Beste KT en medeforumgebruikers,
Ik ben recent 18 geworden. Ook al heb ik lange tijd nergens meer op gereageerd, ben ik lange tijd wel actief geweest hier. 18 worden is toch behoorlijk een verandering ook al zit ik nog op de middelbare school. Later in deze post geef ik wat tips voor als je ook 18 wordt, want ik zie dat dit nog mist op het forum.
Maar waar ik het vooral over wil hebben is het beleid van de kindertelefoon als je 18 bent geworden. Op dit moment is het zo dat als je 18 word je account zal worden verwijderd. Dit was niet altijd zo, een paar jaar geleden was het nog zo dat je account was werd verwijderd als je 19 was. Nu zit 18 natuurlijk net op de rand van de doelgroep. Omdat 18 op de grens ligt is dit juist een moment waarop een hoop veranderd en je hulp goed kan gebruiken. Het forum is hier natuurlijk ideaal voor.
Ik ben heel blij dat De Kindertelefoon de Alles Oké? Supportlijn heeft opgericht. Dit is voor 18-25 jaar. Hiermee is in ieder geval het gat gevuld voor iedereen van die leeftijd die wil bellen of chatten zoals ze bij De Kindertelefoon konden doen. Dit is nu nog een veel kleinere organisatie en heeft geen forum. Een echt goed alternatief voor dit forum kon ik online niet vinden. Toch hoop ik dat er iets komt om toch een soortgelijk forum aan te bieden
Bijvoorbeeld toegang voor alle subforums verdwijnt op het moment dat je 18 word en een nieuw subforum verschijnt juist speciaal voor 18 jarigen. Zo kunnen zij elkaar helpen met alle nieuwe verplichtingen.
Of de beste optie in mijn ogen: een eigen forum voor Alles Oke? Supportlijn. De infrastructuur van de KT zou gewoon kunnen worden gebruikt en eigenlijk hoeven alleen het logo en misschien de kleuren te veranderen. Misschien nog andere subforums en dat is het.
Nu zijn er minder vrijwilligers bij Alles Oke en maakt dat moderatie moeilijker, maar bij 18-25 jarige zal minder moderatie nodig zijn. Ook zal het werven van vrijwilligers makkelijker gaan voor deze moderatie, omdat de gebruikers van het forum ook de leeftijd hebben om zelf moderatie te kunnen gaan doen. Ondanks dat Alles Oke kleiner is denk ik dat het misschien wel minder problemen zou hebben met moderatie dan de KT.
Nu is eigenlijk de vraag is één van deze opties mogelijk binnen het budget en met de ICT van KT en Alles Oke?
Als je 18 wordt
Heeft niks te maken met de rest van deze post, maar is misschien handig voor iemand die hier naar zoekt op het forum en hier terecht komt. Gebruik deze checklist van de overheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/achttien-jaar-worden/vraag-en-antwoord/checklist-bij-18-jaar-worden. Vooral zorgverzekering, zorgtoeslag en DUO zijn belangrijk.
Groetjes,
NV