Vraag

angst pesten

  • 10 August 2023
  • 14 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hee! Ik ben Jessy(13), ik zit de laatste tijd al best lang niet zo lekker in me vel omdat ik geen vrienden heb en als ik een vriend(in) heb wordt die afgepakt of was diegene fake. Ik durf bijna nooit alleen naar de winkel tegaan ik denk zelf omdat ik bang ben voor kinderen die mij gaan pesten of uitlachen of wat dan ook. Ik heb ook super veel stress door school want daar wordt ik ookal gepest door een groepje meiden die mij filmen uitlachen belachelijk maken en steeds mijn tafel weg duwen en volgens mijn school zie ik dingen die er niet zijn ofso iets. Het liefst heb ik gewoon iemand waarmee ik kan praten om welke tijdstip dan ook. Toch ben ik blij dat ik hier nog sta ❤️‍🩹


14 reacties

hey @Jessy 

 

ohh nee, wat stom!! ik snap heel erg hoe je je voelt, ik heb ook veel te maken gehad met fake vrienden, pesten enzo. dus ik snap helemaal wat je voelt! je bent niet de enige <3

omg wat erg dat je zelfs niet eens alleen in een winkel durft te zijn!! wat mensen bij jouw doen gaat echt te ver en is totaal niet oke!!

ik zou hier met mensen over gaan praten, het maakt niet uit met wie, je familie, docent, mentor of klasgenoten die je vertrouwd. want hun zouden je kunnen helpen!

op school hoor je je fijn te voelen. het is echt heel erg rude dat mensen jouw pesten!! en filmen, ew, dat is zo gemeen. ze pesten jouw waarschijnlijk omdat ze jaloers zijn. jij bent vgm zo´n sterk persoon. en je bent volgens mij best aardig! er is iets waar ze jaloers op zijn, en daarom gaan ze jouw pesten, wat natuurlijk onzin is!!

ik weet zeker dat je iemand gaat vinden waarmee je kan praten alleen moet je diegene nog vinden. misschien kun je een keer bij een groepje zitten in de pauze die je aardig lijkt? als ik op jouw school zat dan zou ik je zeker weten willen helpen! :)

zo te horen heb jij niks fout gedaan. onthoud dat please! het ligt aan hun. 

 

als je ergens over wilt praten, dan kun je me altijd taggen in je berichtje! ik ben er voor je!! <3

veel succes en sterkte!

much love,

Maisie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jessy  ik ben het helemaal eens met @strawberriesxmaisie  ! Het beste advies! Het ligt niet aan jou maar aan die dommerikken.  Ik hoop dat  de goede raad van Maisie jou helpt want het klopt helemaal! 

Veel liefde en kracht voor jou! 🥰 

Maiskolfje X 

Reputatie 2
Badge

@strawberriesxmaisie dankjewel!! ❤️🥰 @Maiskolfje ❤️🥰🥰

hii, 

wat mega heftig om dit verhaal aan te horen zeg.

probeer er met iemand over te praten, waar jij je goed bij voelt en je goed je gevoel kan uitspreken. 

en meid, je bent niks meer of minder dan die meiden. Hun zijn mega dom, dat gaan ze vroeg of laat ook beseffen. Probeer het niet over je heen te laten lopen en gewoon je ding te doen wat jij op dat moment wilt doen, ik snap dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Misschien een tipje: als je bijvoorbeeld naar de supermarkt gaat, stuur je ouders je live locatie, misschien geeft dit je meer veiligheid en rust.

sterkte ermee!!x

Reputatie 2
Badge

Hey, dankjewel voor de tip! alleen ik heb niet echt iemand waarmee ik hierover kan praten maar ik zou het proberen ❤️

misschien kan een psycholoog daarbij helpen?

Reputatie 2
Badge

Hey @Madelief3 ik weet niet hoe ik naar een psycholoog kan want het mag sowieso niet van mijn moeder en me vader al helemaal niet. 🥰 maar ja het is niet anders blijf gewoon me best doen ❤️❤️

Reputatie 4
Badge +3

Sterk dat je nog staat het is niet makkelijk om zonder met mensen te praten met pest gedrag te maken en geen zelfmoord plegen je bent een sterk persoon misschien een psychiater zoeken voor hulp en plannen en om me te praten veel sterkte ❤️

Reputatie 2
Badge

Hey @boywithdamage  dankjewel voor je hulp! 🥰❤️ 

Reputatie 5
Badge +3

Je bent idd erg sterk zoals @boywithdamage  al zei dat je nog geen zelfmoord gepleegd hebt of er neigingen voor hebt gehad, maar als dit doorgaat kan ik je met zekerheid zeggen dat je dus wel zelfmoord neigingen gaat krijgen. Om dit te voorkomen zou ik iets zoeken wat je afleidt van je gedachten kve het pesten zoals bijvoorbeeld muziek luisteren. Dit heeft mij van mijn zelfmoordneigingen afgeholpen en het werkt ook om ze niet terug te laten komen, en bovendien is het erg leuk om lekker muziek te luisteren!

Hopelijk heb je wat aan mijn tip!

Sterkte❤️

Groetjes Archer 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jessy 

Wat naar dat je al langere tijd niet lekker in je vel zit. Je vertelt dat je niemand hebt om hierover te praten. Je ent altijd van harte welkom om hierover te praten of te chatten met iemand van De Kindertelefoon.

Wij zijn iedere dag bereikbaar van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432), of je k7nt met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte, groetjes, Mariska

De Kindertelefoon 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Jessy  ik ben het helemaal eens met iedereen hier en ik heb hetzelfde gevoel als @strawberriesxmaisie   zovan als je bij mij op school zat en vrienden zijn, dus je kunt hier altijd terecht en we willen altijd helpen! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 2
Badge

@Tartan13 @boywithdamage heel lief! ❤️ dankjewel voor iedereen zijn hulp/tips!!❣️ 🥰

Reputatie 4
Badge

hoi @Jessy 

 

Ten eerste is het absoluut niet oke wat ze met en tegen je doen! Ik heb ook last gehad van pesten, buitensluiten en fake vrienden. Maar zoals veel mensen (cliché) zeggen: Uiteindelijk is jezelf zijn het beste. Een paar maanden geleden had ik weer last van fake vrienden die achter mijn rug om praten. Ik was het zat en opeens ging de knop om. Ik ben gestopt achter ze aan te lopen en ben vooral alleen gaan zitten. Dit klinkt best wel eenzaam en misschien was dat het ook wel, maar ik vond het heerlijk. Ik hoefde me geen zorgen meer te maken om hun en negeerde de pesters. Hierdoor had ik meer tijd voor school en terwijl ik eerst 4 onvoldoendes stond, heb ik dat opgehaald naar allemaal 6 of hoger. Ik snap dat onze situaties anders zijn maar ik probeer te zeggen dat je niet alleen bent <3. Ik heb niet echt tips dan proberen afstand te doen van iedereen die jou niet oke behandeld en voor jezelf op te komen. Ik hoop dat ik een luisterend oor voor je kan zijn (bericht me als je er behoefte aan hebt) ik wil je altijd helpen.

Xx Draak

Reageer