angststoornis

  • 27 June 2021
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een meisje van 13 en ga naar de 2de 

Ik heb sinds een half jaar ongeveer het gevoel dat ik een angststoornis heb. Ik heb symptomen daarvan en heb ook al een paar online testen gedaan en daar komt uit dat ik het zou hebben maar het probleem is dus dat ik het tegen niemand durf te zeggen.

thuis is het niet de makkelijkste situatie want mijn ouders hebben het altijd maar druk met mijn broertje (11) en zusjes (6) en ze hebben amper aandacht voor mij.

Ik durf het ook niet tegen mijn vriendinnen te zeggen omdat ik bang ben dat hun gaan zeggen je stelt je aan.

kunnen jullie please tips geven 

groetjes 

mcflurry


5 reacties

Heyy

 

Wat naar dat je last hebt van een angststoornis.

 

Je kan als je niet durft te praten misschien eens een keer bellen of chatten met de kindertelefoon.. De mensen daar bieden je een goed luisterend oor en kunnen je misschien verder helpen om een gesprek met iemand in je omgeving te starten.

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Ondanks dat je het niet durft te vertellen aan iemand wil ik je wel adviseren om te gaan praten met iemand. Het is misschien een grote stap, maar jij kan dit echt! Je ouders zijn er ondanks dat jij dat misschien niet zo ervaart echt voor je en ze geven echt wel om je! Je kan een rustig moment uitzoeken en dan een gesprekje starten. Als je niet met je ouders durft te praten kan je ook met iemand anders gaan praten bijvoorbeeld met je mentor of met je huisarts, een ander familielid of een vertrouwenspersoon. Je zou ook een brief kunnen schrijven waar je je gevoelens op schrijft en die aan iemand geven. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je.

 

Als je last hebt van een angst aanval zijn er een aantal dingen waar je op kan letten om rustiger te worden. Iets wat mij goed helpt als ik paniekerig ben is op mijn ademhaling letten.... Adem diep in door je neus en adem diep uit door je mond en ga je focussen op je ademhaling. Ook helpt het me een beetje om dan leuke muziek te gaan luisteren met een koptelefoon / oortjes om rustig te worden.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +3

Het Mcflurry,

Wat naar dat je misschien een angststoornis hebt!

Om echt te weten wat je hebt en hoe er hulp bij te krijgen kan je het aan je huisarts, mentor of vertrouwenspersoon vertellen. Zij weten vast wel hoe ze je dan verder kunnen helpen. Het is een grote stap, maar het zeker waard!

Ik ken jouw vriendinnen niet, maar als ze hele goede vriendinnen zijn zullen ze je echt niet uitlachen of zeggen dat je je aanstelt!

Als je het echt moeilijk vindt om het tegen iemand te vertellen kan je ze altijd nog een brief of mail sturen, of ze dit topic laten zien.

Groetjes iemand.

Reputatie 3
Badge +1

hey hey.

Wat vervelend. Je kan altijd met een vertrouwenspersoon erover praten die kan ook hulp met je zoeken. want je hoeft het niet alleen te doen he! Je zou ook naar de huisarts kunnen gaan die kan je doorsturen naar een therapeut en of psygiater. Dingen opschrijven werkt ook altijd. Dan hoef je het niet tegen iemand te zeggen maar het is wel uit je hoofd en misschien als het rustig is als ze buiten spelen of op school zitten dat je dit dan  met je ouders bespreekt, want ze blijven verantwoordelijk voor je.

hopelijk heeft dit wat geholpen :)

 

liefs mij xx

Wat naar voor je !! 
 

Ik heb zelf socialeangststoornissen en dat is niet makkelijk ik begrijp je misschien is het goed om aar een kinder psychiater te gaan 

Badge

Heyy

 

Wat naar dat je last hebt van een angststoornis.

 

Je kan als je niet durft te praten misschien eens een keer bellen of chatten met de kindertelefoon.. De mensen daar bieden je een goed luisterend oor en kunnen je misschien verder helpen om een gesprek met iemand in je omgeving te starten.

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Ondanks dat je het niet durft te vertellen aan iemand wil ik je wel adviseren om te gaan praten met iemand. Het is misschien een grote stap, maar jij kan dit echt! Je ouders zijn er ondanks dat jij dat misschien niet zo ervaart echt voor je en ze geven echt wel om je! Je kan een rustig moment uitzoeken en dan een gesprekje starten. Als je niet met je ouders durft te praten kan je ook met iemand anders gaan praten bijvoorbeeld met je mentor of met je huisarts, een ander familielid of een vertrouwenspersoon. Je zou ook een brief kunnen schrijven waar je je gevoelens op schrijft en die aan iemand geven. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je.

 

Als je last hebt van een angst aanval zijn er een aantal dingen waar je op kan letten om rustiger te worden. Iets wat mij goed helpt als ik paniekerig ben is op mijn ademhaling letten.... Adem diep in door je neus en adem diep uit door je mond en ga je focussen op je ademhaling. Ook helpt het me een beetje om dan leuke muziek te gaan luisteren met een koptelefoon / oortjes om rustig te worden.

 

Groetjes van mij!

dankje wel voor de tip :)

 

Reageer