Vraag

12 jaar en snij nu al.

  • 26 January 2021
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik heb al een topic dat ik snij enzo. Maar de reden dat ik snij is dat ik gepest woord en me rod voel . Ik heb een vriendin nee geen relatie. Zij snijdt zich ook alle mensen die ik ken en het weten zeggen dat het door haar komt. Me vrienden praten nooit meer over drugs,alcohol ,sex of geweld . Me ouders denken dat ik gestopt ben ik heb al een paar aders open gehaald en zo .maar ik duurt niemand meer te zeggen dat ik weer verder ga .en op school woord ik gepest ze zeggen homo enzo . Ik weet zelf ook niet op wat ik val.  

Is het raar om te snijden

En wat als het fout gaat 

Of als ik onder het bezit van alchol zelf moord pleeg . 

Ik ben bang 😥😥


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 
Stoppen is moeilijk … maar hier een topic om ermee te helpen, heel wat alternatieven, groetjez, 

-flopflop13 

Reputatie 1
Badge

Hoi 

ik snij mezelf ook. En ik heb dit ook al tegen mijn ouders verteld.( dit zei ik de vorige keer ook al). Wat rot voor je dat je gepest word! Wat ik zou doen als mensen denken dat ik het van een vriend(in) heb zou ik eerlijk zijn en zeggen waarom je het doet. En als je het spannend vind om het aan een van je ouders te vertellen zou ik het aan iemand vertellen die je vertrouwd( een leraar je mentor je oma opa tante oom vriend(in) ) wie je vertrouwd. Ik weet dat het moeilijk is om het te vertellen maar het lucht op. En vertel echt ALLES. En ik zou sowieso niet je aders open halen. Wat ik als eerst zo proberen is het snijden te verminderen. En als dat niet gaat alternatieve te bedenken. Ik heb van mijn psycholoog geleerd om bijvoorbeeld: water op mijn pols te doen(dat zorgt dat je gedachten een beetje weg zakken) of heel intensief te gaan sporten of een elastiekje om je pols en dan schieten tegen je pols(dat doet wel pijn maar is beter dan snijden). Met het pesten zou ik gaan naar een leraar of mentor. En omdat je bang bent dat het fout gaat zal ik het toch vertellen aan iemand ook al is dat moeilijk.

ik hoop dat je wat aan de tips hebt en dat het snel opgelost word 

groetjes girlie 

Reageer