Vraag

Alleen

  • 8 February 2018
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben dertien jaar. Ik voel me heel alleen en zit nu in de 2e. Mn droom is om naar de universiteit te gaan en rechten met psychologie te studeren. Maar soms heb ik geen zin meer in het leven. Ik denk veel over zelfmoord meer dan andere. Ik ben op een vroege leeftijd al daarop gekomen. Ik ben hoogbegaafd en loop een paar jaar voor mn leeftijd uit. Hierdoor denk ik dat ik moeilijk vrienden kan maken. Zelf ben ik super verandert en ken ik mezelf niet meer. Ik was vroeger rustig altijd geconcentreerd maar nu ben ik druk ook al ben ik moe en heb ik een concentratieprobleem. Ik heb net ruzie gemaakt met een van de weinige vriendinnen die ik heb. En ik voel me heel alleen. Ik heb dit nooit zo erg gehad. Alsjeblieft help iemand mij ik durf er niet met mn ouders over te praten.

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -

2 reacties

Hoi,

Wat rot dat je je zo naar en alleen voelt!

Je bent hoogbegaafd, dat ben ik ook en mij is verteld dat daar zeker wat problemen vandaan kunnen komen.
Je bent erg slim, dus bepaalde zaken (kun) je eerder doorhebben dan je leeftijdsgenoten. Je kunt het leven 'dieper' zien en beter begrijpen wat er allemaal om je heen ziet. Je ziet bijvoorbeeld dat je problemen hebt.
Je denkt eerder aan zelfmoord en zoekt naar veel meer 'oplossingen'/alternatieven.

Puberteit is een heel leuk fenomeen. Hormonen en andere dingetjes veranderen je lichaam. Mijn concentratie was vroeger ook geweldig, tegenwoordig vraag ik me af: 'concentratie, wat is dat?' Dat kan door puberteit komen, maar ook doordat je je slecht voelt. Andere gedachten nemen je hoofd in beslag en daardoor is er geen ruimte meer voor concentratie. Dit kan ook op de achtergrond spelen, waardoor je het niet door hebt.


Zelfmoord is sowieso geen oplossing. Je hebt een droom zeg je. Tof! Focus je daar op, op de leuke dingen!

Verder is het wel verstandig met iemand te gaan praten. Je durft niet met je ouders te praten, waarom niet? Is er iemand anders waar je je prettig bij voelt? Familie, die vriendin of iemand op school? Ik denk dat met iemand praten en je gevoel delen, erg kan helpen. Je gedachten op een rijtje zetten en het allemaal van een afstandje bekijken met iemand anders.

Maar je bent niet alleen hè! Alle vrienden maken een keertje ruzie en ik denk dat als je contact zoekt met mensen en gewoon jezelf bent er echt wel mensen zijn die jou ook aardig vinden!

Gr. Pin
Hey ,

Zelfmoord is geen goeie gedachtes. Ik zou me focussen op school als ik jou was. En ook zou je op school nieuwe vrienden kunnen maken. Het lijkt altijd zo awkward om vrienden te maken maar dat is het niet! Gewoon gezellig en spontaan over komen en dan komt het goed. Ook zou je naar een kinderdisco kunnen of naar een zwemdisco om andere mensen te leren kennen.

Gr.
Miss.W

Reageer