Hoe omgaan met verlatingsangst

  • 6 May 2024
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Ik weet oprecht niet meer hoe ik verder moet leven. Ik voel me zo leeg van binnen en als ik dan een emotie voel is het gelijk heel extreem en kan ik het niet beheersen.  De hele tijd heb ik het gevoel dat iedereen mij gaat verlaten als er iets kleins gebeurd en dan ga ik gelijk mijzelf pijn doen of drugs/ alcohol gebruiken, ook zijn mijn relaties met de mensen waarvan ik hou heel onstabiel en ik word er echt gek van. ik heb nog wel meer issues maar dan word dit iets te lang dus ja dat help hoe kan ik hiermee omgaan


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Heyhey!

Zoals ik het zo lees klinkt het inderdaad wel erg extreem. Ik herken dit gedrag in een vriend die ik ooit had. Heb het daarom dus ook onderzocht en het klinkt erg als Borderline Persoonlijkheidsstoornis. Ik wil je natuurlijk niet bestempelen met een stoornis, dat is klinkt ook weer zo heftig, maar als je er wat research naar doet kan het wellicht wel een gevoel van reden geven? Misschien kan het ook juist wel fijn zijn om jezelf ergens te kunnen plaatsen. Daarbij wil ik graag zeggen dat het erg belangrijk is om hierover in gesprek te gaan met een professional, die getraind is om jou en mensen met vergelijkbare problemen te helpen. Ik snap ook heel goed dat dat vervelend is om te horen en dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het kan het echt wel waard zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Liefs,

 

Reageer