Beantwoord

afspraak huisarts maken

  • 24 March 2020
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben 16 jaar en het laatste tijd valt het me op dat ik veel meer depressief ben dan eerst. Ik heb met meerdere vrienden/leeftijdsgenoten gepraat en ook met vrienden die therapie krijgen en die gaven mij de tip om bij de huisarts een afspraak te maken. 
 

Mijn vraag is.. hoe moet ik dat doen? Moet ik gewoon bij de balie aangeven dat ik een afspraak wil maken met de huisarts over depressie? Kan iemand een stappenplan uittypen met details? Voor mij is dit heel moeilijk want ik heb waarschijnlijk ook anxiety…

 

Owo

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 March 2020, 08:19

Bekijk origineel

2 reacties

hey

 

ik snap dat het eng is om een afspraak bij de huisarts te maken. ik zou het zelf ook niet durven. maar ik weet wel hoe je het moet doen 😉

 

je kan idd naar binnen lopen bij de huisarts en zeggen kan ik een afspraak maken met mijn huisarts. en als het goed is gaat de balie medewerker kijken wanneer hij ruimte heef..

 

je hoeft volgens mij niet te vertellen dat je je niet zo lekker in je vel zit.

 

oohja je kan ook naar de huisarts bellen dan kan je precies het zelfde vragen. ik denk dat je nu met die corona beter kan bellen. 

 

oohja als je het eng vind om het te vertellen dan kan je misschien van te voren een notitie voor je huisarts maken voor het geval dat je er niet meer uit komt.

 

groetjes blue 

Dankje!

Reageer