Skip to main content

Schermtijd

• 23 februari 2025
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

ik heb dus heel erg veel last van mijn schermtijd, niet omdat ik schermtijd zo vervelend vind maar omdat ik het gevoel heb dat mijn ouders me gewoon niet vertrouwen. Ik ben 13 en ik wil dat ze me meer ruimte geven maar elke keer als ik erop terugkom worden ze snel chagrijnig. Ik vind het echt heel vervelend en ik ken verder ook niemand die schermtijd heeft. Dus weet iemand hoe ik dit kan aanpakken??

5 reacties

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 64 reacties
  • 23 februari 2025

Ik heb zelf anderhalf uur schermtijd en dat vond ik erg vervelend maar ik weet nu de code en  kan gwn stiekem ik zou de app niet verwijderen dan komen ze er achter

groetjes

-armydreamerss

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 24 februari 2025

Maar ik hoef niet meer schermtijd, en ik hoef al helemaal niet de code te kraken, zo wil ik er niet mee omgaan. Maar ik wil gewoon het vertrouwen hebben vanuit mijn ouders. Als ik me zo zou gedragen zou ik ze snappen.

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 429 reacties
  • 25 februari 2025

Dat ze chagrijnig worden is natuurlijk geen reden om het onderwerp maar te laten vallen.  Als je hun uitlegt dat het je gaat om vertrouwen en niet om extra schermtijd worden ze misschien redelijker want je vraag is echt wel terecht.  Je kunt hier goed verwoorden wat je precies wilt, dat moet tegen irl ook wel lukken. Succes!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025

mijn ouders hebben gezegd dat ze me kennen en dat ik dan waarschijnlijk te veel op mijn telefoon ga zitten terwijl ze me niet eens de kans geven om het tegendeel te bewijzen. Ze hebben ook gezegd dat hij er pas af mag als ik 18 ben en dat ze gesprekken over dit niet meer willen voeren dus het is niet zo goed uitgepakt

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hey, dat is lastig. Je kan laten zien dat ze je kunnen vertrouwen (ook al doe je dat al) (dus niet een code kraken). Het is lastig en vervelend dat er zo over je wordt gedacht door je ouders.

Liefs

PS: ik heb 2 uur door de weeks (voor school) en 1 uur in het weekend. Maar ik heb maar 15 mij voor "nutteloze apps" zoals Snapchat en YouTube

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen