moeilijk op nieuwe school

  • 14 April 2024
  • 8 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 5
Badge

Hey, ik ben nieuw hier op het forum. 
Mijn naam is Ziggo (niet mijn échte naam, hé😉) en ik ben 14. 
ik heb 12 jaar in Nederland gewoond en ben nu verhuisd naar België. 
Op mijn nieuwe school dragen ze uniform, in de winter een jogging broek (dat vind ik prima) maar in de zomer voor je meisjes een rokje en voor de jongens een short. 
En dat is voor mij echt lastig. 
Want ik ben non-binair.

Ik wil niet in een “hokje” staan van jongen of meisje. 
ik voel me geen van beiden. 

En dan moet ik wel kiezen. 
zo zijn er meer dingen, zoals: welke wc?, welke kleedkamer tijdens turnen (die van de jongens of van de meisjes)?, … 

En zo zijn er dus ontzettend veel dingen.

Hoe kan ik een soort “tussenweg” zoeken voor al die dingen?

En wat zou die tussenweg dan zijn?

Willen jullie me helpen?

dankje, doei!

met lieve groetjes, Ziggo. 
 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Iemand.op.de.wereld 

Ik snap dat dat lastig is.

Heb je het al verteld dat je non-binair bent?

En hoe wil je aangesproken worden?

Je hoeft het niet te vertellen, maar in welk lichaam ben je geboren?

Dan kan ik je misschien helpen met hoe je met die rokjes en broeken kan handelen.

Vragen stellen mag altijd.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

Reputatie 6

Hey,

Lastig! Je zou misschien met je mentor erover in gesprek kunnen gaan. Verder zou je kunnen vragen of je misschien rokjes en broeken mag dragen (als je je daar wel fijn bij voelt)?

En voor de rest hoop ik dat andere forummers je kunnen helpen. (ik heb hier geen verstand van ): )

Succes i.i.g!

Reputatie 5
Badge

Bedankt @Wees Jezelf Bij Noah!

Nee, ik heb nog niet verteld dat ik non-binair ben. 
Ik ben nog volop bezig met “het uit de kast komen” ding. 
De voornaamwoorden zijn: die, diens, hen en hun. 😊

geen vraag is trouwens verkeerd, ik sta voor alles open. 
ik ben geboren in een meisjes lichaam. 
Veel mensen vragen dat en ik vind het ook niet erg om daarop te antwoorden. 

Het blijft nou eenmaal een deel van mijn leven. 
 

groetjespetoetjes!

Reputatie 7
Badge +6

Hii @Iemand.op.de.wereld!

Lastig idd.. Neem vooral de tijd voor het uit de kast komen! Weet nog helemaal niemand er vanaf?

Ik denk wel dat het misschien een goed idee is om dit met je mentor te bespreken want die kan je denk ik goed verder helpen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wat zou jij zelf het prettigst vinden om te dragen in de zomer weet je dat eigenlijk ook? Er zijn vast dingen mogelijk!

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 5
Badge

Hii @Iemand.op.de.wereld!

Lastig idd.. Neem vooral de tijd voor het uit de kast komen! Weet nog helemaal niemand er vanaf?

Ik denk wel dat het misschien een goed idee is om dit met je mentor te bespreken want die kan je denk ik goed verder helpen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Wat zou jij zelf het prettigst vinden om te dragen in de zomer weet je dat eigenlijk ook? Er zijn vast dingen mogelijk!

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Sommige mensen wel, jullie bijvoorbeeld :) en mijn vrienden. Het liefst draag ik een short in de zomer. Maar als ik dat ook draag op school, zeggen mensen dat ik een jongen ben. Gewoon omdat álle jongens een short dragen. Er is gewoon een te groot verschil kwa kleding van jongens en meisjes. Niemand draagt gewoon het zelfde en dat maakt het moeilijk. Dus wat ik ook aandoe, mensen zullen me in een hokje plaatsen. 

Reputatie 5
Badge

Dank jullie allemaal trouwens dat jullie willen helpen!😁

stiekem had ik dat niet verwacht. 
<3

Reputatie 4
Badge +1

Hoii @Iemand.op.de.wereld 

 

Heb je wel eens gehoord van rokjesbroeken dat zijn wat strakkere leggingachtige korte broeken met een rokje erboven misschien is het een slecht id maar probeer het erover te hebben over andere dingen heb ik geen echte oplossing ik ben genderfae wat betekend dat mijn identiteit tussen vrouw nonbinair en agender gaat maar geen mannelijke identiteiten dus voor mij is het makkelijker om naar de vrouwen wc en kleedkamer te gaan ik ben ook nog niet uit de kast dus dat helpt denk na over mogelijkheden in welke kleedkamer verwacht je meer enbyphobie het kan misschien voor jou makkelijker zijn om in de meisjes kleedkamer om te kleden omdat je zo geboren ben als iets wat ik zij gemeen of dom is zeg dat alsjeblieft

Groetjes kath

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Dat is wel lastig Ja. Zijn het voorgeschreven shorts en rokjes of moet je zelf een kledingstuk kopen dat aan voorschriften voldoet? 

Misschien is een broekje met overslag iets? Een broek-rokje.  Dat is een loszittende korte broek met wijde pijpen en er zit nog een soort stoffen omslag opzij die je ervoor kunt doen met knoopjes of klittenband. Daardoor wordt het qua aanzien een rokje. En je kunt dat telkens variëren. Ik heb wel een voorbeeld link maar weet niet of dat mag van de regels. @moderator anders haalt u dit hieronder er aub uit? :) 

https://www.schattigebabykleertjes.nl/broek-rokje-sofia-navy-blazer.html

De link heet zo maar het zijn dus geen baby kleertjes haha. 

Liefs, Tover xxx

Reageer