andere psychologe en wat problemen

  • 4 February 2020
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

hey daar ben ik weer

 

alleen de laatste tijd gaat het niet zo goed met me ik heb last van hoofdpijn en enorme rugpijn (rugpijn komt omdat ik ben het groeien) maar ja die hoofdpijn die heb ik door sommige problemen van mij

nu is het punt dat ik graag een andere psychologe wil omdat ik het gevoel heb dat ik niet eerlijk tegen haar kan zijn en dat ze zich niet interesseert in mij ik kan het natuurlijk ook helemaal fout hebben

ik heb nu dus een brief aan mijn ouders er over geschreven en daar hebben ze met mij over gepraat en nu vinden ze dat ik iets moet kiezen waar ik het met haar over moet hebben maar het probleem is dan nu eigenlijk ik weet niet echt wat want ik wil haar niet vertellen dat ik zelfmoordgedachtes heb omdat ik haar niet genoeg daarvoor vertrouw en ik  moet ook vertellen dat ik het gevoel heb dat ik niet echt eerlijk tegen haar kan zijn maar ik wil haar niet kwetsen

en  dan wordt het nog lastiger als het blijkt dat ik echt een andere psychologe (wil ik ook )wil om die te vinden want er zijn niet veel psychologen bij ons in de buurt helaas 

en ik moet er vrijdag heen en dat wil ik echt totaal niet

 

en nu heb ik me gister dus gesneden maar het is helemaal rood en dik en ik heb het gewoon goed verzorgd maar ik ben bang dat het ontstoken is maar ik wil er echt niet mee naar de dokter 

nu ben ik ook al twee dagen ziek thuis omdat ik niet naar school wil omdat ik best wel alleen ben en van de basisschool af ben ik gewend van heel veel mensen op me alleen dus nu voel ik me daardoor ook alleen en dan nog gym ik haat gym zo erg omdat ik een paar littekens heb op mijn been en ik ben altijd bang dat ze het zien  waarschijnlijk zullen ze er niet echt op letten maar toch

 

bedankt als je dit hebt gelezen

 

groetjes waarom ik 


3 reacties

Hoi

 

Je voelt je niet 100% bij je huidige psycholoog. Dit besprak je met je ouders, die voorstelden dat je dit met haar bespreekt. Hm, niet gemakkelijk. Echter gebeurt het wel vaker dat het niet klikt met een psycholoog. Vermoedelijk zal deze psycholoog opgelucht zijn dat je eerlijk aangeeft dat je je niet zo goed bij haar voelt. Zou je dit eventueel via mail of een briefje wel durven zeggen?

 

Aangezien je worstelt met zelfmoordgedachten en de neiging tot zelfbeschadiging, lijkt het me inderdaad van belang dat je een psycholoog opzoekt waar je je vertrouwd bij voelt. Gelukkig zou je huidige psycholoog je daarbij kunnen helpen. Ze zou je namelijk door kunnen verwijzen naar een collega. Eventueel kan zo’n doorverwijzing ook via de huisarts, als je dat prettiger lijkt. 

 

Zou je met de onrustwekkende wonde naar de school- of huisarts durven? Vermoedelijk zullen ze je vragen hoe je aan die wonde komt, maar als je aangeeft dat je hiervoor hulp zoekt, zou het kunnen dat school het bij vragen laat. Echter lijkt het me van belang dat er naar de wonde gekeken wordt, aangezien het jammer zou zijn hier ziek van te worden. 

 

Als het zou gebeuren dat je de drang tot snijden op voelt komen, zou je dit topic door kunnen nemen. Daarin worden namelijk een hoop gezonde alternatieven op zelfbeschadiging geboden. Ook kan je voor een vertrouwelijk gesprek terecht bij de Kindertelefoon, waar je door de nare gedachten heen gegidst zou kunnen worden, zodat voorkomen kan worden dat je jezelf kwetst. 

 

Voel je je goed bij je mentor? Je zou de eenzaamheid die je op school ervaart met deze kunnen bespreken. Wie weet heeft je mentor, of een andere docent waar je je vertrouwd bij voelt, nuttig advies voor je. Ook zou je kunnen proberen om gezelschap te zoeken op bv. een hobbyclub, zodat je toch nog omringd bent door fijne mensen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +4

hoi sorry voor de late reactie maar bedankt dat je hebt gereageerd 

 

 

 

Je voelt je niet 100% bij je huidige psycholoog. Dit besprak je met je ouders, die voorstelden dat je dit met haar bespreekt. Hm, niet gemakkelijk. Echter gebeurt het wel vaker dat het niet klikt met een psycholoog. Vermoedelijk zal deze psycholoog opgelucht zijn dat je eerlijk aangeeft dat je je niet zo goed bij haar voelt. Zou je dit eventueel via mail of een briefje wel durven zeggen?

nee want ik ben bang dat ik haar kwets of dat ze het niet begrijpt 

 

Aangezien je worstelt met zelfmoordgedachten en de neiging tot zelfbeschadiging, lijkt het me inderdaad van belang dat je een psycholoog opzoekt waar je je vertrouwd bij voelt. Gelukkig zou je huidige psycholoog je daarbij kunnen helpen. Ze zou je namelijk door kunnen verwijzen naar een collega. Eventueel kan zo’n doorverwijzing ook via de huisarts, als je dat prettiger lijkt. 

waarschijnlijk zal mijn psychologe me niet door versturen naar iemand anders want ze werkt voor zichzelf

 

 

 

Zou je met de onrustwekkende wonde naar de school- of huisarts durven? Vermoedelijk zullen ze je vragen hoe je aan die wonde komt, maar als je aangeeft dat je hiervoor hulp zoekt, zou het kunnen dat school het bij vragen laat. Echter lijkt het me van belang dat er naar de wonde gekeken wordt, aangezien het jammer zou zijn hier ziek van te worden. 

we hebben op school geen arts en het dikke is al voornamelijk weg en het rode begint nu ook weg te gaan

 

Als het zou gebeuren dat je de drang tot snijden op voelt komen, zou je dit topic door kunnen nemen. Daarin worden namelijk een hoop gezonde alternatieven op zelfbeschadiging geboden. Ook kan je voor een vertrouwelijk gesprek terecht bij de Kindertelefoon, waar je door de nare gedachten heen gegidst zou kunnen worden, zodat voorkomen kan worden dat je jezelf kwetst. 

oke dat topic zal ik een keer doornemen daar staat waarschijnlijk wel iets tussen

 

Voel je je goed bij je mentor? Je zou de eenzaamheid die je op school ervaart met deze kunnen bespreken. Wie weet heeft je mentor, of een andere docent waar je je vertrouwd bij voelt, nuttig advies voor je. Ook zou je kunnen proberen om gezelschap te zoeken op bv. een hobbyclub, zodat je toch nog omringd bent door fijne mensen. 

nee mijn mentor vertrouw ik helemaal niet en ik heb ook niet echt een docent die ik vertrouw 

 

 

 

groetjes waarom ik

Een hulpverlener zou zich niet beledigd horen voelen, wanneer een patiënt aangeeft dat het niet klikt. Meer nog: ze zou tevreden horen zijn dat jij dit durft aan te geven. Werken met iemand waar het niet mee klikt, schiet namelijk niet op. Zou je haar nu een briefje of mail durven zenden?

 

Gr. Kenshin

Reageer