Skip to main content

zelfverwonding

• September 22, 2025
  • 6 reacties
  • 169 Bekeken

Two Time
Forum|alt.badge.img+1

hey, ik zit nu op een nieuwe school, want ik ging naar de eerste, maar mijn basisschooltijd was echt niet leuk, bleef mijzelf maar verwonden, een (neppe) vriendin van mij deed dat ook, maar ze zei dat ze dat deed om cool te zijn, maar ik krijg die gedachtes amper weg van de zelfverwonding, zou iemand willen helpen tips te geven? Zo ja super bedankt❤

6 reacties

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • September 23, 2025

Hoi ​@CheezeWizard,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren of dat we samen kijken wat jou kan helpen om deze gedachten weg te krijgen. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 23, 2025

Dankjewel Fem! <3

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Hee ​@CheezeWizard, ik snap je helemaal 😢. Het is echt stom dat je zulke gedachtes hebt en dat het moeilijk is om er vanaf te komen. Het is goed dat je hulp zoekt, dat is echt dapper. 💛

Je kan proberen met iemand te praten die je vertrouwt, zoals je ouders, een leraar of iemand van school. Je kan ook dingen doen om afgeleid te worden als je die gedachtes krijgt, zoals tekenen, muziek luisteren, sporten of iets knutselen. Sommige mensen gebruiken ook een stressbal of ijsblokjes om de drang weg te halen.

Het is ook echt slim om met een therapeut te praten, die kan je helpen hoe je die gedachtes minder sterk maakt. Het belangrijkste is dat je weet dat je dit niet alleen hoeft te doen en dat het helemaal niet betekent dat er iets mis is met jou 💛.

xx liefs Wolf 🐺

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 29, 2025

Super bedankt ​@Wolf  <333, het gaat al ietsjes beter nu, ik heb hulp gezocht. En ik heb nu ook gelijk een nieuwe hobby erbij, namelijk armbandjes maken. Het heet Kandi, nog super bedankt! <3

• November 12, 2025

Ik heb precies hetzelfde, nu ik je reactie hierboven zie, heb jij misschien nog tips voor mij? ​@Two Time 

xxj

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 12, 2025

Hey ​@julia123, mij heeft het geholpen om vooral gewoon goed voor mijzelf te zorgen. Ookal is het lastig, probeer kleine stapjes als dat makkelijker helpt. En als tips? Heel veel dingen doen die je leuk vindt :]

Ik vind bijvoorbeeld Kandi maken heel leuk, of Forsaken spelen

-Two Time