Skip to main content

paniekaanval, ik wil niet meer

• 25 februari 2025
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

1992_thunderdome
Forum|alt.badge.img+3

Iemand help mij amsjeblieft kheb een zware paniek aanval voor de moment ik kan ni meer ik kan echt ni meer kwil ni meer leven kben alle zo beu mijn beste vriend gaat dus me men ex ik wil echt ni meer kben mijn leven zo beu 

5 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 68 reacties
  • 26 februari 2025

Hoi,

Wat naar voor je!

Het is erg belangrijk om dit niet in je eentje te dragen.

Je kan bijvoorbeeld bellen of chatten met de kindertelefoon of met de zelfmoord preventie 113. 113 kan je vooral helpen met gedachtes rondom de dood, en ik weet niet of je daar weleens aan denkt.

Je bent niet alleen!❤️

Alles komt goed!🍀

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve ​@1992_thunderdome ,

Ahh wat naar en heftig zeg 😔 een vriendin van mij heeft ook vaak een paniekaanval en dat kan best heftig zijn je kunt proberen om ergens rustig te gaan zitten en dan een soort oefening te doen.  Je kijkt om je heen en zoekt bv 5 dingen die je ziet en gaat er volledig naar kijken wat je ziet, dan vier dingen die je voelt, 3 dingen die je ruikt, 2 dingen die je hoort en 1 ding wat je fijn vind... dat kan helpen om rustiger te worden.  Maar hoop dat het niet weer gebeurt ik weet dat het behoorlijk heftig kan zijn. 😔♥️ hoop dat je hier iets aan hebt . En probeer alles wat je voelt wel kwijt te kunnen bij iemand of hier of alles op papier schrijven en daarna miss verscheuren als je dat fijn vind. 

Veel liefs ♥️

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@1992_thunderdome 

Weet dat je er nooit alleen voor staat. Heel goed dat je dit deelt, maar op afstand helpen is natuurlijk lastig. Weet je ook waardoor/wanneer je die nare gevoelens kreeg/krijgt?

Je hebt veel meegemaakt dus het is slim om er met iemand (op afstand of fysiek) mee te praten.

Super veel liefs 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 535 reacties
  • 26 februari 2025

Nahw sorry dat we er op dat moment niet voor je waren.. Paniekaanval kan zo heftig zijn, mijn grootste tip is om het er te laten zijn. Je lichaam in dan al in de flight modus dus er tegen vechten om het te onderdrukken gaat dan niet helpen, laat het er zijn en probeer jezelf rustig terug kalm te krijgen. Dit kan je inderdaad doen met de 54321 methode of van 100 naar 0 tellen (hardop of fluisteren), als dit wat te makkelijk is kan je er telkens 1 overslaan dus 100 98 96 etc. Ook kan je proberen om hardop of te fluisteren alle rode (of andere kleuren) dingen in de kamer op te noemen. 

Hoop dat het niet snel weer gebeurt bij je x 

Liefs 

Silence

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1789 reacties
  • 26 februari 2025

Hey lieve ​@1992_thunderdome ,

Zelf heb ik er niet echt ervaring met dit, en ik struggle er zelf ook mee, maar mijn tip is om met de kindertelefoon en 113 te bellen/chatten! Het kan enorm opluchten namelijk!

Veel sterkte 

Groetjes Lupus

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen