Vraag

Een stap verder, in rokje naar school ?

  • 3 April 2024
  • 74 reacties
  • 1102 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Lieve allemaal.  Ik heb in mijn leventje best een verandering meegemaakt,  zoals in mijn andere topic te lezen is. Ik ontdek sinds toen hoe ik me echt voel en wie ik ben. Een stukje daarvan is dat ik vrij wil zijn om te dragen wat ik wil. Nouja daar heb ik al best veel over geschreven hier haha. Maar ik wou nu verder gaan, omdat ik die vrijheid wil voelen en hebben wil ik om te beginnen zaterdag een hele dag eens in rokje gaan. Tot nu toe durf ik dat alleen thuis en bij vrienden. Nu wil ik gewoon overal naartoe kunnen als mezelf. En volgende week ook naar school als ik durf. Ik ben gewoon zo. Soms heb ik een stoere broek aan en dan weer een keer een rokje. Zo wil ik leven en zaterdag wil ik dus beginnen met dit te kunnen. En normaal te vinden voor mijzelf. Toch ben ik wel zenuwachtig. Ik kan heel goed met spanning omgaan maar dit is next level. Hebben jullie tips voor mij of one liners of liedjes die ik in mijn hoofd kan nemen om door spannende momenten te komen? En gewoon, hoe ik dit moet doen? Ik wil het gewoon graag en ik wil de stap nu zetten. Nouja misschien hebben jullie leuke adviezen.  En wat vinden jullie eig? Moet ik dit doen? 

Liefs voor jullie<3 , Tover xxx


74 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey lieve @Tover01 !

Wat super leuk en knap:) Ik denk dat het heel goed is om te doen, maar misschien gaan mensen je aan gaan staren, dingen tegen je zeggen. Hoe erg zou je dat vinden? 

Maar aan de andere kant geeft het denk ik ook een heel goed gevoel, dat je het hebt gedaan, en maakt het misschien niet zoveel uit wat die andere mensen zeggen:)

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Tover01 

Dat had ik ook met m'n nagellak.

Alleen iedereen was heel positief!

Ik zou het gewoon doen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +6

Hi lieve @Tover01!

Echt super knap van je dat je deze stap nu wilt zetten! Super leuk!😃

Ik herken mezelf heel erg in je. Ik vind het zelf ook best fijn om een rok te dragen omdat ik dat gewoon fijn vindt zitten. Dat is gewoon wie ik ben en gelukkig is daar bij mij thuis veel respect voor, maar hem buiten huis dragen is idd wel next level spannend zoals je zegt. Dat doe ik ook nog niet.

Als jij denkt dat je er klaar voor bent om je rok ook buiten huis te dragen zal ik dat zeker proberen! Ik denk ook echt dat het je echt goed gaat doen als je ook buiten huis en op school jezelf kan en durft zijn!

Je hoeft natuurlijk niet gelijk overal en altijd een rok te dragen. Je kan ook stapje voor stapje beginnen door bijvoorbeeld als je dat fijner vindt eerst een rondje door je buurt te lopen in je rok op zaterdag om te kijken hoe dat gaat. Als dat je dan bevalt kan je weer een stapje verder gaan door hem volgende week gewoon een hele dag naar school te dragen. Ik denk dat als je eenmaal een keer je rok hebt gedragen buitenhuis je die muur hebt doorbroken waardoor het de volgende keer een stuk makkelijker gaat.

Het kan idd wel zo zijn dat er mensen naar je gaan kijken zoals @Jesse08 ook al zegt. Wat zou je daar van vinden en hoe zou je daar mee om gaan denk je?

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Tover01 ,

 

je kunt de eerste keer/keren misschien ook samen met een goede vriend of vriendin erbij in een rokje gaan.

Dan ben je niet alleen.

Als je naar school gaat in een rokje voor het eerst kun je altijd ook nog een broek in je tas meenemen of in je locker 'bewaren'.

Dan kun je altijd nog om kleden.

Je kunt dan of pas omkleden op school, bijvoorbeeld voor de laatste paar lesuren of gelijk in je rokje naar school gaan en dan na een paar lesuren omkleden en je broek aan doen (als dat beter voelt).

Zelf weten wat je doet. Ik vind het wel stoer als je dat doet en hoe je het doet moet je zelf weten.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +2

Haiii  dappere  Tover! 

Wat goed van je!  Ik vind het al mooi dat je het wilt. Ik zie het voor me, lijkt me echt super om te zien!  En het belangrijkste is, jij voelt je er goed bij. Ik ben het wel met de anderen eens, dat je je wel ‘schrap moet zetten’ tegen allerlei opmerkingen en commentaren. Er zijn nou eenmaal veel mensen die er nog raar naar kijken, bang voor het onbekende. Maar als je daar tegen kunt en je er tegen kunt wapenen zeg maar, dan lukt jou dit vast!  Je hebt al eerder enorme kracht en moed getoond door na je  geleerde les, je straf,  zo om te turnen, en toen je geknield excuses aanbood aan die meisjes, en toen je je verhaal deed op het forum, en toen je thuis en bij je vrienden een rokje en armbandjes etc. ging dragen,  dat ik niet twijfel of je kunt dit ook!  Als je de goede raad die je hier krijgt in je oren knoopt en als je de power hebt zoals die in je zit dan komt dit goed! En, ik denk dat  iedereen het je vast heel mooi vind staan. Ik gun je veel complimentjes! Jammer dat je geen foto mag plaatsen 😉😊 zet 'm op kanjer!  Je kunt dit! 

Lieve groetjes, Sjardy, 14

Reputatie 7
Badge +14

Super bedankt jullie! ♥️♥️Ik neem de tips en gedachten mee! Ik vind het spannend maar ga het idd wel doen. Zal nog even nadenken hoe precies want jullie tips laten me wel nadenken. 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Wat fijn @Tover01 ! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! 

Je kan dit!🤗

Reputatie 7
Badge +2

Haii @Tover01  ik was nog benieuwd wat voor setje je aan gaat trekken?  Wat voor rokje, hoe lang  boven of onder je knieën en wat doe je er verder bij aan? Just curious hihi 🫣

Lieve groetjes Sjardy, 14

Reputatie 7
Badge +18

Hoi hoi @Tover01  wat goed dit! Zelf draag ik ook rokjes en bijna overal inmiddels. Naar school soms mijn kilt. Dat vergde wel wat tijd om te durven. Dat jij dit nu durft is echt dapper en sterk van je. Eig zou het heel gewoon moeten zijn maar helaas is het dat niet anders was je topic ook niet nodig. Ik vind het geweldig dat je zo stevig in je schoenen bent komen te staan dat je dit nu gaat durven. Tips? Ik denk vooral uitstralen dat je zelfverzekerd bent, zelfvertrouwen hebt in je kleding. Ik lees van de anderen hier al heel goede adviezen. Trek in ieder geval iets aan waarin je je totaal comfortabel voelt en wees overtuigd van jezelf. Ik twijfel er niet aan dat je dit kunt. Heb je al een idee wat je aan wilt trekken?  En zoals gezegd, misschien is het fijn als een paar meisjes waar je vrienden mee bent ook in rokje komen dan voelt dat vertrouwd. Nog mooier zou een andere jongen in je klas zijn maar die kans is vast klein ;) maar hoe dan ook, al ben je de enige, als jij uitstraalt " dit ben ik" dan haal je eventuele pesters ook de wind uit de zeilen. En daarnaast, laat ze ook maar kletsen, zij zijn onbelangrijk. Ik vind het vet dat je dit gaat doen! Laat je weten hoe het allemaal ging? Veel succes en: geniet er vooral ook van! Voel je vrij lieve jongen! 😘 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +14

Dankjewel! Ik vind jullie adviezen heel belangrijk en goed. Ik denk zelf dat ik volgende week een donkergroen shirt en donkerblauw vest,  zwarte spijkerrok (die is  halverwege de knieën) aan ga doen, misschien met donkere legging en blauwe sokken met horizontale witte streepjes. En donkerblauwe sneakers. Ik ben niet van de hakken haha. Maar ik denk er nog over na. Ik wil me er idd super comfy in voelen en een uitstraling van ' lak aan jullie' voor de lui met commentaar.  Vind het nog steeds heel spannend maar ik ga het wel doen hihi 🫣😎 verlegenheidje: ik kreeg in elk geval van 2 meisjes uit mijn klas te horen dat ik er de benen voor heb vinden ze haha 😄😊

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +18

Klinkt super en very hot Tover! 😍 Wat lief van die meisjes! Dat geeft vertrouwen toch 👍

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +17

Echt heel erg stoer van je Tover! En een leuk compliment van die meisjes 😄

Reputatie 3
Badge

 

U

Hey! Lieve allemaal. Ik heb in mijn leventje best een verandering meegemaakt, zoals in mijn andere topic te lezen is. Ik ontdek sinds toen hoe ik me echt voel en wie ik ben. Een stukje daarvan is dat ik vrij wil zijn om te dragen wat ik wil. Nouja daar heb ik al best veel over geschreven hier haha. Maar ik wou nu verder gaan, omdat ik die vrijheid wil voelen en hebben wil ik om te beginnen zaterdag een hele dag eens in rokje gaan. Tot nu toe durf ik dat alleen thuis en bij vrienden. Nu wil ik gewoon overal naartoe kunnen als mezelf. En volgende week ook naar school als ik durf. Ik ben gewoon zo. Soms heb ik een stoere broek aan en dan weer een keer een rokje. Zo wil ik leven en zaterdag wil ik dus beginnen met dit te kunnen. En normaal te vinden voor mijzelf. Toch ben ik wel zenuwachtig. Ik kan heel goed met spanning omgaan maar dit is next level. Hebben jullie tips voor mij of one liners of liedjes die ik in mijn hoofd kan nemen om door spannende momenten te komen? En gewoon, hoe ik dit moet doen? Ik wil het gewoon graag en ik wil de stap nu zetten. Nouja misschien hebben jullie leuke adviezen. En wat vinden jullie eig? Moet ik dit doen?

 

Copilot

Hoi! Het is geweldig dat je jezelf steeds beter leert kennen en je vrij wilt voelen om te dragen wat je wilt. Het dragen van een rokje kan inderdaad spannend zijn, vooral als je het voor het eerst buiten je vertrouwde omgeving wilt doen. Hier zijn enkele tips en aanmoedigingen om je te helpen:

  1. Wees Trots op Jezelf: Onthoud dat je het recht hebt om jezelf te zijn en je eigen stijl te omarmen. Je bent uniek en dat mag je laten zien!

  2. Ademhalingsoefeningen: Als je zenuwachtig bent, probeer dan diep adem te halen. Dit helpt je te ontspannen en je focus te behouden.

  3. Positieve zinnetjes: Herhaal positieve zinnen in je hoofd, zoals “Ik ben moedig” of “Ik ben mooi zoals ik ben.” Dit kan je zelfvertrouwen vergroten.

  4. Liedjes: Kies een krachtig liedje dat je motiveert. Misschien iets met een inspirerende tekst of een opzwepend ritme. Zing het in je hoofd als je je onzeker voelt.

  5. Visualiseer Succes: Stel je voor hoe je je voelt als je zelfverzekerd en stralend in je rokje rondloopt. Visualisatie kan helpen om je angsten te verminderen.

  6. Begin Klein: Je hebt al een geweldige stap gezet door thuis en bij vrienden een rokje te dragen. Begin zaterdag met een korte wandeling of een bezoek aan een vertrouwde plek. Geleidelijk aan kun je je comfortzone uitbreiden.

  7. Steun van Vrienden: Als je vrienden hebt die je steunen, vraag hen dan om met je mee te gaan. Samen voel je je sterker.

  8. Wees Vriendelijk voor Jezelf: Het is oké om zenuwachtig te zijn. Wees niet te streng voor jezelf. Je doet iets moedigs!

En wat vind ik ervan? Ik vind het geweldig dat je deze stap wilt zetten. Je verdient het om jezelf te zijn en je vrij te voelen. Ga ervoor en rock dat rokje! 🌟

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tover01 ,

Ik ben even benieuwd haha😊 Wat doe je nu eig voor kleding aan naar school? 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Jesse08   Ik denk aan een donker(groen) shirt of juist heel gekleurd, en donkerblauw vest, zwart spijkerrokje (halverwege de knieën) ,  met een donkerblauwe strakke legging en lichtblauwe of rode sokken met horizontale witte streepjes. En donkerblauwe sneakers. Of zwarte. Ik denk nog even na maar zoiets wordt het haha 😊😊

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +2

Haii Tover, sorry als ik te ver ga maar dat klinkt ronduit sexy en hot. Mag ik dit zeggen, je lijkt me een lekker ding 😍. Zou het graag willen zien;)  die meisjes zeggen dat niet zomaar over je benen, het staat je vast super! Hihi excuus hoe ik het zeg hoor.  En je wou vandaag ook de hele dag toch? Geniet vandaag ook van je rokje! Ik hoorde van familie dat het mooi weer is daar! 

Lieve groetjes, Sjardy, 14

Reputatie 7
Badge +14

Haha oeps @Sjardy  dankje! Daar wordt ik wel verlegen van XD.

Omdat jullie vragen hoe ik er uit zie in rokje heb ik met hulp van mijn oom een (heel vrije) drawing gemaakt waarin je ziet hoe ik er ongeveer uit zie. Natuurlijk is het een cartoon stijl zodat het hopelijk toegestaan is van de moderators 😊 maar laat ik het zo zeggen, het komt in de buurt van  hoe ik er bij loop haha.

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +7

Ziet er heel leuk uit @Tover01 !😊

Reputatie 7
Badge +18

Haha wat vet ! Zo cool Tover 🤩 dat moeten @Banaantjeeee ,  @Sjardy  en @Natureflower en eig de rest ook zien! 😉😎 Echt leuk! Complimenten! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +6

Wauw dat ziet er echt super goed uit!! Echt heel leuk!🤩

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Tover01 

Jouw oom kan echt goed tekenen!

Ziet er goed uit! ;)

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +7

Haha wat vet ! Zo cool Tover 🤩 dat moeten @Banaantjeeee ,  @Sjardy  en @Natureflower en eig de rest ook zien! 😉😎 Echt leuk! Complimenten! 

Groetjes liefs Tartan X 

Ja! En @Maiskolfje! Misschien als ze de titel ziet dat ze toch even gaat kijken:)

Reputatie 7
Badge +2

Echt zo super leuk! Serieus wat leuk en lief en toch ook stoer! Ik zie het nu echt voor me. Echt een coole combi! Sexy hoor Tover!! 😍 Dit is zeker iets wat de meisjes hier ook moeten zien! 

Lieve groetjes, Sjardy XoXoX

Reputatie 7
Badge +11

@Tartan14 Je hebt me geroepen? 

Ziet er verdomt goed uit @Tover01! Mooie tekening ook :)

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +6

Heyy @Tover01!

Hoe is het eigenlijk gegaan vandaag? Heb je je rokje vandaag de hele dag gedragen?🙂

Liefs van ItsJustMe <3

Reageer