Vraag

alleen voelen, zelfbeschadiging. broer en zusje voorgetrokken. ik wil dood, ik haat mezelf

  • 18 May 2024
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

ik weet niet wat ik nog moet doen, zoals je ziet voel ik me laatste tijd niet geweldig. dit heb ik vaker gehad maar is een paar weken is het weer terug en ik heb het gevoel dat het ook niet meer weg gaat, ik snijd mezelf en sla tegen de muur om mezelf te straffen. ik wil en kan zo niet meer leven en ik heb sinds pas dat ik sneller ga ademen weet iemand wat dat is? en weet iemand hoe ik dit tegen een vriend van me kan vertellen, die vriend is rond de 40 en ik 15 maar toch hij heeft veel mensenkennis


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Ik zou dit eerlijk vertellen. Gewoon de waarheid en dat je er vreselijk mee zit. Ik kan je ook adviseren om hier met de kindertelefoon over te bellen, zij kunnen je echt goed helpen met tips.

https://www.kindertelefoon.nl/bellen  of https://www.kindertelefoon.nl/chat 

blijf er niet alleen mee lopen! En straf je zelf niet! Je bent niet slecht!  :)

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @elvn ,

 

je hebt al heel goed advies gehad van @Tover01 . Je bent inderdaad altijd welkom om eens te bellen of chatten met De Kindertelefoon! We zijn elke dag geopend tussen 11 en 21 uur. Maar omdat het ook zou kunnen dat je buiten die tijden over zelfmoord nadenkt, wil ik je ook graag laten weten dat je dag en nacht terecht kan bij www.113.nl . Ook zij staan voor je klaar, gratis en anoniem.

Veel sterkte,

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +1

Heyy!!
Je zit echt in een moeilijke situatie dus.. Dat snelle ademen heet hyperventilatie. Dat heb ik ook soms. Dat kan leiden tot paniekaanvallen, dus zorg ervoor dat je rustig blijft en diep ademt. Je hoeft jezelf niet te straffen, je verdient het niet. Ook als je denkt dat je het verdient, het is echt niet zo. 

 

Ik zou het tegen je vriend zeggen. Begin gewoon met ‘’ik zit ergens mee’’. Ik weet zeker dat hij je zou helpen.

 

En ik hoop natuurlijk dat ik hielp. Ga naar je vriend. Het komt goed, je komt uit deze situatie. Ik wens jou heel veel succes! 

Reputatie 2
Badge

haii,

wat je ook doet, MAAK GEEN EINDE AAN JE LEVEN!! het sneller ademen heet hyperventileren/ paniekaanvallen. ik heb daar nu zelf ook last van als ik naar drukke plekken moet gaan. voor mij helpt het dan om positieve gedachtes op te schrijven/ negatieve gedachtes omzetten naar positieve gedachtes (bijv: ik kan dit niet meer →  wat als ik hier overheen kom en het wel lukt? ) je hoeft jezelf niet te straffen!! iedereen maakt fouten en respecteer jezelf hoe je bent. het helpt ook om er met iemand over te praten. heel veel succes je kan dit!!

xxx

Reageer