Angststoornis en depressie

  • 15 September 2022
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi!

Ik moet sinds kort naar de psycholoog. Ik heb angststoornis en milde depressie zei ze. En ook negatief zelfbeeld. Ik voel mij heel raar hierdoor.

Aan de ene kant voel ik mij raar en mislukt. Ik ben ook verdrietig omdat ik iets heb. Maar ik ben ook wel blij dat iemand helpt en luistert.

Zij jullie wel eens bij de psycholoog geweest? En hoe was dat?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben alleen weleens naar de psycholoog bij mij op school geweest

Reputatie 7
Badge +19

Hoi het is begrijpelijk dat je die gevoelens hebt. Ik ken het ook met wat depressiviteit en ook zelfbeeld.  Ik vond en vind geholpen worden door de psycholoog fijn en vertrouwd. Je zult zien dat je er op je gemak wordt gesteld, dat je je kunt uiten en dat je je serieus genomen zal voelen. En ook een goed gevoel dat je weet dat je samen met de psycholoog aan jezelf werkt en vooruitgang voelt.  Geef je er gewoon aan over, vertrouw op haar/hem en  sta ervoor open. Dan moet het je lukken ☺

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 6
Badge +12
-onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Goeie reactie, je moet je inderdaad echt open stellen voor de persoon waar je mee spreekt. Niet dichtklappen omdat je bang bent, of je belachelijk voelt! Als je je openstelt voor het gesprek kan deze persoon je beter helpen!

(Ik heb al vaker je reacties gezien maar dacht dat je geband was, meestal van goed niveau ook veel sterkte met jouw problemen)

Reageer