Vraag

is dit snijden en is het gevaarlijk?

  • 24 December 2023
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

hey,

ik heb gister met een mesje op mijn kamer in mijn arm zitten krassen, maar niet echt snijden. nu ziet het eruit als een soort krassen, van een kat ofzo. is dit snijden? en is het gevaarlijk?

liefs

Froggo.123


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heee, nou als je krassen zegt dan is het denk k nie snijden en dat is ook nie gevaarlijk, tenzij het mesje vies was en er bacteriën binnen zijn gekomen.

Mr wrm deed je dat? K hoop nie dat t zelfbeschadiging was…

Als het wel zelfbeschadiging was, stop er dan alsjeblieft mee nu het nog kan…

Xx

Reputatie 6
Badge +3

het kan gevaarlijk zijn.  bovendien kan dit soort gedrag naar ergere middelen voeren. tenminste dat is hoe het bij mij verliep. 

Reputatie 3
Badge

hey,  krassen ≠ snijden,

om je 2de vraag te beantwoorden: ja, op het moment is het misschien nog niet gevaarlijk, maar als je dit nog een keer doet, en dan nog eens bestaat de kans dat het uitgroeit tot een verslaving, en dan wordt het gevaarlijk. toen ik begon met zelfbeschadiging startte het ook met krassen, maar snel breedde het uit tot branden, slaan, en snijden, uiteindelijk was dit het allemaal echt niet waard. 

mocht je het moeilijk hebben met iets, zoek dan hulp, hier of ergens anders, 

x

Reputatie 4
Badge +1

Het is nu misschien ongevaarlijk maar je moet je afvragen Waarom deed je dit. Vanaf daar kan je verder denken. kan je misschien uitleggen waarom je dit deed, dan kunnen wij beter helpen. Hoeft niet natuurlijk!

Pas op jezelf

Liefs M

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @froggo.123 

Krassen is nog niet echt snijden komt wel in de buurt, mag ik vragen waarom je dus deed / doet? 

Het krassen zelf is niet heel gevaarlijk, maar zoals er al eerder gezegd werd kijk uit dat het geen verslaving word. Het kan wel "gevaarlijk" zijn als het geïnfecteerd raakt.  Dus ik hoop dat je er mee stopt.

Praat met iemand als het minder gaat er over praten helpt. En ik hoop dat de reden waarom je het deed snel weg is. Groetjes ik @SadLightbulb.

Reputatie 7
Badge +11

Hey @froggo.123,

Dat is inderdaad wel snijden, 1 keertje is niet heel erg, maar als je het vaker gaat doen, kan het gevaarlijk worden en een verslaving worden. Dus mijn advies: doe het niet vaker!

Groetjes, monkeyboy08

Reputatie 2
Badge +1

Heyy,

krassen is niet hetzelde als snijden, alleen het is alsnog wel een vorm van zelfbeschadiging.  Het kan gevaarlijk zijn als het ontstoken word of iets in de richting daarvan. Wees daar dus erg voorzichtig mee, doe er ander een verbandje omheen of een pleister ls het geen groot oppervlak is. Wees voorzichtig met make-up (zoals concealer), bij wonden die nog niet geheelt zijn kan het snel gaan irriteren. Ik hoop dat je het niet vaker gaat doen, pas goed op jezelf.

groetjes en liefs -J

Reageer