Skip to main content

zwaar uit de hand gelopen (update vorige topic)

• 2 februari 2025
  • 0 reacties
  • 40 Bekeken

Mushroom123
Forum|alt.badge.img+3

Hey,

Voordat ik begin wou k heel ff zeggen dat ik best wel moe ben nu ik dit schrijf, dus als er een paar foutjes in zitten weet dat het daardoor komt haha.

Dit is een update van mijn laatste topic over de uithuisplaatsing van m’n nichtje.

Het is vandaag weer uit de hand gelopen. Elke zondag zijn we met z’n allen bij m’n oma. Vandaag weer dus. De laatste tijd gaat het alleen maar achteruit, iedereen probeert het haar te laten beseffen. Dat dit haar laatste optie is, en dat als ze niks veranderd dat ze naar een instelling moet. Maar ze beseft het denk ik niet helemaal, ook aangezien haar gedrag. Het gaat alleen maar slechter en ze betrekt mij en m’n neefje, waar ze nu dus ook bij in huis is, ook erg in mee. Ze maakt hem ook belachelijk voor mijn vriendinnen en/of zijn vrienden of loopt rond de vertellen “ja hij zingt onder de douche en doet dit en doet dat”. Ze houdt het verder ook niet echt geheim dat ze uit huis is geplaats. M’n klasgenoten vragen hem dr ook de hele tijd naar (ik en m’n neef zitten bij elkaar in de klas. Laten we het nichtje dat uit huis is geplaats Roos noemen, m’n neef waar ze nu thuis is Mike€

Anyways, Roos zit dus altijd bij mij in de pauze samen met m’n vriendin, laten we haar Isabelle noemen en m’n andere vriendin Maria. Dus Isabelle is mijn vriendin waar ze nu heel close mee is waar ik het ook al over had in m’n vorige topic. Op dit moment is het zo dat ze Maria begint buiten te sluiten en ik kan er eigenlijk weinig aan doen. Ik wil helemaal niet dat Roos bij me in de pauze zit. Ze vraagt me ook de hele tijd om dingen voor haar te kopen in de kantine omdat ze zelf geen zin heeft, met haar pasje. Marie weet het vgm wel want Roos praat er gwn over “ja ik mag niet naar huis maar ik ben ziek want de ouders van Mike zijn in gesprek met mijn begeleider” lekker dan…en de hele situatie heeft trouwens ook nog invloed op mijn leven. M’n mentor vroeg me laatst op gesprek en begon helemaal van “gaat alles wel goed is er niks aan de hand wil je niks kwijt?” En dat echt een paar keer in 1 gesprek. Toen begon ze over m’n cijfers en als afsluiting “nou als er ECHT niks is wat je kwijt wil of over wilt praten dan mag je gaan”. Lekker obvious mevrouw…ik was echt zo van nee niks aan de hand alles prima. Kweet best wel dat dat niet zo is mr ik ga haar echt niks vertellen. Ze weet het heus wel, ze wil het gwn uit mijn mond horen. Want m’n gs docent is Roos haar mentor en die vroeg dus aan Mike hoe het was nu Roos bij hun thuis is en wat hij d’r zelf van vond. Na dat gesprek met m’n mentor, een paar dagen later, tijdens bio komt m’n die bio docent nr me toelopen en vragen of alles wel in orde is en of ik me wel oké voel. Ja ja ik voel me prima zei ik. Eigk had ik basestende koppijn mr dat zei ik natuurlijk niet. Vorige week, had m’n mentor tijdens mentorles het idee gekregen om “speed dates” te gaan doen. Nou fijn ik dacht ik ben niet meer aan de beurt ik ben al op gesprek geweest. Nou ra ra wat doet ze..ja ik had weer gesprek. En wat vraagt ze? Of ik echt niks wil delen met haar en of ik niks kwijt wil en of er niks aan de hand is… nou ik ben zo’n stomkop dat ik ben vergeten om te vragen van “oh hoezo is er iets aan de hand?” Nee ik herhaalde gwn weer nee het gaat prima niks aan de hand. 

ANYWAYS, terug naar m’n beginpunt.

Het is dus vandaag uit de hand gelopen.

