Vraag

zus van online vriend doet drugs drink en rookt

  • 10 September 2021
  • 7 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben er achter gekomen dat de zus van mijn online vriend drugs doet (xtc) drinkt en rookt ik neem dit heel serieus en wil via facebook een bericht sturen naar de ouders want dan kunnen ze er wat aan doen maar die vriend word boos en zegt dat ik het niet moet door lullen en hij ziet niet in dat dit erg gevaarlijk kan zijn voor de toekomst hij is zo van ja ze doet het niet vaak en niet zeggen en zn ouders weten het niet wat moet ik doen?


7 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hey @Wikploy 

Laat me je asjeblieft 3 dingen op het hart drukken over deze situatie

 

1. Dit heef je vriend je in vertrouwen vetelt

2. Het heeft geen invloed op jouw relatie met je online vriend

3. Dit is niet jouw probleem

 

De zus van je online vriend zal deze keuze zelf heel bewust maken dus laat haar gwn zijn. Ik zou het zeker niet zeggen en je vriend staat in zijn goed recht toch ? Als jij zou roken zou je toch ook niet willen dat je vriend dat tegen je ouders vertelt op facebook. Dus pls doe het niet

 

 

Reputatie 1
Badge

(Ze is 15)

Reputatie 5
Badge +5

Dan nog heb jij niks te maken met wat zij doet. Je vriend heeft je dit niet verteld zodat jij dr wat aan kan doen.

Reputatie 1
Badge

Ik heb dit niet eens van die vriend ik zat in een call met meerdere mensen en die zus ging praten toen die vriend even weg ging en toen vertelde ze dat ze dat doet

Reputatie 1
Badge

En ook post ze dit trots op social media 

Reputatie 4
Badge +4

Best niet mee moeien  als je online vriend dat niet wil , denk ik ,  je riskeert hem kwijt te raken als je dat doet .

Heyy

 

Ik snap goed dat je je hier zorgen over maakt. De dingen die de zus van jou online vriend doet zijn natuurlijk ook niet zo goed.

Echter denk ik net zoals de anderen ook dat het beter is om je hier toch niet al te veel mee te bemoeien, hoe vervelend en lastig dat misschien ook is.

 

Het punt is namelijk dat dit niet jouw probleem is en dit gaat echt buiten jou om. Je online vriend geeft duidelijk aan dat hij niet wilt dat jij je hiermee bemoeit dus ik raad je aan om het dan ook maar te laten voor wat het is.

Als je een berichtje stuurt naar de ouders van je online vriend denk ik ook dat je de vriendschap met hem flink op het spel zet en een grote kans maakt om het kwijt te raken.

 

Als dit probleem je erg dwars zit of als je niet goed weet wat je nu moet kan je misschien een keer bellen of chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en de mensen daar hebben denk ik ook nog wel goed advies voor je en kunnen je vast ook wel verder helpen :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer