Skip to main content

Een vriend van mij heeft het moeilijk.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 11 reacties

Hoii,

Op school ben ik goede vrienden met ( Mats - niet zijn echte naam). Zijn opa is paar dagen geleden overleden en hij heeft het daar echt moeilijk mee. Hoe kan ik hem daar mee steunen/ helpen behalve er met hem over praten??

2 reacties

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Heyy

Misschien kun je hem afleiden door samen iets te doen wat hij leuk vindt, zoals gamen, een film kijken of gewoon samen chillen.

Na het verliezen van iemand kan het zwaar zijn, en alleen al laten zien dat je er voor hem bent, betekent veel.

Je hoeft niet altijd iets te zeggen, soms is het gewoon samenzijn al genoeg!

Aardig van je dat je hem ook zo goed wil helpen. Ik heb het idee dat je een loyaal, goed persoon bent :)

Groetjess

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 26 maart 2025

Heyy,

Wat lief dat je je vriend wilt steunen. Het verliezen van een opa is zwaar, en soms weet iemand zelf ook niet goed hoe hij ermee om moet gaan. Naast erover praten, kun je hem ook helpen door er gewoon voor hem te zijn. Laat merken dat je aan hem denkt, stuur hem af en toe een berichtje of vraag of hij iets leuks wil doen om even afleiding te hebben. Ook kleine gebaren, zoals samen chillen, een luisterend oor bieden of hem helpen met school als dat nodig is, kunnen al veel betekenen. Het belangrijkste is dat hij weet dat hij niet alleen is. 

Je doet het goed!

Ellen

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen