Mishandeld door ouders

  • 1 September 2023
  • 9 reacties
  • 281 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi ik ben een meisje 12 jaar. Ik word al heel men leven mishandelt door mijn ouders. Ik moet alles doen wat zij zeggen anders slaan ze me bewusteloos. Ik heb hier al over met de kindertelefoon gechat die zeiden dat ik met veilig thuis moest gaan chatten. Ik deed dat en ze zeiden dat ik naar de politie moest. Ik wil het wel alleen ik durf het niet. Ik ben bang van wat ze gaan doen als ze mijn ouders oppakken. Moet ik dan uit huis naar een pleeggezin met mijn broertje en zusje? Hebben jullie tips of ervaring met hoe ik dit moet aanpakken? Laat het dan A.U.B weten!

 

Bange groeten Girlpower <3


9 reacties

Hoi @Grilpower ,

Ohh wat heftig zeg!

Het is strafbaar wat je ouders doen en ook onmenselijk, ik denk dat een pleeggezin het beste is voor je.Ik snap dat dat dubbel kan zijn, maar dat is sowieso beter voor je.Het is echt heel erg wat je ouders doen.

Heel veel sterkte!

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ik leef mee met je! Het is heel goed dat je dit allemaal al hebt gedurfd. Ik heb niet veel kennis van deze zaken maar volgens mij gaan ze eerst bij je thuis helpen en praten en ook met jullie als kinderen. En dan wordt er veel rekening gehouden met wat jullie willen.  Ik heb iets opgezocht maar misschien kun en durf je de politie nog eens te bellen op hun info nummer 0900 8844. Om te vragen wat er gebeurt als enzo.  En als je toch uit huis moet zorgen ze voor lieve mensen waar je tijdelijk terecht kunt. En ze houden contact met jullie en controleren ook of het goed gaat. Ik wil je heel veel sterkte wensen meis! 

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Uithuisplaatsing

Knuf van Tover X 

P.S. misschien weet iemand van de Kindertelefoon nog een antwoord hier? :)

Reputatie 2
Badge

Hey lieve Tover01 & Jesse_6567,

Ik vind het super tof dat jullie zo snel hebben gereageerd. Ik ben blij met jullie reactie en heb nu meer moed. Ik bedank jullie vol uit!

Groetjes!

Fijn om te horen @Grilpower ! Graag gedaan!

 

Houd ons op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi lieve @Grilpower  ik hoop echt dat het goed komt en je wordt geholpen en gesteund! En heb je vragen dan welkom op het forum natuurlijk! 

Knuf van Tover X

Reputatie 4
Badge +1

@Grilpower ik vind het echt heel erg 

Ik hoop dat het snel beter gaat, ik denk wel dat je best naar de politie moet stappen want wat je ouders doen is echt niet oké ik duim voor je dat het beter gaat gaan,

Groeten Anoniem.mens

Reputatie 2
Badge

bedankt iedereen ,het gaat beter met mij ik heb me ouders gezegd dat ik de politie ga bellen als ze zo doorgaan en nu houden ze zich wel koest. ik weet niet voor hoelang maar ben blij dat ik me veiliger voel thuis. nogmaals thx voor jullie hulp!

Groeten!!!

Reputatie 2
Badge

Bel anders via het niet nood nummer van de politie en geef het dan aan en geef door wat je fijn vind zoals bij een vriendin/vriend of familie wonen, want dit kan en mag niet. 

Reputatie 7
Badge +13

@Grilpower , hoe is het nu?

Reageer