Skip to main content

Ik trek het niet meer

Forum|alt.badge.img

Hey, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet zeggen, maar ik voel me de laatste tijd gewoon echt kut. Op school voelt het alsof ik er totaal niet bij hoor. Vroeger kon ik gewoon lachen met mensen en voelde ik me wel chill, maar nu lijkt het alsof alles wat ik doe of zeg meteen een reden is voor opmerkingen. Soms zelfs gewoon omdat ik met iemand praat. Het voelt alsof ik de hele tijd belachelijk word gemaakt, en ik weet niet waarom.

Ik merk dat ik mezelf steeds meer terugtrek en dat ik gewoon geen zin meer heb in school of überhaupt iets. Ik ben ook bang dat ik in zo’n soort tunnelvisie kom waar niks meer goed voelt. Ik weet niet meer hoe ik hieruit moet komen. Het voelt alsof iedereen elkaar vindt, stelletjes vormen, of in groepjes zitten, en ik ben daar gewoon niet bij.

Ik hoop dat iemand dit herkent of misschien tips heeft, want ik weet het zelf echt niet meer.

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 4 reacties
  • 3 maart 2025

Hey Pietertje2103.  Je voelt je somber, neerslachtig. Dat straal je dus (helaas) ook uit. Je trekt je zelfs terug.  Je maakt je ontzichtbaar. Terwijl je gezien wil worden. Negeren oude "vrienden" je nu? Vergeet ze. Ze zijn jouw vriendschap niet waard. Maak eens contact met een jongen, die je nog niet zo goed kent. Met de meeste heb je een gezamelijke interesse. Die ontdek je dan vanzelf.  Breek de muur die je hebt opgebouwd af. Stel je meer  open en geloof in jezelf.  Uitteindelijk zien mensen je geweldige persoonlijkheid. En onstaat er zelfs een groepje. 

Big hug en veel liefs.

Fleur_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 101 reacties
  • 4 maart 2025

Hi ​@Pietertje2103 ,

Wat super knap dat je dit hier deelt en wat naar om te horen dat je je zo slecht voelt en geen zin meer hebt om dingen te doen. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen en ik hoop dat je je snel wat beter voelt 

Veel sterkte!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

Charlotte2024
Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

Ik kon me vroeger ook herkennen in een paar punten, over de vervelende opmerkingen en geen zin in school hebben.

Wat voor mij hielp is om in een nieuwe omgeving vrienden te maken, met mensen die jou nog niet zo goed/lang kennen.

Veel sterkte!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 10 reacties
  • 6 maart 2025

Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties. Het helpt echt om te lezen dat ik niet de enige ben. Het punt is dat ik eigenlijk niet goed weet waar ik moet beginnen met nieuwe vrienden maken. De laatste dagen zoek ik vooral heel veel afleiding en probeer ik m’n gevoelens een beetje te ontwijken. Ik wil ook liever niet dat mensen heel erg aan me merken hoe ik me voel. Maar ik merk wel dat ik vaak de behoefte heb om te huilen, alleen op de een of andere manier lukt dat dan toch niet. Ik heb een beetje het idee dat ik alle kanten op geslingerd word en m'n leven een achtbaan is gewordden...

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen