Vraag

selfharm vragenlijst

  • 14 November 2023
  • 32 reacties
  • 487 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen?
  2. waarom ben je begonnen?
  3. wanneer doe je het?
  4. hoe voel je je als je het doet?
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen?
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen?
  7. bloed het wel eens?
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?
  11. zo ja, wie?
  12. probeer je er af te komen?
  13. zo ja, hoe?
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?

32 reacties

  1. wanneer ben je ermee begonnen?: toen ik 11 was
  2. waarom ben je begonnen? om al het andere te vergeten
  3. wanneer doe je het? verschild
  4. hoe voel je je als je het doet?op het moment goed daarna niet meer
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? ja
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen?ja
  7. bloed het wel eens?ja altijd eig
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?ja
  11. zo ja, wie?paar vrienden
  12. probeer je er af te komen?ja
  13. zo ja, hoe?weet ik niet
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?nee

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen? Maand geleden
  2. waarom ben je begonnen? Ik wou al langer maar durfde niet tot een vriendin vertelde dat ze het ook deed wou ik het ook proberen
  3. wanneer doe je het? Als ik heel erg sad ben
  4. hoe voel je je als je het doet?nog altijd nie blij maar klein beetje opgelucht
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen?ja, ik wel wel dat ze erachter komen maar ook weer niet
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen?mensen letten niet echt op mij dus nee
  7. bloed het wel eens? ja ik heb dat graag
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? Ja 1 iemand
  11. zo ja, wie? een ‘vriendin’
  12. probeer je er af te komen? nee
  13. zo ja, hoe?/
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?

 

Reputatie 7
Badge +3

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen? eh ik denk na de zomervakantie
  2. waarom ben je begonnen? omdat ik me zo rot voel
  3. wanneer doe je het? als het allemaal teveel wordt
  4. hoe voel je je als je het doet? Op het moment zelf opgelucht, maar erna schuldig
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Ja met gym
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? Ja, met gym dus, maar ik probeer altijd sws 3 dagen lang clean te blijven
  7. bloed het wel eens? Ja
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?  Ja
  11. zo ja, wie? Leerlingbegeleider, mentor v vorig jaar en paar vriendinnen en psycholoog en mn ouders
  12. probeer je er af te komen? Ja
  13. zo ja, hoe? Afleiding zoeken
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? -

 

Reputatie 7
Badge +8
  1. wanneer ben je ermee begonnen? ik denk dat ik altijd wel zelfbeschadegend gedrag heb gehad maar ik zou zeggen dat ik er bewust van werd rond mn 10de en later rond mn 13e. 
  2. waarom ben je begonnen? trauma, onbegrip, stress, angst
  3. wanneer doe je het? Als ik in een triggerende situatie zit of als ik overprikkeld ben. 
  4. hoe voel je je als je het doet? Ik doe het als een reactie op woede en frustratie dat er niet uit kan komen. Meestal helpt het minimaal omdat ik de situatie niet altijd kan ontsnappen maar vaak maakt het de overheersende gevoelens wat rustiger. 
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? doods bang maar op hetzelfde moment, niemand let echt op mij. Ik kan het doen in een zaal vol mensen en niemand heeft het door. 
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? Het is vaak na een paar uurtjes niet meer zichtbaar dus niet echt. Ik breek (meestal geen) huid
  7. bloed het wel eens? 1 keer had ik met mijn hand mijn hele arm open gekrabd. dus toen wel maar meestal niet. 
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? gister heb ik het opgebiecht aan iemand
  11. zo ja, wie? ortho pedagoog. Ze helpt me al een tijdje met dingen. Maar dit wist ze nog niet. 
  12. probeer je er af te komen? Niet echt. Mijn omgeving laat mij dat niet toe op dit moment. Maar ik wil het wel. 
  13. zo ja, hoe? X
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? ben niet gestopt maar goed uit huilen en jezelf in een rustige, veilige plek krijgen waar je je emoties kan reguleren helpt echt. Dan gebeurt het vaak ook niet meer. 
Badge

1 wanneer ben je ermee begonnen?: toen ik 9 was

waarom ben je begonnen? Te lang geleden ik weet het niet meer

wanneer doe je het? Meerdere keren per dag

hoe voel je je als je het doet? Heel goed tot ik het moet verstoppen

ben je soms bang dat mensen er achter komen? ja, mijn ouders denken dat ik ben gestopt maar dat is niet zo

zo ja, is het lastig om het te verbergen? In de zomer wel maar in de winter/herfst valt het mee

bloed het wel eens?ja altijd heel erg veel

( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )

( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )

zijn er mensen die het weten? Ja

zo ja, wie? Heel veel mensen online en een paar vrienden irl

probeer je er af te komen? Nee

heb je tips voor mensen die sh doen als je ges

topt bent? Niet gestopt maar ik zou gewoon zeggen zosnel mogelijk stoppen voor het telaat is, want je voelt nooit alsof het goed genoeg is en het is verslavend, hierdoor wordt een krasje die niet bloed binnen een paar maanden een heel diepe wond waardoor je in het ziekenhuis beland wordt, ik ben zelf vaak in het ziekenhuis geweest en ben 2 keer bijna dood gegaan hierdoor dus gewoon zosnel mogelijk stoppen.

Reputatie 4
Badge +1

@ikweethetnietmeer2009 , @anonympje133, @Anoniempjuh ofz, @flamingo , @AlecW , @Lamp.ie 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Reputatie 7
Badge +9

ik vul hem ook even in

  1. wanneer ben je ermee begonnen? paar week geleden
  2. waarom ben je begonnen? omdat ik het leven gewoon vaak niet zie zitten
  3. wanneer doe je het? vaak alleen op mijn kamer want daar heb ik een zakmes
  4. hoe voel je je als je het doet? verschrikkelijk want ik weet dat ik het niet moet doen 
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? ik wil juist dat sommige mensen het weten maar ik wil het ook verbergen
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? ja, want mijn truien komen vaak niet over mijn hand
  7. bloed het wel eens? nog niet maar ik ga wel door mijn huid hee
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? ja
  11. zo ja, wie? mijn boer
  12. probeer je er af te komen? nee nu nog niet
  13. zo ja, hoe?
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?
Reputatie 6
Badge +3

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen? een week of 3 geleden
  2. waarom ben je begonnen? omdat ik me gwn superkut voelde door mn ouders
  3. wanneer doe je het?  als k verdrietig ben of ruzie heb gehad met mn ouders
  4. hoe voel je je als je het doet? op het moment zelf fijn, maar de dag erna vaak heel schuldig
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? ja, vooral mn ouders
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? niet perse, het is nu toch koud en daardoor draag ik truien met lange mouwen
  7. bloed het wel eens? ja, bijna altijd
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? ja
  11. zo ja, wie? mijn vriendje en mijn nichtje
  12. probeer je er af te komen? niet echt
  13. zo ja, hoe? x
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?

 

Reputatie 7
Badge +7

.

  1. wanneer ben je ermee begonnen? Toen ik een jaar of 13 was denk ik.
  2. waarom ben je begonnen? Ik kon mijn leven niet meer aan. 
  3. wanneer doe je het? Ik doe het bijna niet meer maar soms als ik me gwn echt heel kut voel. 
  4. hoe voel je je als je het doet? Best wel matig. 
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Eigenlijk boeit dat me niet meer, mensen mogen denken en vinden wat ze willen idc. 
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? Vroeger toen ik het wilde verbergen wel. 
  7. bloed het wel eens? Niet meer. 
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen ) Ik heb verschillende dingen gedaan, maar dat zal ik hier niet opschrijven want ik wil niemand op ideeën brengen:)
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? Nee.
  11. zo ja, wie? -
  12. probeer je er af te komen? Ja. 
  13. zo ja, hoe? Ik probeer tijdens mijn dieptepunten sterk te blijven. Mijn doorzettingsvermogen is best groot. 
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? Ik kijk dagelijks naar de littekens op mijn lichaam. Ik wordt er vaak door getriggerd en ik heb erg gewoon heel erg spijt van. Als je net begonnen bent kun je nog stoppen zonder dat je jezelf al te veel  schade hebt aangebracht. Ik denk er nu al over dat ik nooit de trouwjurk aankan die ik wil omdat ik niet later trouwfoto’s wil hebben waar littekens op staan. Dat klinkt misschien stom en soms is het lastig te bedenken dat je überhaupt een toekomst hebt, maar probeer aan dat soort dingen te denken, dat heeft mij geholpen. 

 

Reputatie 1
Badge
  1. wanneer ben je ermee begonnen? toen ik 11 was
  2. waarom ben je begonnen? omdat ik mij echt gwn niet goed voelde en onder prestatiedruk zat (ze zeggen dat k ADD heb en dat k daarom deed)
  3. wanneer doe je het? 'S Avonds
  4. hoe voel je je als je het doet? Kut Verdrietig boos
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? ja maar aan de andere kant niet
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? ja opzich wel vooral als je moeder het gwn aan je gedrag ziet (ze deed het ook)
  7. bloed het wel eens? ja eig altijd
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? ja nu wel
  11. zo ja, wie? moeder vader bff stiefouders huisarts school 
  12. probeer je er af te komen? ik ben er af gekomen 
  13. zo ja, hoe? mijn moeder zag het
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? Ga gwn naar je ouders ze zullen het echt snappen. misschien zijn ze eerst van de schok boos of iets maar dat verandert wel
Reputatie 3
Badge

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen?  ik was 9 jaar oud
  2. waarom ben je begonnen?  ik had het gevoel dat ik de pijn verdiende
  3. wanneer doe je het?  wanneer het me het best uitkomt (meestal ‘s nachts)
  4. hoe voel je je als je het doet?  ik kan er niet echt een emotie aan koppelen
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen?  eerst wel maar nu niet meer
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen?  in de zomer is het erg moeilijk, wanneer het kouder wordt draag ik vaak dikkere kleren dus is er bijna niets te zien
  7. bloed het wel eens?  altijd
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?  ze weten dat ik het gedaan heb, maar niet dat het nog steeds is
  11. zo ja, wie?  mijn mentor, een paar klasgenoten toen ze me erover hoorde praten met mijn mentor, mijn ouders, en een paar hulpverleners 
  12. probeer je er af te komen?  nee
  13. zo ja, hoe?  ~
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?  ~

 

Reputatie 6
Badge +3
  1. wanneer ben je ermee begonnen? 7
  2. waarom ben je begonnen? ik kon gewoon geen rust vinden. 
  3. wanneer doe je het? als alles mij teveel wordt. 
  4. hoe voel je je als je het doet?  verdrietig, maar ook gelukkig? 
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? nee, in het algemeen niet. hoewel ik het verstop voor mijn ouders. ze denken dat ik definitief gestopt ben, nadat ze me 3 jaar geleden betrapt hebben. ook bedek ik verse littekens als ik op het werk ben. Ik ben trainer van jonge kinderen en denk niet dat het heel ethisch is als ze dat zien. 
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen?  nee, gewoon verband of make up gebruiken. 
  7. bloed het wel eens? ja
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? ik weet het niet zeker. ik werd er nooit direct van beschuldigt, maar ik denk niet dat iedereen het mijn-kat-heeft-dat-gedaan verhaal gelooft,
  11. zo ja, wie? ik denk dat mijn trainer, mijn macro partner en misschien een paar vrienden  het weten. 
  12. probeer je er af te komen? ik probeer het te verminderen, maar niet te stoppen. 
  13. zo ja, hoe? -
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? tja, ik ben gefaald, dus weet niet of mijn tips zo goed zijn. weet alleen dat  meer sporten me geholpen heeft om het te verminderen. 
Badge
  1. wanneer ben je ermee begonnen? 2 jaar geleden
  2. waarom ben je begonnen? Omdat ik gepest werd en  ik had veel stress en was heel onzeker
  3. wanneer doe je het? Na een slechte dag/als ik me slecht voel
  4. hoe voel je je als je het doet? Goed, het is een soort afleiding
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Ja, vooral mijn ouders
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? Ja, vooral met sport op school
  7. bloed het wel eens? Ja, niet altijd want soms krab/bijt ik mezelf alleen en dan ik er vaak geen bloed. Als ik snij dan wel altijd
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? Nee
  11. zo ja, wie? -
  12. probeer je er af te komen? Nee, ik weet dat het niet goed is maar wanneer ik het doe voelt het zo fijn
  13. zo ja, hoe? - 
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? -
Reputatie 7
Badge +11

Heyy @kwakend1tje, @LampenKap, @froggo.123, @AlecW, @flamingo, @Anoniem452, @ikweethetnietmeer2009, @Anoniempjuh ofz, @AnoniemH123, @anonympje133, @Eternity, @LolAnoniem 

Ik schrik eigenlijk best van het aantal kinderen die dit nodig hebben.

Ik doe zelf niet aan sh, maar ik wou even zeggen dat ik het vreselijk vind dat jullie dat nodig hebben. Dat jullie het allemaal niet meer aankunnen. Ik leef echt met jullie mee! Als je gestopt bent: Goed gedaan! Sterk van je!

Als je nog niet gestopt bent: Succes! Ik hoop dat het leven beter wordt voor je! 

(Ik bedoel het allemaal steunend)

Echt heel veel succes allemaal!

Liefs,

        M.

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen? Ongeveer een week voor mijn 14de verjaardag
  2. waarom ben je begonnen? Omdat ik me slecht voel(de) enz
  3. wanneer doe je het? Als k super sad ben
  4. hoe voel je je als je het doet? soort van opgelucht ofz
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Ik wil wel dat mensen het zien maar ook weer niet
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? nope ik ben zo goed als onzichtbaar op school
  7. bloed het wel eens? Ja 
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? Ja 1 iemand
  11. zo ja, wie? Mijn beste vriendin maar nu is ze super boos op me en ik weet zogezegd al waarom terwijl ik geen flauw idée heb want ze wilt het niet zeggen en ze negeert me en heeft al nieuwe vriendinnen dus weet niet of het nog goed komt. 
  12. probeer je er af te komen?nie echt
  13. zo ja, hoe?-
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?-

Ik had het blijkbaar al eens ingevuld maar zal nog eens doen x

Reputatie 1
Badge
  1. wanneer ben je ermee begonnen? 3 jaar geleden
  2. waarom ben je begonnen? wist het niet meer
  3. wanneer doe je het?  vaak
  4. hoe voel je je als je het doet? slecht
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? nee
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen?
  7. bloed het wel eens? ja altijd
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? bijna iedereen want ik verberg het niet
  11. zo ja, wie?
  12. probeer je er af te komen? ja want ik ben nu zwanger en ik wil niet dat het mijn kind aantast
  13. zo ja, hoe? ik weet het nog niet
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?
Badge
  1. wanneer ben je ermee begonnen?  sinds november 2023
  2. waarom ben je begonnen? Omdat ik het heel moeilijk heb mentaal en geen andere manier zie
  3. wanneer doe je het? Als ik alleen ben of een paniekaanval heb
  4. hoe voel je je als je het doet? slecht, maar ook kinda opgelucht
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Ja heel erg
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? nu nog niet omdat het winter is ben wel bang voor de zomer
  7. bloed het wel eens? ja best vaak
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?  niemand weet het volledig 
  11. zo ja, wie? nvt
  12. probeer je er af te komen? ja 
  13. zo ja, hoe? ik probeer gwn tijdens een paniekaanval ergens anders aan te denken maar lukt vaak niet
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? nvt
Badge
  1. wanneer ben je ermee begonnen?     vorige zomervakantie
  2. waarom ben je begonnen?    depresieff en boos op mezelf
  3. wanneer doe je het?      ala ik boos of verdrietig ben
  4. hoe voel je je als je het doet?     boos verdrietig
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen?         ja
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen?          meestal
  7. bloed het wel eens?         altijd
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?       ja
  11. zo ja, wie?         ( naam verwijderd door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )
  12. probeer je er af te komen?        nee
  13. zo ja, hoe?    --
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?       --
Reputatie 2
Badge +1
  1. wanneer ben je ermee begonnen? - toen ik net 11 was
  2. waarom ben je begonnen? - persoonlijk heb ik nog geen idee
  3. wanneer doe je het? - meestal savonds of snachts
  4. hoe voel je je als je het doet? - eerst lucht het op, daarna ben ik boos op mezelf
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? - ja, vaak genoeg
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? - ligt eraan, soms wel soms niet
  7. bloed het wel eens? - ja
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? - yup
  11. zo ja, wie? - vrienden, leraren, mentor en ouders (alleen me ouders hebben nu geen idee meer)
  12. probeer je er af te komen? -  opzich wel ja
  13. zo ja, hoe? - andere dingen gaan doen als je er aan denkt, gewoon zoveel mogelijk afleiding gaan zoeken
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? - Probeer er maar gewoon met iemand over te praten, het is lastig en dat weet ik maar het kan wel helpen. (tip: zeg het alleen tegen dit persoon als je ze echt vertrouwd)
Reputatie 6
Badge +3

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen?  2¼ jaar geleden 
  2. waarom ben je begonnen?  om mijn gevoelens om te zetten en ja...
  3. wanneer doe je het? savonds wanneer ik mij slecht voel of wanneer ik aan het leren ben en op school.
  4. hoe voel je je als je het doet? 
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Ja, want ik weet als mijn ouders en vooral mijn vader er achter komt dat ik naar een psychiatrisch ziekenhuis word gestuurd.
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? Soms wel ik doe het het meeste op mijn been ookal vind ik het op mijn arm/ pols "fijner"
  7. bloed het wel eens?  Ja 
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?​​​​​​ ​Ik denk totaal 1 persoon 
  11. zo ja, wie?  
  12. probeer je er af te komen? ja en nee ik probeer vooral mijzelf beter te voelen, want als ik er gewoon mee probeer te stoppen ga ik het erger doen 
  13. zo ja, hoe?  Met stay sober of hoe het ook heet
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?  Praat er over met iemand die te vertrouwen is

 

Reputatie 4
Badge +2

Heyhey,

  1. wanneer ben je ermee begonnen? → denk 1 jaar geleden ofz
  2. waarom ben je begonnen? → omdat ik me zwaar kut voelde 
  3. wanneer doe je het? → als ik me heel slecht voel, als ik me schuldig voel en als ik het gevoel heb dat ik de controle over mezelf verlies
  4. hoe voel je je als je het doet? → geweldig, het voelt heel fijn om het te doen. Maar als je eenmaal klaar bent dan voel ik me zo schuldig dat ik het tóch weer gedaan heb.
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? → niet echt, ze mogen het best weten.
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? → ja dat wel
  7. bloed het wel eens? → ja het heeft 1x gebloed
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? → ja 3 personen
  11. zo ja, wie? → mijn schaaktrainer, een goede vriend van me (hij heeft een crush op me) en een vriendin (klasgenoot)
  12. probeer je er af te komen? → yes, al 1 maand clean. (prouuuud)
  13. zo ja, hoe? → door op YT vent filmpjes te kijken, ik kan mezelf hier goed in vinden en het is vaak herkenbaar, en dat werkt voor mij meestal dat ik het niet wil doen. En hoe langer ik nu clean ben hoe fijner het is om te bedenken dat als ik het nu doe, dat ik niet meer clean ben.
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? → wacht wat is deze vraag? haha

 

schaakgirlll

i don’t care about what you forget, but never forget to love yourself!💗

 

Reputatie 5
Badge +1
  1. wanneer ben je ermee begonnen? vorig jaar in mei ongeveer
  2. waarom ben je begonnen? ik had zegmaar al langer het gevoel van dat wil ik doen en ja ik voelde me echt slecht
  3. wanneer doe je het? eigenlijk bijna nooit ik heb het nooit heel veel gedaan maar meer iets van eens in de 3 maanden als ik me echt slecht voel de laatste keer was in de kerstvakantie dus hopelijk voel ik me niet weer zo
  4. hoe voel je je als je het doet? het is pijnlijk maar ontspannend
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? ja maar ik deed het heel hoog op mn been dus die kans is klein
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? niet echt tijdens de gymles draai ik om tijdens het omkleden en tijdens het zwemmen doe ik mn bikini een stukje naar beneden
  7. bloed het wel eens? ja
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten?  nee
  11. zo ja, wie?
  12. probeer je er af te komen? ja maar vgm lukt het wel
  13. zo ja, hoe?
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? eigenlijk niet echt want ik heb het alleen gedaan als ik mental breakdowns had die veel erger dan normaal zijn, maar probeer te ontspannen en aan iets anders te denken
Reputatie 1
Badge
  1. wanneer ben je ermee begonnen? Een jaar geleden
  2. waarom ben je begonnen? Om mijn pijn van t verleden te verwerken
  3. wanneer doe je het? Als ik het niet meer zie zitten
  4. hoe voel je je als je het doet? Eerst even een verlossing
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Ja mr ja, wat doe je eraan
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? Ja in de zomer
  7. bloed het wel eens? uh een keertje
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? Ja :/
  11. zo ja, wie? Een vriendin, en mn moeder zag t
  12. probeer je er af te komen? Ja
  13. zo ja, hoe? Strijden!!
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? Gwn strijden
Reputatie 3
Badge

hoi, zoals jullie misschien wel weten doe ik aan sh en ik vroeg me dus af: wie doet het nog meer. dus ik heb nu een vragenlijst die daar over gaat zodat we elkaar misschien kunnen helpen.

  1. wanneer ben je ermee begonnen? in de kerstvakantie 
  2. waarom ben je begonnen? omdat ik me echt heel erg kut voelde en nog steeds voel
  3. wanneer doe je het? als ik me kut voel
  4. hoe voel je je als je het doet? slecht
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? soms, een paar mensen weten het al en een paar nog niet dus ja
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? ja, vooral nu het weer wat warmer word en we dus shirts met korte mouwen moeten gaan dragen
  7. bloed het wel eens? bijna altijd
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? ja
  11. zo ja, wie? mijn ouders (ze kwamen erachter toen ik mijn arm brak en mijn mouw omhoog moest bij de röntgenfotos)
  12. probeer je er af te komen? ja
  13. zo ja, hoe? gewoon zo lang mogelijk uitstellen als ik het wil doen
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent?

 

Reputatie 4
Badge +1
  1. wanneer ben je ermee begonnen? 2 maanden geleden
  2. waarom ben je begonnen? ik word gepest, ik voel me onzeker en depressief, ik zit gwn echt niet lekker in mijn vel.
  3. wanneer doe je het? Als mijn ouders niet thuis zijn of wanneer ik in bed lig.
  4. hoe voel je je als je het doet? Als ik het doe word ik rustig, daardom doe ik het altijd als ik gestressed/gespannen ben.
  5. ben je soms bang dat mensen er achter komen? Echt HEEEL erg!!! Tot nu toe weet maar 1 vriendin het. Die is er 2 maanden clean van en soms praten we er over.
  6. zo ja, is het lastig om het te verbergen? JA, echt HEEEEL erg, ik heb nu toetsweek, en om te controleren ofdat we geen kladbriefje op onze armen hadden geschreven moeten we onze mouwen omhoog doen. Gelukkig heb ik er van tevoren over nagedacht en foundation over de littekens gedaan.
  7. bloed het wel eens? Soms, meestal worden de sneeen dik maar zijn sommigen de volgende dag als ik wakker word weer weg. Ik doe het op mijn benen en armen.
  8. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  9. ( vraag verwijderd door De Kindertelefoon, het gedetailleerd omschrijven van manieren van zelfbeschadiging kan als trigger werken voor anderen )
  10. zijn er mensen die het weten? Ja, alleen mijn vriendin die er 2 maanden clean van is.
  11. zo ja, wie? Zie antwoord op vraag 10.
  12. probeer je er af te komen? Ja, maar het lukt niet, ik blijf het doen en ik kom er maar niet vanaf. het is een soort van automatisme.
  13. zo ja, hoe? Het lukt niet.
  14. heb je tips voor mensen die sh doen als je gestopt bent? Begin er sws niet aan, je kan er niet van stoppen.

Reageer