Angst voor onweer

  • 29 April 2024
  • 6 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi,

Ik ben dus al van kinds af aan dodelijk bang voor onweer. Altijd gebleven, gaat nooit weg.

Meestal zit ik dan tot huilen aan toe onder de dekens op de bank. Zelfs nu nog, terwijl ik 12 jaar oud ben. Eigenlijk schaam ik me er heel erg voor.. Een oude vriendin van me vond het hilarisch en lachte me vierkant uit. Nu voelde ik me natuurlijk nog slechter.

En ik snap natuurlijk dat jullie geen psygologen zijn (sorry als het verkeerd is gespeld) of dokters die alles weten, maar hebben jullie advies?

Want ik blijf echt als de doods dat de wereld gaat eindigen ofzo. Ik schaam me er echt heel erg voor en vooral in de zomer komt er natuurlijk onweer. Ik schrik altijd wakker, altijd. En dan lig ik huilend in bed, wachtend tot het voorbij is…

Any advice?

XX, Fay


6 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb misschien een tip, probeer misschien je huilen in te houden en er naar te kijken. Zo kan je langzaam van je angst afgaan. Misschien helpt dat?

Groetjes mij @anoniemxv

Reputatie 7
Badge +17

Dat lijkt me lastig. Je hoeft je er niet voor te schamen hoor, je bent zeker niet de enige.

Misschien kun je noise cancelling oordopjes gebruiken? En dan tijdens het onweer Youtube of zo gaan kijken ter afleiding. Je zou ook op youtube filmpjes van onweer kunnen bekijken om er zo een beetje aan te wennen.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi! Je bent zeker niet de enige! Ik heb er zelf ook last van en snap heel goed hoe het is. Wat ik altijd doe is mijn noice canceling koptelefoon opzetten en muziek luisteren. Dit helpt mij altijd een beetje.

-Ikweetgeennaam321

Reputatie 4
Badge +1

fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben..

ik heb dus geen noice canceling koptelefoon of oortjes bhaha 

dus geen idee wat ik moet :(

Reputatie 7
Badge +18

Hoi hoi

Als ik zelf geen antwoord weet heb ik altijd een leuke site als tip :

https://nl.wikihow.com/Je-angst-voor-onweer-het-hoofd-bieden  

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, ik heb zelf deze site ooit eens gebruikt en het hielp, omdat ik ook echt deed wat er stond 😊 probeer het eens!  je zult niet elke tip kunnen gebruiken maar een paar heb je wel wat aan. En schaam je er niet voor! Iedereen heeft wel een angst. Niks geks aan ! :)
Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 1
Badge

omg ik snap je situatie helemaal ik ben ook mega bang. wat ik meetsl doe is mijn rolluik dicht en de gordijnen dicht dan zie ik geen flitsen. en verder ga doe ik mijn airpods in en zet mijn muziek iets harder! of ik kijk een leuke film of ik ga bij mijn ouders zitten! meestal is het dan sneller voorbij! ik hoop dat dit helpt! 

x kelvinboema

Reageer