Vraag

Mama gaat vreemd

  • 1 January 2018
  • 7 reacties
  • 398 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Laatste vakantie van het jaar en misschien wel de laatste vakantie met z’n 4en ooit...
Zelfs op de laatste dag van het jaar kan mama niet gezellig met ons doen, ze is afwezig zoals ze de laatste tijd altijd is. Telefoon in der hand, lachen maar als we dan vragen wat er zo leuk is... geen antwoord. Het is lastig om nog normaal tegen mama te doen, ze doet me pijn en ze heeft het zelf niet eens door. Wat ze wel door heeft is dat ik niet leuk doe, dat vind ze vervelend en ik begrijp dat want ze weet niet waarom, maar van binnen ga ik kapot. Kapot om het feit dat onze familie kapot is, hoe gaat het nu verder?
Gaan papa en mama scheiden? En dan, blijven we wonen waar we wonen, en moet ik dan naar school en naar mijn vriendinnen als of er niks aan de hand is?
Nee , dit hou ik niet lang vol.. en M’n zus ook niet. We hebben pijn , lachen erom maar maken er ook ruzie om. Ik ben jong en begrijp het niet, terwijl ik het heel goed begrijp, ik begrijp alleen niet hoe ik ermee om moet gaan. Ik heb altijd al moeite gehad met gevoelens delen, je mag altijd alles over me weten maar het gaat altijd ‘goed’ met me. Ook nu, ik wil niet zielig gevonden worden. Ik wil heel graag dit jaar door komen, ik wil heel graag even geen gezeik.. maar dit alles gaat nog heel wat opleveren. Ik denk eigenlijk alleen maar over school en hoe ik dat moet doen in deze situatie. Ik ben er met mijn hoofd niet bij. Over 2 weken heb ik mijn 1na laatste toetsweek, erg belangrijk ivm het behalen van havo of in ieder geval het slagen van mavo.
Ik weet niet zo goed wat er nu gebeurd of gaat gebeuren, ik vind het eng en zou het geen probleem vinden als deze nacht iets langer zou duren. Het is nu 1 januari 2018 03:07 , bij deze kan ik zeggen dat het een redelijk zwaar jaar gaat worden. Mijn verhaal, iemand tips? Ervaringen??

7 reacties

Ik heb zelf ook vaak ruziënde ouders. Maar mijn moeder gaat niet vreemd. Ten eerste vind ik het heel vervelend voor je. Ik zou gewoon naar je moeder toe gaan en echt zeggen wat je denkt: dat ze vreemd gaat, scheiden, etc. Het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar ja. Ik vind trouwens het wel raar dat je moeder het raar vind dat je vervelend doet als ze weet dat zelf vreemd gaat. En toch met iemand praten misschien? hopelijk helpt dit.

X
Thanks noaxsaeba, ze weet niet dat ik het weet... denk je dat ik het tegen mijn vader moet vertellen?
Nee ik zou eerst naar je moeder toe gaan
Wat verschrikkelijk om dit mee te maken! Ik heb zoiets gelijks meegemaakt, maar dan was mijn vader degene. Ik begrijp heel goed hoe het is dat er elke keer een ongezellige sfeer is. Mijn vader kan ook nooit gezellig doen. Bij feestdagen zoals jij als zei, bij oud en nieuw dit jaar ook niet.
Spreekt je moeder ook weleens af met die man? Komt hij weleens bij jullie thuis of gaat je moeder daar weleens heen? Is het alleen via de telefoon? Hoe ben je erachter gekomen dat je moeder vreemd gaat? Wat voor berichten stuurt je moeder naar hem?
Deze antwoorden heb je nodig om het naar buiten te brengen. Hierboven wordt er gezegd dat je het beter eerst aan je moeder kan vertellen. Ik ben hier niet helemaal mee eens. Wat voor band heb je met je moeder? Als je een buiten dit een redelijk goede band met je moeder hebt zou ik het eerst aan haar vertellen. Als dit niet het geval is, en je denkt dat je hier alleen maar problemen met je moeder mee krijgt kun je denk ik beter niet eerst haar ermee confronteren. Als je een goede band met je vader hebt, en je vader de situatie goed kan aanpakken, kun je het ook eerst aan je vader vertellen.
(Toen ik er bij mijn vader er was achtergekomen heb ik het niet tegen hem verteld, zou ik veel problemen mee krijgen. Ik kon het niet voor me houden en heb het aan mijn moeder verteld. Ze was erg verdrietig, maar ze gingen niet scheiden. Tot op de dag van vandaag stalkt mijn vader die andere vrouw nog)

Je zit in een lastige situatie. Alles kan gebeuren als je het verteld. Het kan meevallen, maar het kan ook heel moeilijk worden (scheiding,ruzie etc.). Daarom vind ik dat jij hier ook niet verantwoordelijk voor bent. Je hoeft niet ook niet aan je ouders te vertellen. Het is immers iets tussen je ouders.

Het advies wat ik je meegeef is: Schat zelf goed jouw situatie in. Wat zou je volgens jou zelf het beste kunnen doen? Je zit in een lastige situatie wat ik al zei. Het kan problemen veroorzaken, maar je gaf ook al aan dat je het lastig vindt om met met zo’n geheim te leven. Doe jezelf goed, dit kan niemand voor jou bepalen. Het is een moeilijke beslissing, die tot gevolgen kúnnen leiden.

Heb je nog vragen, of wil je nog wat weten, kun je die altijd hier plaatsen!

Sterkte!

Liefss xx
ik weet dat dit heel hard klinkt maar mijn ouders hadden ook zoiets en uiteindelijk zijn ze gaan scheiden op het begin is het moeilijk maar uiteindelijk zal je begrijpen dat het beter is ik hoop echt dat het goed komt en als je nog iets wil weten over de scheiden dan ben ik er voor je
@siese heel erg bedankt, je verhaal heeft echt geholpen. Ik ben toch maar naar m’n vader gegaan en heb hem ermee geconfronteerd. Zo is hij weer naar mijn moeder gegaan zodat ik er zo min mogelijk mee te maken zou hebben. Ze hebben besloten niet te gaan scheiden dus dat is een opluchting, er is nog wel veel gedoe maar had ook niet verwacht dat dat zomaar over zou gaan. Iniedergeval heel erg bedankt voor je hulp want ik heb er echt wat aangehad!!xx
Lieve CélineCeleste,
Ten eerste geen probleem! En wat ontzettend knap dat je het durven vertellen!
Nu leef je niet meer met zo’n groot geheim. Heel fijn dat het zo’n opluchting is dat je ouders niet gaan scheiden.
Toen ik het vertelde aan mijn moeder is heeft ze ook mijn vader geconfronteerd. Mijn vaders reactie liep ook uit de hand en er was net zoals bij jou nu, veel gedoe en ruzie. Bij mij bleef dit een paar weekjes, daarna ook nog wel, maar het werd langzaam beter. Het vertrouwen heeft tijd nodig.
En niet schuldig voelen dat je het hebt verteld! Je hebt het goed aangepakt!
Als je nu nog ergens mee zit of wilt vertellen, voel je vrij om het te plaatsen!

Xxxxx

Reageer