Vraag

Advies nodig (SH, mentale problemen enzv)

  • 29 August 2023
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Hey forummensjes,

School is voor mij weer begonnen en dat betekend ook dat er weer meer indrukken enzo zijn op een dag (waar slecht tegen kan). Ik raak dus weer vaak overprikkeld en ik krijg hier een soort angstaanvallen(?) van. Ik heb geen diagnose of kennis dat dit echt angst aanvallen zijn, maar het komt erop neer dat ik me gwn bang ga voelen en denk dat ik dood ga en ondertussen mijn hand los krab terwijl mijn hoofd gekke dingen denkt. 

En ik heb een een terugval gehad in SH. Ik snijd mezelf.  Sinds dat ik een jaar of elf was vind ik het leuk om mezelf pijn te doen, maar vanaf 2021 ben ik echt mezelf gaan snijden. Niemand weet dit, ik heb niemand om mee te praten en dus dump ik alles hier :). Ik begin weer rond te lopen met ideeën in mijn hoofd over hoe ik mezelf zou kunnen vermoorden.

Ik voel me best alleen, omdat ik met niemand kan en wil praten. Ik wil niet praten omdat ik of nooit het idee krijg sirieus genomen te worden, of als ik medelijden krijg ga ik janken en dat wil in niet tegenover mensen.

Mijn ouders mogen dit echt niet weten, mijn moeder is een control freak, ze bepaald alles wat ik doe of zeg, mijn telefoon word elke avond gecheckt en als ik het er niet mee eens ben word ze helemaal boos. 

Het gaat echt een stukje slechter en ik heb het idee dat ik klem zit, terwijl ik ook het idee heb dat ik dit alles fake. Hebben jullie astjeblieft advies?

 


4 reacties

Hi, @Usernotfound .

Wat verdrietig om te lezen!!

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je moeder zo'n control freak is.Maar ik weet niet goed waardoor het verder niet goed met je gaat.Waardoor komt het dat je sh en zm gedachtes hebt?Waar zit je verder allemaal mee?Brand maar los.

Ik hoop dat ik je kan helpen!

We zijn er hier voor je!

Grtz,

Jesse

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Usernotfound

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wel heel knap en goed dat je al naar ons forum bent gekomen! Je kan ook altijd De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten om anoniem je verhaal te delen. Je kan dan samen met ons kijken wat je kan doen om je situatie te verbeteren. 

 

Groetjes, Meike (De Kindertelefoon). 

Reputatie 4
Badge

@j

Hi, @Usernotfound .

Wat verdrietig om te lezen!!

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je moeder zo'n control freak is.Maar ik weet niet goed waardoor het verder niet goed met je gaat.Waardoor komt het dat je sh en zm gedachtes hebt? Ik weet het zelf ook niet zo goed. Meestal is het zo dat ik overprikkeld ben en alles om me heen en in mijn hoofd chaotisch is en rare dingen denkt. Qua emoties voel ik dan meestal alles en niks tegelijk, wat naar mijn mening, een echt kut gevoel is. Meestal helpt SH gewoon om mijn hoofd wat rustig te maken.

ZM gedachtes weet ik zelf ook niet goed waar ze vandaan komen, ze zijn er gewoon. Of ik denk dat dit leven, dit volhouden te veel moeite kost, en teveel pijn doet dat ik de motivatie niet meer heb om door te gaan, en eigenlijk gewoon zou willen verdwijnen.

Bedankt voor je reactie ♥️

Usernotfound

 

​​​​

 

Lastig!

Ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen 😓 Sorry.

Misschien weet iemand anders nog iets.

Reageer