Vraag

16 jaar en zwanger

  • 31 August 2021
  • 6 reacties
  • 271 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi. Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met mijn vriend van 18, en laatst hebben we het gedaan en sindsdien voel ik me niet zo lekker en is mn menstruatie over tijd, dus heb ik gisteren een test gehaald en wat ik al dacht hij was positief, ik ben dus zwanger. Ik was blij maar schrok heel erg want was bang voor de reactie van mijn vriend. Ik bel hem, het eerste wat hij zei toen ik vertelde dat ik zeanger ben is heel rustig:dus we worden ouders. Die reactie viel me heel erg mee we zijn van plan het morgen aan mijn ouders en zijn vader te vertellen(zijn moeder is overleden)  maar voor die reacties zijn we heel bang  en ook weten we niet zo goed hoe we het moeten aanpakken, maar we willen het kindje wel heel graag houden, iemand tips?


6 reacties

Heyy

 

Tja dat is lastig.. 

 

Als je met je ouders wilt praten kan je denk ik gewoon het best eerlijk zijn.. Een andere manier kan ik niet echt bedenken namelijk. Zoek een rustig moment op zodat je ouders ook echt de tijd hebben voor je en probeer het gesprek rustig te houden. Je zou ze ook een berichtje kunnen sturen waarin je dit verteld of je stuurt ze een berichtje waarin je zegt dat je moet praten zodat ze alvast voorbereid zijn. 

 

Wat je ook kan doen is (samen met je vriend) even langs de huisarts gaan. De huisarts heeft beroepsgeheim en hij/zij mag niks aan jouw ouders vertellen zonder dat jij toestemming geeft. De huisarts kan jullie namelijk ook goed verder helpen en ondersteunen met het inlichten van je ouders en kan ook samen met jullie kijken naar wat nu de mogelijkheden zijn.

 

Verder heb je misschien nog wat aan deze link van de site Sense: https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-en-dan

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 6
Badge +7

Zomaar houden is een best volwassen beslissing. Je neemt een beslissing voor de rest van jouw leven en voor een kind.

En je bent zelf 16 - 4 jaar geleden begon je met puberen.

Praat met je ouders .

@NaamNietBekend We hebben het verteld en alle 3 reageerde ze heel rustig en normaal. Ook staan ze achter onze beslissing en helpen ze waar ze kunnen, dus we houden het kindje, en met geld en woonruimte zitten we wel goed dus dat zijn al minder zorgen, maar wel dankjewel.

Zomaar houden is een best volwassen beslissing. Je neemt een beslissing voor de rest van jouw leven en voor een kind.

En je bent zelf 16 - 4 jaar geleden begon je met puberen.

Praat met je ouders .

Onze ouders gaan helpen waar ze kunnen en geld en woonruimte zitten we prima dus het komt goed. Gelukkig vielen de reacties heel erg mee.

Badge

Heyy !

Het Is Best Heftig !

Ik Zou Het Gewoon Vertellen Aan Je Vader En Verdere Familie !

Doe Rustig Aan !

Bekijk Het Positief !

Je Wordt Een Moeder, Dat Is Toch Geweldig !

Maar Denk Wel Goed Aan School Doe Rustig Aan Op School En Zorg Dat Niet Iedereen Opeens Bij je Komt Staan Want Dat Kan Best Druk Worden ! 

Veel Plezier Met je Kind !

 


<Tyler>

Hebben het verteld en gaan we doen, dankjewel.

 

Reageer