Hey!! ik ben een tijdje niet meer actief geweest, gewoon niet meer aan gedacht enzo!
ik wilde eigenlijk gewoon mijn verhaal delen en misschien ook om tips vragen.
Ik ben een meisje ik ben 1,58, 56 kilo en 13 jaar (ik ben nog niet ongesteld) en zit in klas 2.
ik merk de laatste tijd dat ik niet zo lekker in mijn vel zit (is nu al wat minder maar had dat hiervoor best erg).
sinds dat ik in groep 8 zit vind ik mijzelf al te dik, ik merk bij alles wel dat ik wat zwaarder ben en ik heb vooral buikvet. ik deed er eigenlijk niks mee en bleef gewoon eten hoe ik normaal altijd at. in de ochtend at ik een broodje, in de middag op school 2 broodjes wat fruit en een koekje, in de avond avondeten en als toetje een ijsje of nog iets lekkers. in de eerste deed ik ook niet heel veel want ik was niet zo gemotiveerd, en nu probeer ik sinds begin deze week al wat af te vallen met behulp van een calorie tekort. wat ik heel fijn vind want nu kan ik echt zien hoeveel ik eigenlijk echt eet en raak ik wat bewuster van hoeveel calorieën enzo in sommige dingen zitten. ik doe dit met een app en eet 1200 calorieën ongeveer per dag. ik ga wss woensdag weer wegen want ik heb hier geen weegschaal (ik kan hem niet vinden) en ik heb gescheiden ouders. als ik ben aangekomen of minder dan 0,5 kilo ben afgevallen, weet ik wel dat ik iets meer in beweging moet doen, ik doe eigenlijk niks speciaals op school beweeg ik veel omdat ik steeds trappen op en af moet maar ik woon 5 min van school dus zoveel beweeg ik niet perse iets extra. ik doe dit vooral omdat ik mij niet fijn voel in mijn lichaam en ik weet dat ik mij een stuk minder onzeker zou voelen als ik gewoon afval, hoeft niet zo snel te gaan maar ik wil graag voordat de zomer echt begint het halen dus ik heb nog even.
ik ga jullie updaten woensdag hoeveel ik weeg en wat evt een plan B is.
als je iets wilt zeggen of tips hebt, laat het heel graag weten!