Vraag

valt dit onder huiselijk geweld? ik weet het niet

  • 29 April 2024
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 1

Hoi, ik ben Britt en ik ben 15 jaar oud

ik zit nu met iets en ik weet het gewoon niet wat ik hiermee moet. Me ouders zijn snel boos en als ik een klein ding verkeerd doe word ik al uitgescholden voor kk kind ook word ik wel eens getrapt en heel af en toe geslagen. Maar valt dit onder mishandeling of geweld want ik weet het niet want voor mij voelt dit normaal maar ik ben erachter gekomen dat dit niet zo is.  Me ouders waren vanavond zo boos op me dat ik tegen een stoel ben gesmeten zo heftig is het nog nooit geweest dit is niet normaal toch? Ik dacht dat het de goeie kant op ging maar blijkbaar niet. Nu wordt ik voornamelijk uitgescholden en kreeg ik vroeger vaak een trap en ik ben nu 2x geslagen ook maar het is voornamelijk schelden .Kijk me ouders kunnen ook echt wel lief zijn dus ik weet het gewoon niet.  Heeft iemand advies voor me wat ik het beste kan doen want dit is niet normaal toch? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heyy lieve @Brittxx,

Ah, ik vind dit echt niet kunnen! Uitschelden, vernederen etc valt zeker onder huiselijke geweld! Dat is vlgm emotionele mishandeling! Emotionele mishandeling kan net zo erg zijn als fysieke mishandeling:(. (Wat een moeilijke woorden zeg!😅) 

Natuurlijk is dit niet normaal! Zijn jouw ouders de laatste tijd gestrest of hebben ze problemen met iets? (bv: Familie, werk enz?) Hoelang gebeurt dit al bij jouw thuis? Als je behoefte hebt om met lieve vrijwilligers te praten kan je de kindertelefoon bellen/chatten. Dit is de nummer als het goed is: 0800-0432. Als je onveilig voelt thuis kan je ook de veilig thuis bellen! Neem gerust een kijkje: https://veiligthuis.nl/! :). 

Onthoud dat het niet jouw schuld is lieverd! Xxx Veel sterkte en je bent sterker dan je denkt, lieve @Brittxx :) <3

You can do it girl! 🩷

Liefs xxx Banaantjeeee <333

Reputatie 7
Badge +14

Hey! @Banaantjeeee  haar tips zijn heel goed! Je mag echt hulp vragen hoor! Dit is niet goed en gezond en dit is zeker huiselijk geweld! Ik sluit mij helemaal aan bij het advies van Banaantje ! Doen hoor, je mag echt geholpen worden!! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +13

He,

Dit is niet normaal, dit valt (volgensmij) gewoon onder mishandeling. Bovendien horen ouders hun kind niet te slaan, schoppen en tegen een stoel aan smijten. Maar kijk maar wat jij wilt, het lijkt me zoiezo handig om met de Kindertelefoon te chatten/bellen hierover! Zij kunnen jou wel helpen.

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +5

@Brittxx 

Als ik iets al zie dat iemand geslagen wordt of uitgescholden wordt met een ziekte… dan gaan bij mij de alarmbellen af. 

Iemand slaan is niet normaal! Helemaal niet een kind! Je probeert alles goed te doen en dan wordt je zo beloond? 

Ik zou naar @Banaantjeeee luisteren.

Reageer