff niet...  ik was aan het trillen en ik viel bijna flauw!  Toen gym afgelopen was ging ik naar huis en stapte in de auto. Ik verstopte m'n verdriet en deed super blij tegen m'n moeder- ik vind dit eng en die paniek aanvallen, dat is al 4 keer gebeurd.

 

 

Heb ik anxienty of depression??

Ik heb ook socialfhobia-


6 reacties

Reputatie 2
Badge

Hey!

De beste tip die ik je kan geven is om het bespreekbaar te maken met iemand. Dit kan met iemand zijn waar jij je fijn bij voelt of die je vertrouwt, denk aan je ouders of een leraar op school. Je kan aan diegene uitleggen waar je mee zit en eventueel om advies vragen. Ook zal ik als ik jou was een afspraak maken met de huisarts. Deze kan naar je klachten kijken en je eventueel doorverwijzen naar bijvoorbeeld een psycholoog. Enkel een psycholoog of huisarts kan je een diagnose geven. Trek dus van te voren geen conclusies over wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn, maar ga hiervoor naar de huisarts.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Heel veel sterkte en succes!

Reputatie 4
Badge +1

Wat jij hier verteld, lijkt niets te maken te hebben met een stoornis. Die gevoelens en gedachten uit het verleden die je beschrijft lijken me een duidelijk geval van gepest worden. Ik denk dat dit de bron is van deze emotionele problemen, en dit lijkt je ook depressieve klachten te geven.

Helaas kan ik niets toevoegen aan @eveline, of een andere, makkelijkere oplossing geven.

Reputatie 7
Badge +5

Wat jij hier verteld, lijkt niets te maken te hebben met een stoornis. Die gevoelens en gedachten uit het verleden die je beschrijft lijken me een duidelijk geval van gepest worden. Ik denk dat dit de bron is van deze emotionele problemen, en dit lijkt je ook depressieve klachten te geven.

Helaas kan ik niets toevoegen aan @eveline, of een andere, makkelijkere oplossing geven.

Hen ik dus misschien depressie?

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat dit depressie is . Misschien kan je met vrijwilligers van de kindertelefoon even chatten of bellen. Het is erg dat je gepest wordt. Negeer de pesters.  Pesters zijn allemaal onzeker.  Als mensen lelijk naar je kijken. Vraag dan : wat kijk je ??? Wat is er ???

 

Ava XX 

Ik denk sat een psycholoog je echt kan helpen

Heej, @Een hulpvol meisje!

Wat naar voor je om dit zo te lezen wat je meemaakt. Je moet jezelf nooit onderuit halen om wat anderen van je vinden, je had die dag niet voor niks je lievelingskleding aangetrokken, niet? Dat anderen naar je kijken betekent alleen maar dat ze je bewonderen/aantrekkelijk vinden.

Verder kan ik niet echt verder iets toevoegen, ik sluit me aan bij de anderen. Ik ga geen conclusies trekken over wat het misschien kan zijn, maar wat ik wel vind is dat je ECHT met iemand moet gaan praten, het is misschien zo dat je ons vertrouwt maar we kunnen je niet verder helpen dan alleen advies of tips geven. Dus zeg tegen iemand van school, of je ouders dat je hier mee zit en dat je geholpen wilt worden. JIJ KAN DIT!

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Een hulpvol meisje 

Wat naar voor je dat je dit allemaal meemaakt.

Als ik het lees zal het het allebei kunnen zijn, depressie als anxienty. Maar om te weten wat het is, zal ik een afspraak maken bij de huisarts. Die kan dan kijken wat het is.

Ook zal ik net als @eveline al zei, het bespreekbaar maken met iemand. Je verhaal al kwijt kunnen, kan al een hele opluchting zijn <3

Veel liefs

Mijnproblemen

 

Reageer