Skip to main content
Vraag

17 m, mijn suïcidale gedachten worden erger en ik voel me alleen

• October 11, 2026
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Ik ben pas geleden 17 geworden en het gaat niet goed met me. Ik heb een lichte vorm van autisme en de laatste tijd voel ik me verschrikkelijk. Mijn suïcidale gedachten worden erger, en het maakt me bang dat het enige wat me tegenhoudt de pijn is en dat ik het niet durf.

Ik heb nergens zin in. Ik ga niet meer naar de plek waar ik normaal heen ga (niet school). Ik vermijd spiegels omdat ik een hekel heb aan hoe ik eruitzie, en ik voel me nutteloos. Ik heb geen vrienden en geen sociaal leven, en mijn ouders en ik weten niet wat we moeten doen.

Ik heb ook het gevoel dat ik doe alsof, omdat ik kan lachen en meteen kan omschakelen, of ik lach maar voel me vanbinnen toch rot.

Ik heb therapie geprobeerd, bij verschillende mensen en in verschillende vormen, en het heeft niet geholpen.

En ik heb het gevoel dat mijn pijn er niet toe doet, omdat anderen het zwaarder hebben.

Tekst verwijderd ivm forumregel 6

Ik weet niet precies waar ik op hoop met dit bericht. Misschien gewoon om er even niet alleen mee te zijn. Als iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en het is beter geworden, hoor ik graag hoe.

2 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • October 11, 2026

Hoi ​@Pookie,

Wat knap van je dat je hier over je gedachten en je gevoelens komt praten. Wat moet dat ontzettend naar zijn om je zo te voelen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals: heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 11, 2026

hey ​@Pookie , ik ben zelf heel erg suïcidaal en ik begrijp je heel goed. hier zijn wat tips:

kijk documentaires over dieren. dit klinkt wel raar maar het kalmeert me als ik me down voel

teken je gevoelens uit

ga veel buiten wandelen

ik hoop dat dit je helpt <3