We waren met z’n allen bij m’n oma en alles ging prima. We waren met alle kinderen in de “speelkamer”. Mike en Roos zaten op hun telefoon ik was aan het tekenen met het zusje van Roos en het zusje van Mike was op haar iPad aan het spelen. Roos begon opeens over de vriend van Mike op wie ze een crush heeft mr Mike weet niet dat ze een crush heeft., nou als je m’n vorige topic hebt gelezen begrijp je het beter. In ieder geval, Mike was het een beetje zat dat ze zoveel met een van z’n beste vrienden aan het appen was en appte hij hem dus. Ik weet niet wat er precies is gebeurt maar Mike vroeg dus werk hij zoveel met Roos appte en toen zei die vriend van idk moet ik haar blokkeren? Dat stukje van het verhaal geloof ik niet helemaal maar oké. Het komt er dus op neer dat die vriend haar op snap heeft geblokkeerd terwijl ze eigenlijk best wel close zijn. Zij helemaal boos en verdrietig, begon te schreeuwen op Mike en het liep uit de hand. Vader van Mike z’n telefoon controleren (die tel van Mike) en alle appjes lezen, en Roos helemaal boos en aan haar moeder whatsapp berichtjes laten zien van wat die corned doe haar had geblokkeerd allemaal zei. Blijkbaar had ze hem op whatsapp geappt en gevraagd of Mike wou dat hij haar blokkeeede omdat hij het niet leuk vind dat zij zoveel met elkaar omgingen, en hij zei “ja…” zij weer helemaal boos. Uiteindelijk kalmeerden ze allemaal en we gingen avondeten. Ja het eten ging het alweer fout. Ik was een spelletje op m’n tel aan het spelen en Roos op haar iPad. Opeens zei de moeder van Mike (bij wie ze nu thuis is) van “Roos je scherm tijd is tot 7 uur, je kan er nu nog op” Toen flipte ze helemaal en begon te schreeuwen tegen haar vader en moeder, en de ouders van Mike “dat hadden we niet afgesproken en dat was de regel niet ik heb er nog maar ..minuten op gezeten ik mocht er een uur op dat is niet eerlijk en op het feestje van m’n vriendin ook al ik mocht niet op m’n tel en blah blah blah dit en dat!!” Moeder van Mike reageerde nog best wel kalm, maar Roos flipte echt totaal. Het liep zo uit de hand, haar vader begon te schreeuwen en de moeder van Mike reed haar stem ook al. Uiteindelijk zeiden de ouders van Mike, we gaan naar huis kom mee. Ze gingen al de deur uit maar Roos bleef. Haar ouders, die wouden ook naar huis gaan. Roos begon te schreeuwen van “waarom kan ik niet naar huis ik ga met jullie mee mama zei dat het mocht” dat was helemaal niet zo en ze wist best wel waarom ze niet naar huis mocht. De ouders van Mike wachtten buiten en haar vader schreeuwde terug tegen haar omdat ze maar niet kalmeerde. Hij probeerde haar duidelijk te maken dat dit haar laatste optie was en dat ze anders terecht zou komen op een plek waar ze echt niet zou willen zijn. Zij werd boos “waarom begin je dit gesprek” ik zat daar echt helemaal te stressen, en uiteindelijk ging ze kwaad naar buiten naar de ouders van Mike waar ze dus nu is. Later had mijn moeder nog een gesprek met haar ouders en toen gingen ze weg. Echt iets van een halfuur later, ik en mm moeder en broertje waren nog bij m’n oma, kreeg m’n moeder een appje. Van Mike z’n moeder. “Sorry … van net,we hebben een keuze gemaakt. We gaan ermee stoppen. Mike is niet meer zichzelf thuis en het loopt te vaak uit de hand. Bedankt voor alles blah blah blah..” 

ze stoppen er dus mee. Ze haar dus niet meer bij hun thuis. Denk ik. Ik weet het niet helemaal. Ik denk dat ze in een instelling komt want daar hadden ze het de hele tijd over. Ik ben echt zwaar gespannen en geschrokken ik zit er best wel mee.

Dit was dus de update en eh ik weet niet echt wat er nu gaat gebeuren, ik weet niet eens of Roos zelf het wel weet…. oja en Roos heeft nog een paar keer gespijbeld en is r vaak uitgestuurd, en haar cijfers worden er ook niet beter op

Bedankt voor het lezen en eh ja..ik moest het gwn echt ff kwijt. K heb nu 3 kwartier lopen schrijven lol. 

0 reacties

Geen reactie

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen